rudolpho Geplaatst 9 November, 2012 Geplaatst 9 November, 2012 In de nieuws brief van KIA (d.d.18-10-2012) staat dat er op alle modellen KIA Picanto met 1.0 CVVT- motor vanaf productiemaand oktober standaard worden voorzien ISG. Die start/stop inrichting zorgt er voor dat de CO2-waarde naar 95 gram/km daalt. Kan iemand mij vertellen of dat ook werkelijk zo is bij de recent afgeleverde Picanto,s Quote
Joyce2 Geplaatst 9 November, 2012 Geplaatst 9 November, 2012 Dat heb ik inderdaad ook gelezen, en ik heb het aan mijn dealer gevaagd over mijn picanto waar ik nu op zit te wachten, en hij vertelde dat het daar dus niet op zit... Kan er weinig mee vrees ik, want volgens mij staat er ook in die nieuwsbrief dat je er €100-, voor moet betalen, en dat is bij mij niet doorberekend. Maar het blijft een beetje vreemd.... Quote
irma Geplaatst 9 November, 2012 Geplaatst 9 November, 2012 Dat is raar. Als ik mijn auto dit jaar nog liet afleveren hoefde ik geen 100 euro te betalen en voor volgend jaar omdat het vanwege de eisen wel. Dus heb wel 100 euro op mijn koopovereenkomst staan terwijl het standaard is!!!!Denk dat weer iets is waar ze net als op de waxoyl extra op kunnen verdienen..... Quote
Broekofski Geplaatst 9 November, 2012 Geplaatst 9 November, 2012 Op 1 november 2012 heb ik mijn nieuwe Picanto 1.2 gekregen. Overigens mijn tweede dit jaar, nadat op de eerste Picanto een boom was gevallen. Deze picanto is uitgerust met ISG. Ik heb hier niet voor betaald. Volgens mijn dealer was dit voortaan standaard om aan de voorwaarden van de BPM en MRB te voldoen. Ik hoop dat dit je verder helpt. Pierre Quote
rudolpho Geplaatst 9 November, 2012 Topic Starter Geplaatst 9 November, 2012 (aangepast) Dank je wel voor het bericht, ben bang dat het alleen van toepassing is op de 1.2 motor . 9 November, 2012 aangepast door Alex VB Onnodig Quoten! Lees forumregels aub! Quote
Smart Geplaatst 9 November, 2012 Geplaatst 9 November, 2012 Om te voorkomen dat dit bericht gaat 'zweven' lijkt het mij goed om eerst de juiste feiten boven tafel te krijgen. wat is afgesproken bij de koop? waarvoor betaald? wanneer besteld (niet onbelangrijk m.b.t. productiedatum)? wat is het standaardpakket, waar bestaat deze uit? verschillen in bedragen bij aankoop? Quote
rudolpho Geplaatst 10 November, 2012 Topic Starter Geplaatst 10 November, 2012 Beste Smart e.a. staat gewoon in de nieuwsbrief van KIA zelf en ik wil helemaal geen onnodige discussie maar wilde gewoon weten of de nieuw af te leveren uitvoeringen met een 1 liter motor er ook werkelijk mee uitgerust zijn...... Quote
Smart Geplaatst 11 November, 2012 Geplaatst 11 November, 2012 Nee, ik reageerde ook eigenlijk op de discussie erna. Ik bemerk dat er een aantal zaken door elkaar gaan lopen, waardoor mensen dan het gevoel krijgen iets niet geleverd te krijgen en aanspraak maken op iets wat misschien niet eens bij de koop is vastgelegd. Wat mij de laatste tijd wel opvalt is dat er een constante stroom van klachten ontstaan m.b.t. modellen die wezenlijk van elkaar verschillen. Het kan toch niet zo zijn dat je buurman/-vrouw in dezelfde week éénzelfde uitvoering besteld en er dan achteraf achterkomen dat beider auto's op een aantal punten verschillen. Hiermee geeft Kia geen goed signaal af en veroorzaakt alleen maar onrust. Quote
Joyce2 Geplaatst 11 November, 2012 Geplaatst 11 November, 2012 Daar heb je wel een goed punt, want ik heb het over de design editie, die kan natuurlijk wel iets afwijken van de 'gewone' picanto. Afgesproken bij koop: dealer vermelde mij dat het niet op de auto zit Waarvoor betaald: niet de €100-, waar in de nieuwsbrief over gesproken wordt Wanneer besteld: zo uit mijn hoofd rond 20 oktober Standaard pakket: design editie. Deze heeft het plus pack en wat extra dingen Quote
Joyce2 Geplaatst 11 November, 2012 Geplaatst 11 November, 2012 Dat is raar. Als ik mijn auto dit jaar nog liet afleveren hoefde ik geen 100 euro te betalen en voor volgend jaar omdat het vanwege de eisen wel. Dus heb wel 100 euro op mijn koopovereenkomst staan terwijl het standaard is!!!!Denk dat weer iets is waar ze net als op de waxoyl extra op kunnen verdienen..... Heel vreemd, omdat mijn dealer dus zei dat het niet op de auto zit! Quote
