Jump to content

KIA dealer reviews

Recommended Posts

Guest Angelique
Posted

Dit topic is bedoeld om je ervaring(en) met de KIA dealer te delen met je mede KIA Clubleden.

We lezen graag de goede en slechte ervaringen.

In je bijdrage graag ook waarom je blij of juist niet blij bent met je dealer.

Om dit topic leesbaar te houden wil ik verzoeken om hier geen discussie in te starten over een bijdrage. Bijval...met toelichting mag natuurlijk wel. Vraagt een bijdrage naar jouw mening om een discussie, open daarvoor dan een nieuw topic.

• 2 weeks later...
Posted

Kialoog dat is veel te veel eer en daar gaat het niet over.

Angelique probeert een nieuw opzetje te maken.

Het is al eerder voorgesteld.

We/sommigen zijn hier heel erg van man en paard benoemen.

Alleen leden durven als puntje bij paaltje komt, HUN dealer niet te noemen

uit een vorm van angst of schaamte.

Ik heb hier remproblemen gezien van een lid met een merkdealer uit Brabant waar de honden geen brood van lusten.

Pas na enig/ernstig aandringen werd dealer vermeld.

Het is dus angst. (garantie kosten etc..)

Zelf heb ik w.b. dealers daar geen enkele last van, ik zal alles melden plus of min.

Als "gelukkige bewoner van midden NL" wat dat betreft en daar ook werkzaam kan ik tot nu toe alleen hoed af doen voor Wolters IJsselstein (vanwege stuurhulp) en Van Werkhoven Houten (vanwege prijs, inruil, levering en alles meer) .

Next..

• Like 1
Posted

Ik kan hierbij aansluiten door dealer Wassink/Opgenoort (nieuwe vestiging) in Doetinchem te noemen, die mij fantastisch

heeft geholpen al mijn problemen te tackelen. Ook in samenwerking met KMNL. Echt een pluim waard!

Posted

Ik kan hierbij aansluiten door dealer Wassink/Opgenoort (nieuwe vestiging) in Doetinchem te noemen, die mij fantastisch

heeft geholpen al mijn problemen te tackelen. Ook in samenwerking met KMNL. Echt een pluim waard!

Ja Smart, maar dan zijn wij wel de gelukkigen met een positieve ervaring.

De echt negatieve ervaringen, zeg maar kutdealer, rukmonteur, oplichter w.b. factuur. zul je hier vanuit schaamte minder aan treffen.

That's the point.

Posted

Heb je gelijk in, maar jouw betoog moet ook deze lieden verleiden om een bericht te plaatsen.

We besteden er vanaf nu met enige regelmaat aandacht aan. We moeten dat toch vlot kunnen trekken?

Posted

Ondanks positieve ervaringen met het merk KIA heb ik toch ook negatieve ervaringen met DA Motors te Genk BE. Al enige tijd had ik problemen met mijn turbo en het heeft bijna 2,5 jaar geduurd voordat deze uiteindelijk vervangen is onder garantie. Niet door DA Motors te Genk en niet door tussenkomst van KIA Motors BE, maar door een Nederlandse KIA dealer (KERRES, Maastricht)... Het enige wat mij het vervangen heeft gekost is de brandstof en 4 dgn huur (heb een leenauto voor 14 dgn gehad).Ik heb dan wel als compensatie van KMBE mijn onderhoudsbeurt op hun kosten gehad vanwege de lange tijd wachten op antwoorden etc. maar ook daar ging het niet zoals het hoorde. De monteur van DA Motors was niet opgevallen dat mijn wiellager linksachter en kentekenplaat verlichting kapot waren. Kenteken verlichting hebben ze uiteindelijk na lang aandringen na 2 wkn vervangen- hoorde nog bij de beurt die ik heb gekregen van KMBE - maar het wiellager is weer op kosten van KMNL door KERRES Maastricht vervangen.

Het volgende euvel is pas sinds vorige week maandag - ook weer na dreigen en lang aandringen - onder garantie vervangen. Mijn linker buitenspiegel wilde opeens niet meer inklappen na het indrukken van het knopje. L*lverhaal van DA Motors te Genk was dat iemand met geweld de spiegel had in of uit geklapt en ze moesten kijken of ze deze onder garantie (waarborg) konden laten repareren omdat wij nu toch wel erg vaak dingen onder garantie hadden laten repareren. Na 2 weken was de spiegel gemaakt. het heeft niet langer dan 30 minuten geduurd.

