bigwade Geplaatst 7 November, 2012 Geplaatst 7 November, 2012 Je zal als Belg maar net ontslagen zijn bij de Ford fabrieken.. http://tinyurl.com/d5msvax http://tinyurl.com/d2qehfm Quote
Zaa'd Geplaatst 7 November, 2012 Geplaatst 7 November, 2012 onbegrijpelijk, maar in Brussel vast niet raar Quote
Wimis on Geplaatst 7 November, 2012 Geplaatst 7 November, 2012 Ik vond een verenigd Europa tot voor 3 a 4 jaar goed. Ik heb dus al 3 a 4 jaar mijn twijfels en dit zet weer een trent waar ik het niet mee eens ben. Die 100 miljoen, moeten wij gezamelijk ophoesten (incl. overige landen) En ach, zet even in Belgie 2000 man op straat..... Quote
bigmac Geplaatst 8 November, 2012 Geplaatst 8 November, 2012 Worden zo langzamerhand niet steeds meer dingen in China, Korea, Tsjechie, Polen etc geproduceerd? Het bedrijf waar ik werk had tot 2007 ook productie in Nederland, maar vindt nu plaats in o.a. Tjechie en China. Zolang de Nederlandse werknemers niet voor de Tjechische salarissen gaan werken, is dat begrijpelijk ook. Of het ook wenselijk is...? Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 8 November, 2012 Geplaatst 8 November, 2012 Het is natuurlijk heel zuur als je werkgever zijn poorten gaat sluiten. Aan de ene kant kan ik dit snappen........ De Fordrijder wil niet te veel voor zijn auto betalen en Ford wil er niet op toe leggen en wil concurrerend zijn in deze tijden. Maar wat ik nu echt niet snap is waarom Europa hier keihard geld aan uitgeeft om een fabriek in Turkije te laten bouwen. Waarom niet in een land in het oosten van Europa? Zoals bijv. Polen, Roemenie of Tsjechie. (daar liggen de lonen ook iets lager dan in het westen) Dan investeer je nog in een eigen Europa en creeer je daar werkgelegenheid. Dat kwartje valt niet echt in Brussel als ik deze berichten lees. Quote
Alex VB Geplaatst 9 November, 2012 Geplaatst 9 November, 2012 Uit het oogpunt van Ford begrijp ik deze actie. uit het oogpunt van de EU niet. Maar ja deze Euro 100miljoen zal uiteindelijk meer opleveren voor de EU. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.