irma Geplaatst 11 November, 2012 Geplaatst 11 November, 2012 @Joyce2. Heb op 21 oktober besteld en omdat ik het volgend jaar wil moest isg erop zitten!(verplicht ivm belastingvrije regeling). Maar ga toch meer informatie hierover ( omdat vanaf oktober isg standaard is) en over de waxoyl bij de dealer inwinnen... Quote
mika kjelld Geplaatst 12 November, 2012 Geplaatst 12 November, 2012 http://www.autoweek.nl/autonieuws/21238/kia-picanto-ook-volgend-jaar-met-14-bijtelling Quote
Smart Geplaatst 12 November, 2012 Geplaatst 12 November, 2012 Het ISG-verhaal wordt in bovenstaande link verklaard. De Picanto met 1.0 motor heeft met model 2013 standaard ISG aan boord. Quote
Joyce2 Geplaatst 12 November, 2012 Geplaatst 12 November, 2012 Ik ben net nog eens gaan zoeken op de kia site, en ik zie dat ze de tekst inmiddels wat aangepast hebben. Er staat nu dat iedere picanto vanaf de productiemaand oktober ISG heeft (hier stond eerst alle picanto's geleverd vanaf oktober..). Dat verklaard waarom mijn bestelde picanto dit niet heeft. Althans, als ze eens opschieten met deze te leveren Neemt niet weg dat het niet netjes is van ze. In ieder geval is mijn picanto ook volgend jaar nog wegenbelasting vrij. Overigens heeft ISG voor mij toch weinig meerwaarde, want ik rijd vooral veel in het stadsverkeer, dan laad het toch niet zo lekker op vergeleken met veel snelweg. Quote
bigwade Geplaatst 12 November, 2012 Geplaatst 12 November, 2012 Overigens heeft ISG voor mij toch weinig meerwaarde, want ik rijd vooral veel in het stadsverkeer, dan laad het toch niet zo lekker op vergeleken met veel snelweg. Je staat wel vaker stil.. Als je de ideale mix van afstanden kan vinden is het leuk. NB je moet er natuurlijk niet speciaal voor gaan rijden Quote
bigmac Geplaatst 12 November, 2012 Geplaatst 12 November, 2012 Overigens heeft ISG voor mij toch weinig meerwaarde, want ik rijd vooral veel in het stadsverkeer, dan laad het toch niet zo lekker op vergeleken met veel snelweg. Volgens mij werkt ISG júist als je veel stadsverkeer rijdt. Kijk, als je (zoals ik) 35 á 60 km aan 1 stuk rijdt, dan stop je misschien 4 x op die afstand. Maar als je vaker in de stad zou rijden, zou je op 5 km wel 4 x tot stilstand komen denk ik. Quote
Smart Geplaatst 12 November, 2012 Geplaatst 12 November, 2012 Volgens mij werkt ISG júist als je veel stadsverkeer rijdt. Kijk, als je (zoals ik) 35 á 60 km aan 1 stuk rijdt, dan stop je misschien 4 x op die afstand. Maar als je vaker in de stad zou rijden, zou je op 5 km wel 4 x tot stilstand komen denk ik. Een logisch antwoord van 'onze' bigwade zou m.b.t. ISG zijn: 'stilstand is achteruitgang'....... Quote
bigwade Geplaatst 12 November, 2012 Geplaatst 12 November, 2012 Hé housop. Juist in die stads ritten met optrekken/stilstaan zou het moeten werken. net als die priussen Maarrr. dan moet je wel in de buitenwegen voldoende prik in je accu hebben opgebouwd. Ik heb nog een fles wijn staan (of ik ga een verse halen) voor de eerste die aantoonbaar middels foto's van km standen en tankbonnen een besparing van 10% haalt. Vaste route, week ISG uit, week ISG aan Nog gekker, voor 7% krijg je die fles ook. Quote
Smart Geplaatst 12 November, 2012 Geplaatst 12 November, 2012 Nog gekker, voor 7% krijg je die fles ook. Doe eens gek.....! Mijn gevoel dat het ISG-systeem telkens weer werkt wanneer ik voor het stoplicht of spoorwegovergang sta....doet mij echt glimlachen. Of het nu werkt of niet, die fles wijn blijft onbereikbaar, want niet te bewijzen zo leuk.....hahaha! Quote
Joyce2 Geplaatst 12 November, 2012 Geplaatst 12 November, 2012 Ik wilde net zeggen, juist op de lange stukken, zeker met dezelfde snelheid bouw je 'energie' op. Daarom denk ik dat het bij mij toch weinig meerwaarde heeft omdat mijn normale ritjes stadsverkeer zijn. Dan sta ik uiteraard vaker stil, maar als je amper iets opbouwt, zal de motor weinig stoppen. Quote
bigwade Geplaatst 12 November, 2012 Geplaatst 12 November, 2012 Zie je Smart, Joyce2 heeft er toch kijk op... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.