Posted

Dan ga je toch niet terug naar die BE dealer??

Garantie is toch Europees?

Leg anders eens even uit.

Posted

Kia dealer koops auto in Apeldoorn zit er tussen in. Net normale onderhoud is netjes geregeld en ook een keer gratis leenauto meegekregen voor een garantie klus.

Min-puntje is wel dat ze de storing in de radio niet eruit kregen. Bleek in de parrot te zitten en zij zeiden dat het de radio was die gewoon niet in die auto zou kunnen. (parrot was toen nog in de garantie.. tegen de tijd dat we erachter kwamen dat het daarin zat niet meer..)

Kia dealer van voorden in Almere krijgt van mij tot nu toe echt een dikke plus. Goeie service en klantvriendelijkheid ondanks tot 2 maal toe laksheid van mijn kant.

Posted

Mbt Garantie en turbo is het volgende verhaal ontstaan. Wagen is gekocht in 2008 bij dealer in Maaseik. Dealer stopt in 2009 als dealer van Kia vanwege de hoge eisen die KIA in BE stelt ivm verkoopoppervlakte etc. Ondertussen is turbo aan het einde van zijn latijn aan het geraken. Binnenste schoepenrad heeft teveel speling. ivm onderhoud en garantie oergestapt naar dealer in Hasselt BE. Bij onderhoudsbeurt aangegeven dat turbo aan het einde van zijn latijn is. Monteur verklaarde ons voor gek en zij dat een turbo behoort te fluiten van tijd tot tijd. Ondertussen is het 2010 en Dealer Hasselt (VJB Motors) stuurt brief dat ook zij stoppen als KIA dealer. Redenen zijn bekend. Dan maar de keus gemaakt om naar Genk te gaan. Onderhoud wordt uitgevoerd en het gaat in het begin goed. Stuurstang onder garantie vervangen, goed contact etc. Ondertussen bij eerste beurt bij DA Motors weer het euvel met de turbo aangehaald.

Hier wordt niet naar geluisterd door de monteur. uiteindelijk is het 2011 en voorlaatste beurt (80.000km) is aangebroken. Monteur merkt probleem turbo op. Goh, dat heeft geduurd.. Afspraak gemaakt om Turbo eindelijk te laten vervangen, krijgt wagen eerst een onderzoek om te kijken wat met de turbo aan de hand is. Tijdens de dag wordt Dyana gebeld met de mededeling dat de turbo niet onder garantie vervangen kan worden omdat we 1 beurt pas na 30.000km hebben laten uitvoeren en omdat we te vaak gewisseld zijn van dealer. Houdt er rekening mee dat DA Motors wist van het beëindigen dealerschap van de eerste 2 dealers.

Vanaf dit bericht van dealer een bericht naar KMBE om te vragen hoe en wat mbt Turbo.. Niet schrikken.. na 2 weken had ik mijn eerste bericht binnen van de after sales manager met de vraag voor een kopie van onderhoudsboekje. Deze meteen gestuurd en pas na 4 weken en diverse mails ondertussen een antwoord en een telefoon gesprek. KMBE steunt verhaal dealer omdat de wagen na 30.000km 1 beurt gehad heeft en daardoor is de turbo kapot gegaan en valt deze niet onder garantie meer, tenzij wij na 20.000km de volgende beurt laten doen. Maar de garantie van de turbo is weg.

Tijdens dit gebeuren zijn de LED lampjes geplaatst in NL door KERRES te Maastricht. Het eerste wat hun opvalt is dat de turbo naar de kl*te is en dat de wiellager vervangen dient te worden. Verhaal mbt turbo uitgelegd en zij hielden zich in eerste instantie op de achtergrond. Tijdens het plaatsen van de LED verlichting is KERRES ook zo vrij geweest een nieuw wiellager te bestellen en een afspraak te maken deze te plaatsen, want dat hoort een wiellager niet na 100.000km te doen. KMNL zegt DOEN en veel plezier Alex. Afspraak gemaakt, wiellager wordt vervangen en KERRES vraagt naar turbo. Ik verhaal uitgelegd en KERRES vroeg wat ik wilde. Zij hadden ondertussen mijn wagen bij KMNL aangemeld tbv de garantie van het wiellager en in NL had ik garantie to 12-07-2011. Dus ik niet dom en turbo laten vervangen door Kerres en wagen 14 dgn laten staan ivm niet meer mogen rijden van KERRES. Turbo was nu echt vertieft.

