Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Interesse in chip tuning meeting ?

chip tuning meeting  

38 leden hebben gestemd

1. 1. Heb je interesse in chip tuning van je rio ?

• Ja
      22
    • Nee
      16

Aanbevolen Berichten

Gast Rio_Brazil
Geplaatst

Ik heb gestemd dat ik geen interesse heb in chiptuning, waarom ??

Ik heb deze auto gekocht om relatief lang in te rijden. Chiptuning gaat onderdelen van de motor zwaarder belasten waardoor er meer slijtage ==> verkorte levensduur.

Voorheen moest ik om te kunnen invoegen op een snelweg tegen een heuvel op, doortrekken tot 6000 tpm om nog een beetje met het verkeer mee te kunnen komen. Nu kan ik bij 4500 tpm opschakelen, dit dankzij "slechts" (want waar hebben we het eigenlijk over) 6 pk en 21Nm extra op gunstiger (lagere) toerentallen. Hoezo geeft chiptuning dan meer slijtage? Ik kan nu met minder toeren en minder vaak terugschakelen fijner met de auto rijden. Ook dat vreemde "gebok" in de file is minder geworden. Allemaal zaken die de slijtage van de motor juist verminderen.

Geplaatst

Voorheen moest ik om te kunnen invoegen op een snelweg tegen een heuvel op, doortrekken tot 6000 tpm om nog een beetje met het verkeer mee te kunnen komen. Nu kan ik bij 4500 tpm opschakelen, dit dankzij "slechts" (want waar hebben we het eigenlijk over) 6 pk en 21Nm extra op gunstiger (lagere) toerentallen. Hoezo geeft chiptuning dan meer slijtage? Ik kan nu met minder toeren en minder vaak terugschakelen fijner met de auto rijden. Ook dat vreemde "gebok" in de file is minder geworden. Allemaal zaken die de slijtage van de motor juist verminderen.

Als jij dat de kia nou eens goed kan uitleggen en de garantie blijft. Dan doe ik het ook! :wink:

Geplaatst

Ik wist niet dat iemand van het forum daarmee was 'gepakt' door Kia NL!

Vervelend en niet leuk.

Hij is niet de enige. Daarom ben ik geen voorstander van auto's met kentekens op het forum ;)

Geplaatst

Hij is niet de enige. Daarom ben ik geen voorstander van auto's met kentekens op het forum ;)

Ik heb dezelfde mening. Die discussie moeten we maar niet hier voeren. :D

Geplaatst

Jongens, daar is ie weer!

DE TIP VAN DE DAG!!

Prachtig gesproken. :wink:

Ja, die heb ik met een heldere geest eruit geknald..... :smartass:

Geplaatst

Discussie kunnen we natuurlijk wel gaan negeren. Probleem is wel natuurlijk dat er mensen door KIA, wellicht onterecht, "aangepakt" wordt voor het feit dat je interesse toont in het fenomeen tuning. Vind ik eerlijk gezegd nogal zorgelijk..

Hoe weet ik dat ik, ondanks ik het niet heb, nu ook niet op "de" lijst sta? Lekker lullig als je straks bij de dealer staat met iets.. "Ja sorry maar u wordt er van verdacht uw auto te hebben getuned.. we gaan nu eerst even kijken of we u als klant kunnen laten vallen.. Ow ja en bedankt voor al je centen tot nu toe. Please come again.."

Ik vind het persoonlijk ronduit schandalig dat dit gebeurt nav een forum mededeling van bepaalde leden. In het midden gelaten of het nou wel of niet waar is.

Geplaatst

Helemaal met "blackviper" eens.

Als iedereen bij alles wat hier geschreven wordt iedere keer moet denken of het door Big Brother tegen hem gebruikt kan worden is het gebeurd met de spontaniteit van dit forum.

Geplaatst

Ik denk dat je garantie pas (gedeeltelijk) vervalt wanneer je de tuning hebt toegepast.

Hoe men het kan zien weet ik niet. Je moet er gewoonweg niet mee te koop lopen en

zeker niet op het forum plaatsen. KMNL heeft n.a.v. het VSM-verhaal haar voelsprieten

op het forum gericht staan. Maar dat is ook niet meer dan normaal.

Openlijk een topic openen met een poll is vragen om problemen. Die heb ik willen

voorkomen.

Geplaatst

@Blackviper,

KMNL zal niet omwille het feit dat je enkel interesse hebt gehad in chip-tuning je garantie beperken.

Dit gebeurt enkel en alleen als tijdens het uitlezen van de computer blijkt dat er chip-tuning is toegepast

op je auto. En ja, dit is redelijk makkelijk uit te lezen. Dan is het een bewezen feit en zal KMNL de

garantie beperken zoals eerder in dit forum besproken is.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Iedereen die zich aan meld is te vinden met zijn gebruikersnaam hoe iemand er mee omgaat is zijn/haar keuze dus gebruik je hem meer of refereer je je zelf aan die naam komt het naar voren.

Meekijken zal gebeuren maar zoals Specialmade zegt het gebeurd het met uitlezen.

Laten we het hierbij houden dus weer on topic graag.

Geplaatst

Dit is dus niet waar ik heb hier al vaker iets gemeld over garantie na tuning

En ik kan je dus vertellen dat als je hier vermeld dat je het hebt dat dit dus al genoeg is om je garantie op stop te zetten

Maar grapig dat deze discussie nu weer oplaait

Dus tip nr 1 als je dan al gaat tunnen god mag weten waarom houd dit lekker voor je zelf is wel zo veilig

Geplaatst

Zo interpreteerde ik het verhaal van dijk ook al namelijk.

Dus als ik straks geïnteresseerd ben in een nieuwe uitlaat heb ik daar ook geen garantie meer op en dan vraag ik me af waar het verhaal zal stoppen.

Maar goed ik hou er wel over op mijn mening over die gang van zaken is iig wel duidelijk ;)

Geplaatst

Beter vooraf transparantie dan achteraf geen garantie.....

Geplaatst

Nieuwe chip ingeplant gekregen....!

BTW, die spreuken zijn zelf verzonnen.

• Like 1
Geplaatst

Ik moet weer rond de tafel met KMNL.....garantietransparantie! ;)

Geplaatst

Beter vooraf transparantie dan achteraf geen garantie.....

En daar is ie weer:

DE SPREUK VAN DE DAG!!

Wederom prachtig gesproken! :wink:

Geplaatst

Ik heb de info nog niet gehad maar zodra ik het heb zal ik het gewoon posten en een poll aanmaken.

Het kan niet dat kia je garantie laat vervallen als je interesse toont in chip tuning. En als ze dat wel doen dan worden ze daar zelf niet beter van kan ik je garanderen.

Geplaatst

Ik heb de info nog niet gehad maar zodra ik het heb zal ik het gewoon posten en een poll aanmaken.

Het kan niet dat kia je garantie laat vervallen als je interesse toont in chip tuning.

Nee, maar wel een verhoogde belangstelling door KMNL voor diegenen die de poll invullen. Hoe dan ook,

hou altijd het bovenaangehaalde in gedachten, zodat je daar later geen spijt van krijgt.

Geplaatst

Daar heb je gelijk in.

Is het trouwens niet iets voor de KCG om eens aan te halen bij KMNL ? er is echt veel interesse in tuning alleen is iedereen terecht bang voor de garantie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...