Jiskefet Geplaatst 26 November, 2012 Geplaatst 26 November, 2012 Dat Euro 450,- voor KMNL minder waarde vertegenwoordigd is logisch. Een pak melk is voor AH ook minder "waard" dan wat de consument betaald. En dat geldt voor alle dingen die we kopen. Als mensen daar moeilijk over gaan doen snappen ze niets van de economie en handel. Maar ff terug naar de essentie. Men kan het niet beter verwoorden dan Smart al heeft gedaan. Dus wie neemt het voortouw? Dat zal allemaal best maar mijn probleem dat het pakket afwezig is hoeft er niet voor te zorgen dat mijn dealer financieel gecompenseerd wordt dit is compleet achterlijk, helemaal als ie ook nog eens met voorstellen komt die ik bij elk andere dealer ook wel kan krijgen, sterker nog, bij andere dealers goedkoper kan krijgen. Quote
Alex VB Geplaatst 27 November, 2012 Geplaatst 27 November, 2012 @Blackviper, De € 100,- is de economische waarde of te wel de consumenten waarde, dus de prijs die jij zou moeten betalen. Het kan een Euro'tje schelen.. @Jiskefet, wat bedoel je met "dat mijn dealer financieel gecompenseerd wordt dit is compleet achterlijk" ? Quote
Jiskefet Geplaatst 27 November, 2012 Geplaatst 27 November, 2012 Met die 450 euro waardecheques worden dealers financieel gecompenseerd dit staat in een brief van KIA. als ik zie dat ze op de site van KIA stukjes RVS verkopen voor 100 euro moet ik bijna lachen. Quote
Smart Geplaatst 27 November, 2012 Geplaatst 27 November, 2012 Met die 450 euro waardecheques worden dealers financieel gecompenseerd dit staat in een brief van KIA. KMNL bedoelt daar iets anders mee. De auto wordt verkocht door de dealer en vanuit de fabriek wordt er een fout gemaakt, waardoor de dealer wordt opgezadeld met kosten om de klant 'tevreden' te houden. De importeur zorgt ervoor dat de dealer deze kosten niet zelf hoeft op te hoesten, door de klant een aanbod via de dealer te doen. Dat wordt bedoeld met financiële compensatie. De dealer verdient er niets aan, in tegendeel, hij moet de ontevreden klant proberen te behouden en dat kost hem tijd en moeite die niet op de één of andere manier wordt gecompenseerd. Met andere woorden dat is voor zijn eigen rekening. Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd. Er staat overigens niet dat dealers ook daadwerkelijk de klant koste wat het kost tevreden wil en zal houden! Voordat er daar commentaar op komt..... Wat betreft de prijzen voor rvs-accessoires geef ik jou gelijk, ik kan erover meepraten.....grrrrr! Quote
Jiskefet Geplaatst 27 November, 2012 Geplaatst 27 November, 2012 2e alinea geeft eigenlijk al aan dat het verhaaltje van KIA erg vaag is. Quote
Wesley Geplaatst 27 November, 2012 Geplaatst 27 November, 2012 De dealer verdiend er in de meeste gevallen juist wel aan... (bruto-netto verhaal). Dat is volgens mij wat Jiskefet ook aangeeft. De dealer zou de accessoires en de beurten voor de kostprijs (en niet de verkoopprijs) moeten aanbieden en dus niet minimaal de helft van de bonnen op moeten "snoepen". Mijn dealer wilde in eerste instantie ook de gewone Kia prijzen voor winterbanden en accessoires in rekening brengen, maar gelukkig zijn we samen tot een mooie oplossing gekomen. Ik heb dus geen VSM-pakket, maar ik heb nu wel de '15 inch Phantom velgen met Vredestein Winterbanden onder mijn auto liggen. In maart worden deze vervangen door de '17 inch Phantoms met zomerbanden. Ik ben erg blij met mijn dealer! Iedereen succes met de onderhandelingen!! Quote
bigwade Geplaatst 27 November, 2012 Geplaatst 27 November, 2012 Tja, en dan heb je zo'n dealer die niet zo met zijn klanten om gaat. Wat dan ? Quote
Huizebakker Geplaatst 27 November, 2012 Geplaatst 27 November, 2012 (aangepast) @bigwade, Hier een topic met een name en shame lijst maken, zodat iedere toekomstige Kia klant weet welke dealers "coulanter" zijn? 27 November, 2012 aangepast door Alex VB Onnodig Quoten. Lees forumregels aub! Quote
Alex VB Geplaatst 27 November, 2012 Geplaatst 27 November, 2012 @Huizebakker, Name en shame lijst is er op het forum. Er wordt alleen niet veel gepost. Misschien zijn de mensen toch tevredener met hun KIA dan ze hier doen laten blijken. @Jiskefet, Het antwoord van Smart lijkt mij al ruim voldoende om het uit te leggen. Meer kan ik er niet aan toe voegen. Quote
Huizebakker Geplaatst 27 November, 2012 Geplaatst 27 November, 2012 Name en shame lijst is er op het forum. Er wordt alleen niet veel gepost. Misschien zijn de mensen toch tevredener met hun KIA dan ze hier doen laten blijken. Het gaat niet om de tevredenheid over KIA, maar over de KIA Dealers. Welke dealer stelt zich wel en welke dealer stelt zich niet coulant op. Als je voor onderhoud of aanschaf uit meerdere dealers in de buurt kan kiezen, dan zou ik naar die coulante gaan. De "name and shame" lijst heb ik niet kunnen vinden, misschien wil je een linkje plaatsen? Quote
mika kjelld Geplaatst 27 November, 2012 Geplaatst 27 November, 2012 (aangepast) @Huizebakker, ]ik hoop dat je hier wat aan hebt http://www.kiaclub.n...dealer-reviews/ 27 November, 2012 aangepast door Alex VB onnodig quoten. Lees forumregels aub. Quote
Presiozo Geplaatst 28 November, 2012 Geplaatst 28 November, 2012 Over die bonnen, natuurlijk is er bij kia al doorberekend dat die 450 euro in werkelijkheid geen 450 euro's verlies zijn. Het zou zomaar eens kunnen dat de bonnen netto een waarde hebben van 100 euro ( net zoveel als het pakket netto kost ) Maar het gaat er uiteindelijk om dat jij wel voor 450 euro aan spullen kan kopen bij de dealer. de waarde is dus wel degelijk 450 euro. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.