Alex Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 Volgens het instructieboekje is de inhoud van de brandstoftank ongeveer 80 liter en gaat het waarschuwingslampje aan bij zo'n 12 liter. Om te juist te weten wanneer ik moet tanken, heb ik gisteren eens gereden tot het lampje aanging. In theorie had ik nu nog 12 liter in de tank maar het boordcomputertje gaf een rijbereik van nog 89 km aan. Dat op zich leek mij al vreemd, maar nog vreemder werd het toen ik tankte; er kon namelijk 79,7 liter in de tank ! . Ik heb hem weliswaar getankt tot hij net niet overliep, maar volgens mij is tankinhoud inclusief vultuit toch geen 92 liter. Ik weet best dat de vermelde tankinhoud een benadering is en dat het boordcomputertje slechts een indicatie geeft, maar ik weet dus nog steeds niet hoeveel liter ik dus nog in de tank had op het moment dat het lampje aanging. Zijn er onder jullie die mij kunnen helpen? mvg, Alex Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 Er zal waarschijnlijk staan: 80 liter en 12 liter reserve. De inhoud van de brandstoftank komt daarbij dus op 92 liter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted March 30, 2008 Author Share Posted March 30, 2008 Dat heb ik wel even op voorhand gecontroleerd vooraleer de vraag te stellen op het forum; kijk maar op http://www.kia.be/~/media/Files/Upload/BE/specs/08_Sorento_2p_nl_080225.ashx . Anders zou ik niet bijster snugger overkomen mvg, Alex. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xurf4xs Posted March 31, 2008 Share Posted March 31, 2008 De tank is 80 liter. Dat klopt. Ook op het duitse forum heeft iemand zijn tank compleet leeg gereden, en daarna getankt tot aan het randje. Ook daar ging rond de 95 liter in. Jouw ervaring wijkt hier dus niet van af. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willem1 Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 Mijn ervaring is dat bij aftanken ik bij afslag nog heeeel wat litertjes brandstof (rustigjes) kan bijvullen, het houdt soms niet op....! Lucht rustigjes laten ontsnappen denk ik dan maar; kost wel wat extra tijd, dat wel maar toch bezig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koreanbeauty Posted April 5, 2008 Share Posted April 5, 2008 Surf eens naar het Duitse forum,daar staat beschreven wat je kan doen om die laatste liters er toch snel in te krijgen.(http//www.sorento-forum.de)...technik/mechanik-serienmassigen tank vergrossern... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted April 8, 2008 Author Share Posted April 8, 2008 Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar ik sta een beetje huiverig tegenover dergelijke veranderingen. Ik veronderstel dat de ingenieurs wel weten wat ze deden als ze de tank ontworpen hebben en dat ze een goede reden hebben om die luchtreserve te voorzien boven in de tank. Weet iemand trouwens of ontluchten van het brandstofsysteem nodig is na volledig leegrijden? Indien niet neem ik misschien wel eens de proef op de som en rij ik hem eens volledig leeg. Weliswaar met een jerrycan in de koffer . Hij is toch nog nieuw (slechts 3000 km) waardoor er nog geen bezinksel in de tank zal liggen. Binnen enkele tienduizenden km probeer ik dit uiteraard niet meer ! Alex Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willem1 Posted April 9, 2008 Share Posted April 9, 2008 Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar ik sta een beetje huiverig tegenover dergelijke veranderingen. Ik veronderstel dat de ingenieurs wel weten wat ze deden als ze de tank ontworpen hebben en dat ze een goede reden hebben om die luchtreserve te voorzien boven in de tank. Weet iemand trouwens of ontluchten van het brandstofsysteem nodig is na volledig leegrijden? Indien niet neem ik misschien wel eens de proef op de som en rij ik hem eens volledig leeg. Weliswaar met een jerrycan in de koffer . Hij is toch nog nieuw (slechts 3000 km) waardoor er nog geen bezinksel in de tank zal liggen. Binnen enkele tienduizenden km probeer ik dit uiteraard niet meer ! Alex The proof of the pudding is in the eating Alex! Neem zoals je eerder aangaf maar een jerrycannetje voor de zekerheid mee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest schoenmakertje Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 hoe dan ook, de tank is te klein... ik moet om de 350 km tanken, is toch echt te vaak vind ik.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willem1 Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 wat doe je allemaal met je sorento? heb je de amerikaanse uitvoering of zo....met een 3.8 l motor & automaat? of veel korte stukjes, 4x4, zware voet, 3.5 ton aanhanger of weet ik al niet meer? ik haal met m'n dieseltje gemiddeld 1:9, niet meer begrijp me goed, rij dan wel lange afstanden en gebruik zoveel als mogelijk m'n cruise-control, dat wel... is al met al niet superzuinig maar dan moet je ook niet in een auto met een gewicht van 2 ton rijden met een Cw-waarde van lik m'n vestje het is wel zo dat de immer geld tekortkomende overheid het rijden wel heel vervelend duur maakt.....zou nu zo'n 40.000 km per jaar moeten rijden met m'n diesel om aan een break even te komen! donderdag naar de States en dan is het voor ons daar leuk rijden (benzine is de helft van de prijs wat wij hier betalen) hoewel zij daar weer steen&been klagen.... zo is er altijd wat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest schoenmakertje Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 nou ik doe dus te weinig met mn sorento...eigelijk alleen stads kilometers, daarom wil ik um ook weg doen, het is dus geen stads auto... ik rij nu gemiddeld 1:4,8 maar t beste verbruik tot nu toe is een keer 1:8,6 geweest!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.