Tijdens het vervangen van de turbo door dealer in NL ook nog maar eens contact gehad met KMBE om hun definitief verhaal te horen. Zij bleven bij hun standpunt. Maar ze waren wel zo vriendelijk om de kosten van de volgende onderhoudsbeurt volledig op hun te nemen omdat het hele turbo verhaal in zijn geheel 2,5 jaar geduurd heeft.

Om terug te komen op de garantie. België was het eerste land in de EU die op de cee'd 7 jaar gaf vanaf dag 1 dat deze op de markt kwam. Andere landen nemen deze garantie van modellen van voor 01-01-2010 niet over. Info van Frank Doorenbos.

Mbt dealer. Dichtstbijzijnde dealer is voor mij of Genk of Luik. Mijn frans is niet zo goed dat ik dat versta en spreek, dus dan blijf je bij deze dealer ivm onderhoud en garantie. Verder ter info, mijn wagen staat bij DA Motors nu op de VIP lijst. Wat dat inhoud mogen jullie zelf invullen, maar vanaf de laatste onderhoudsbeurt en het niet controleren van belangrijke punten als verlichting en spiegel zijn ze heel vriendelijk geworden.

Posted

Wat een verhaal joh...!

Ben blij voor je dat het allemaal toch is opgelost en onder garantie.

Aleen de Kia garantieaanspraken in België daarentegen verdiend echter geen schoonheidsprijs.

Wat hebben die het daar af laten weten zeg.

Blijf je nu bij Kerres NL of ga je terug naar DA Motors BE?

Posted

In België heb ik nog 4 jaar garantie of 150.000km dus ben ik genoodzaakt in BE te blijven. Ik hoop nu zelf ook dat het geregeld is allemaal en dat het nu klopt en loopt. Mocht da niet het geval zijn heb ik nog altijd de mogelijkheid om naar Kia Motors Europe te gaan en daar mijn verhaal te doen. Zij zijn nl. ook op de hoogte, maar hebben zich op mijn verzoek nergens mee bemoeid.

• 2 months later...
Posted

Ik heb een KIA dealer bij mij om de hoek (1 km), maar voor onderhoud ga ik naar de dealer 40 km verder, relatief dicht bij mijn werk. Dat is gemakkelijker, 's morgens brengen en 's avonds weer ophalen.

Posted

Hoi,Bigmac, vraagje, is ie dan wel gekocht bij u om de hoek??

En zo ja, maakt de dealer 40km verderop daar niet echt een probleem van, dat daar dan wel het onderhoud plaats vindt??

(en andersom ook niet?)

Grtz

Posted

Ik ben bij 4 Kia dealers geweest voor ik mijn auto gekocht heb (ivm inruilprijs). De dealer om de hoek kon me mijn gewenste Picanto niet leveren in juni, maar pas in september en die vlak bij mijn werk wel (via ruiling met 'n andere dealer). Ik ben wel 'n paar keer naderhand bij de dealer om de hoek geweest, om even over Kia's te kletsen :) en de nieuwe Rio te bekijken en hij doet er niet moeilijk over.

Posted

Om eerlijk te zijn, ik ben vandaag langs de dealer geweest (Wassink/Opgenoort Doetinchem - Kia/Peugeot)

en heb daar twee taarten afgeleverd voor hun goede service en klantvriendelijkheid. Ze waren helemaal

beduusd!:lol:

20090814_205209_taart.jpg

Posted

In principe, als je niet tevreden bent over een dealer, kun je toch zo overstappen naar een ander. Garantie geldt toch als het maar een dealer is van KIA binnen de 7 jaar?

Guest Warmentuuter
Posted

De eerste indruk dat we bij de Autoplaza Alkmaar (Kia/Toyota en Suzuki dealer)binnen liepen gaf ons dat een goed gevoel. De gesprekken tussen de verkoper en ons gaven de doorslag om voor de Kia Venga te gaan. Ook de aflevering valt niets negatiefs over te zeggen. Voor het eerst kreeg ik een lijst in handen waar de auto allemaal op was gecontroleerd voor aflevering. Natuurlijk is er ook puntje van kritiek. Bij thuiskomst van de aflevering zie ik vocht in het knipperlichtje op het voorspatbord en zie dat er een boutje ontbreekt op hetzelfde spatbord. Je vraagt je af waarom is dit niet gezien of was het wel goed met controlebeurt. Dat laten we maar in het midden. Het werd in ieder geval goed opgepikt en binnen een week waren die problemen verholpen. Onderhoudsbeurten heeft de Venga nog niet gekregen dus daar kan ik weinig over zeggen. Dan moet ik van mijn collega's uitgaan die al jaren Kia rijden dat dit goed is. 

