Jump to content

Recommended Posts

Posted

In deze periode begint het aftellen naar de Wintersport. Elk jaar gaan wij lekker met het hele gezin naar Tsjechië voor een leuke, goedkope vakantie.

Voor mijn Rio heb ik al winterbanden, dakkoffer en de Thule dakdragers geregeld. Weet iemand of er een rubber mattenset (inclusief achterbak) bestaat voor dit model?

Wie heeft er verder ervaringen met de Rio in de sneeuw, kou en de bergen?

Posted

In deze periode begint het aftellen naar de Wintersport. Elk jaar gaan wij lekker met het hele gezin naar Tsjechië voor een leuke, goedkope vakantie.

Voor mijn Rio heb ik al winterbanden, dakkoffer en de Thule dakdragers geregeld. Weet iemand of er een rubber mattenset (inclusief achterbak) bestaat voor dit model?

Wie heeft er verder ervaringen met de Rio in de sneeuw, kou en de bergen?

ff op ebay kijken ik heb ze veel voorbij zien komen

Posted

Weet iemand of er een rubber mattenset (inclusief achterbak) bestaat voor dit model?

http://www.automatten.nl/

Goed adres, prima spul en voor de nieuwe Rio zijn zowel rubber matten als achterbak insert te verkrijgen.

Ik heb er 2 keer besteld en ben uitstekend geholpen voor een prima prijs.

Posted

Bedankt allemaal, hier vind ik vast wat tussen.

Dakkoffer past trouwens goed op de auto, achterklep kan volledig open. Zo mijn laadruimte enorm vergroot.

Foto-N3ZRVMLI-D.jpg

Posted

Ik vind het een mooie dakkoffer.

Hoeveel liter inhoud heeft de dakkoffer?

Weet je misschien het gewicht van de dakkoffer?

Waar heb je hem vandaan?

Posted

Hapro Probox 560

Is overal te koop, maar ik heb hem tweedehands.

Specificaties

L x B X H (cm): 208 x 88 x 42 Inhoud (Liter): 500 Liter Leeggewicht: 19 Kg Max. belading: 50 Kg Montage: Easy-Fit Opening: Rechts Vergrendeling: Centraal Materiaal: ABS/ASA Spanbanden: 1 Geschikt voor Ski's: 6-7 paar Certificering: TÜV Garantie: 5 jaar

Posted

mijn rubber matten en kofferbakmat komen er ook vandaan en pasten perfect

Ben benieuwd of hij ook goed over de haakjes pas bij de bestuurdersstoel.

Posted

Eind vorige week de rubber matten en kofferbakmat binnen gehad. Gisteren erin gelegd.

De kofferbakmat ben ik niet tevreden over, deze paste niet perfect, hij is iets te groot. Dit komt waarschijnlijk omdat ik een Super Pack heb, dus een dubbele bodem in de achterbak. Aangezien de achterbank scheef loopt is de afstand tussen de bank en de achterkant iets korter dan zonder dubbele bodem. De opstaande rand valt nu niet helemaal glad tegen de zijkant, ga kijken of ik dit "aangepast" krijg.

De mattenset voor de voeten zijn echt perfect. Soepel rubber, anti verschuifnopjes aan de onderzijde en bij de voormatten zitten precies op de goed plek uitsparingen voor de haakjes.

Een 6+ en een 10, dus gemiddeld een dikke 8.

• 3 weeks later...
Posted

Blijf niet tevreden over de kofferbak mat/insert. Voor een Rio met Super pack (met de dubbele bodem in de achterbak) is hij gewoon net te te groot. Tevens is het dan ook niet meer handig je spulletjes uit de dubbele bodem te pakken. Ga dus ook niet proberen deze "passend" te maken.

Voor de versies zonder de dubbele bodem moet hij perfect passen en heb je ook geen last met het pakken van spullen.

Heb je geen superpack, maar wel interesse in deze bak, stuur me dan ff een PM met een bod. Het gaat om onderstaand type, hier heb ik hem ook vandaan:

http://www.kofferraumwannen.de/Kofferraumwanne/Kia/Rio/Kofferraumwanne_fuer_Kia_Rio_ab_9/2011_mit_Anti-Rutsch-Matte_i387_3560.htm

• 1 month later...
Posted

Weekje met de Rio op wintersport geweest. Met de dakkoffer genoeg ruimte voor de bagage. Niet boven de 125 km per uur gereden, maar een verbruik van 8,2 op 100km. Berg op flink moeten terugschakelen, kon hem niet altijd op snelheid houden.

Het is duidelijk dat de 1.2 Rio echt onvoldoende vermogen heeft om in deze omstandigheden voldoende te presteren. Overigens ben ik wel tevreden over de stoelen, ben 1.93, heb rugklachten, maar heb totaal nergens last van gehad. Dit waarschijnlijk mede door de cruisecontrol die 95% van de tijd voor mij het gas geregeld heeft.

De KIA die tegenover mij was komen te staan op de piste vond dat ik een moje Kia had.

Foto-TVH7OFB3-D.jpg

Posted

Sinds februari 2012 hebben wij een rio 1.1 crdi. De week daarna een week naar Vrchlabi, Tsjechie op wintersport. Hiervoor had ik een skoda superb 1.9 tdi 130 pk.

De auto daarmee vergelijken is niet eerlijk. Toch verrraste de rio mij enorm! Gemiddelde kruissnelheden van 140 kilometer en toch nog dik 1 op 18 rijden.

In Vrchlabi besneeuwde hellingen van 20 tot 25 procent met Gislaved winterbanden. Volledig bepakt met 4 man aan boord, maar geen moment het idee dat ik vermogen of grip tekort kwam, mits je natuurlijk met beleid rijdt, maar dat geldt voor elke auto. Ik ben 1,95 meter en was wat bang voor de korte stoelzitting op langere afstanden, maar ook dat ging prima. Een detail, maar erg prettig is ook het ruime ruitenwisservloeistofreservoir (bijna 5 liter!). Dat was bij de skoda stukken minder.

De Rio staat nu op 35000 kilometer en bevalt nog steeds uitstekend!

Veel plezier in Tsjechie!

• Like 1