• 2 weeks later...
Posted

Beste Kia Chef-werkplaats van Nederland

Kooijman werkplaats-chef Johan Knobbout wint Kia Skill Contest in Nederland en behaalde de hoogste score tot nu toe.

De gelukkige winnaar mag voor Nederland uitkomen tijdens de wereld Skill-Contest in Korea. Hier strijden de beste Kia technici van de wereld voor de wereldtitel.

qxra_sluetelen.jpg

Pluim voor Johan !! :flowers:

Kben happy met m'n dealerbedrijf..

Posted

Om eerlijk te zijn, ik ben vandaag langs de dealer geweest (Wassink/Opgenoort Doetinchem - Kia/Peugeot)

en heb daar twee taarten afgeleverd voor hun goede service en klantvriendelijkheid. Ze waren helemaal

beduusd!:lol:

Tuuuurlijk waren ze beduusd Smart... ze dachten dat je 'n Belg was laugh.giflaugh.giflaugh.gif

Nee hoor !! Een prachtig gebaar is dat. Zouden meer klanten eens moeten doen, en misschien ook andersom...(?)

Posted
... ze dachten dat je 'n Belg was laugh.giflaugh.giflaugh.gif

We gaan geen moppen vertellen over Belgen hé......dat is de omgekeerde wereld!

1184108356_2.jpg

• 3 months later...
Posted

Ik wil ook mijn ervaring niet onthouden.

Ik heb een goede ervaring gehad met de Kia dealer Leendert van den Born in Breda.

In maart 2011 bestelde we daar onze Sp3 2.0 automaat, navigatie, panoramadak, pluspack, casa white.

De verwachte levertijd zou ongeveer 6 maanden zijn. Afspraak was dat ik een Citroen Picasso zou inleveren en hebben daar ook een inruilprijs voor afgesproken. Met dien verstande dat mocht ik de Picasso zelf verkopen er dus geen inruil plaats zou vinden dat er dan nog een korting werd gegeven. Helaas kregen wij op de terugweg van een korte vakantie in september 2011 een ernstig ongeluk in Belgie waar we gelukkig redelijk goed vanaf zijn gekomen.

Kijk hier voor mijn relaas:

http://www.kiaclub.n...ing-total-loss/

Ik ben regelmatig op de hoogte gesteld door de dealer maar soms werd ik wat ongeduldig en belde ik zelf!

Ben er ook een keer geweest en er is toen gebeld naar Kia Nederland waar ik bij aanwezig was en werd de speaker open gezet zodat ik kon meeluisteren.

Helaas konden die ook niets nieuws vertellen dan alleen afwachten.

De levering werd later uitgesteld naar september/oktober en weer later naar oktober/november.

Begin oktober stelde de verkoper voor een auto aan ons te willen verhuren omdat we nu al een tijdje niets meer hadden en niemand ook wist wanneer de Sp3 geleverd ging worden.

Tegen een gunstige prijs hebben we een auto gehuurd tot de Sp 3 geleverd werd.

Uiteindelijk was de auto er 2 december en konden we deze op 13 december ophalen.

Ik heb toen verzocht de auto te laten staan en op naam te stellen in januari 2012.

Dat was geen probleem. De auto is daarna netjes geleverd aan ons met een duidelijke uitleg.

Al met al dus een pluim voor deze dealer.

Groet,

vand.m

Posted

Wat denk je, is het nu goed of slecht bij inruil om altijd dezelfde dealer te hebben?

-de vaste dealer denkt.. die geef ik een goede inruilprijs, want het is een vaste klant en die moet ik proberen te houden.

of

-de vaste dealer denkt.. die hoef ik geen top-inruilprijs te geven, want hij blijft toch wel komen.

en andere, onbekende dealer denkt:

-die geef ik geen goede inruilprijs, want die zie ik na aankoop nooit meer terug.

of

-die geef ik een mooie inruilprijs, want wie weet koopt hij in het vervolg al zijn autos hier