Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vandaag is er weer een koplamp door gebrand. het lijkt wel of ze steeds korter meegaan

Heeft iemand ervaring met een lampen merk / type die wel langer meegaan dan bijvoorbeeld een half jaar???

Ik vraag mij ook af waarom de Sorento's zulke lampen vreters zijn

als je daar ook een antwoord op hebt graag....

Groeten uit Pijnacker City

Ruud

Posted

Niet alleen Sorento's zijn lampenvreters, ook de Pica kan er jaarlijks verschillende slijten.

Wat de oorzaak is, geen idee, maar verschikkelijk irritant.

De beste, tot nu toe, volgens mijn bevindingen, Philips Nightvision.

Zijn iets duurder, maar gaan wel een stuk langer mee.

Voorheen Osram gehad, gemiddelde levensduur 3 maanden :evil:

Hopelijk kan je er iets mee.

Philip

Posted

Dank je wel voor de snelle reactie

Ik ben net naar een garage gelopen, heb daar een setje lampen gekocht. Dit zijn Philips Long Life lampen....echt waar .

Ben benieuwt hoelang deze meegaan. Volgens de monteur hebben sommige nieuwe auto modellen iets meer spanning nodig voor de boordcomputer en zijn de lampen daar dan het dupe van.... dus als iemand een goede spanning meter heeft kan hij het met draaiende motor proberen op te meten.....als je zin hebt. Volgens mij kan een accu maximaal 13,2 volt leveren, maar daar weet Taz waarschijnlijk meer van. Als deze lampen het weer zo snel begeven...Voorlopig kan ik even voorruit en ga binnenkort een setje night vission aanschaffen.

Thanks 4the info

Ruud

Posted

Hallo Ruud,

de boordspanning is er idd de boosdoener zodat de lampen eraan gaan.

De spanning in de auto kan oplopen tot zelfs 17 volt.

Dit komt vaak door de airco/climatcontrol.

Deze zijn giga energie verbruikers, en als deze afslaan, ontstaat er een piekspanning, zelfs tot 17 volt, weliswaar van hele korte duur, maar toch.

Gloeilampen zijn daar iets minder gevoelig voor, leds daarintegen heel erg gevoelig voor, en daardoor gaan vaak die stadsllichten met leds er heel snel aan.

Maar ik hoop voor jou dat de longlife lampen, een lang leven hebben in je Sorento.

Succes

Philip

• 4 weeks later...
Guest Wil Valk
Posted
Vandaag is er weer een koplamp door gebrand. het lijkt wel of ze steeds korter meegaan

Heeft iemand ervaring met een lampen merk / type die wel langer meegaan dan bijvoorbeeld een half jaar???

Ik vraag mij ook af waarom de Sorento's zulke lampen vreters zijn

als je daar ook een antwoord op hebt graag....

Ruud

Xenon verlichting kopen deze zijn beveiligt tegen overspanning (piekspanning) dus geen defecte lampen meer ook is de prijs niet zo abnormaal hoog meer voor een goede set. Voor meer info kijk onder de rubriek KOPEN / VERKOPEN XENON.

Posted

Ik zelf gebruik nu al een tijdje Osram koplampen.

Heb zelf ook v??l geklooi gehad met koplampen. Amper een half jaar erin, w??r een lamp kapot, of een verkeerd kleurbeeld (na korte tijd kleurverschil tussen de lampen). Dit, terwijl ik ALTIJD meteen beide lampen vervang, dus niet alleen de defecte. De lamp die het nog wel doet, krijgt namelijk een oplazer (brand daardoor vaak ook feller (let maar eens op bij auto's met een kapotte koplamp)) waardoor ook de andere lamp vaak gaat hemelen, als je die niet meteen mee vervangt.

Uiteindelijk ben ik toen de Osram Silverstar H4 gaan gebruiken. Kosten (bij Conrad.nl): 19,50 euro, excl. verzendkosten ? 6,95. Bij betaling via Ideal vervallen de verzendkosten en betaal je alleen de produktprijs.

Word binnen 5 werkdagen netjes in een doos verpakt aan huis afgeleverd.

Voor de goede orde: Ik heb nu bijna een jaar of netaan een jaar dit setje erin, en ze branden nog steeds prima. Daarbij komt dat ze goed licht geven.

Dit setje van Osram Silverstar is overigens een setje van twee H4 koplampen.

Op Conrad.nl op de hoofdpagina toets je in de zoekregel 'Silverstar H4', dan vind je 2 versies. De enkele lamp (? ? 10,50 per stuk) en de duoverpakking (? ? 19,50).

Succes en groeten,

Peter

Posted

Bedank voor de tip, Ik heb toch een reserve lampen setje nodig dus ga ik deze lampen maar bestellen.

Ruud

• 6 months later...
Posted

Hoi Ik had er Xenon in zitten eerst 6000 K deze gingen 2 jaar mee. Nu heb ik er 4300 K erin gezet en dat is echt super net fabrieks xenon.

gr. Jos

Posted

Even als aanvulling op mijn eerdere post over de Osram koplampen:

Nu 1 week al is de lamp aan de bijrijders zijde kapot gegaan. Ik heb de lamp nog niet vervangen...

Ik probeer het uit te zingen tot het wat beter weer is, en dan met name de temperatuur... Ik heb namelijk inmiddels een Xenon ombouwkit liggen die ik er spoedig in hoop te zetten. Dan vind ik het zonde om er nu een nieuwe lamp in te gaan zetten. Maar als het echt niet anders kan, zal het gewoon moeten.

Zo zie je dus (als je mijn vorige bericht ook leest) hoe lang de Osram lampen ongeveer mee gaan. Overigens gebruik ik de koplampen v

Posted

Ik heb er sinds eind vorig jaar een Xenon-setje inzitten. Wow wat een licht-opbrengst!

En 't staat nog mooi ook. Setje van 125 euro en in een uur had ik 'm erin, zelf ingebouwd.

Dat viel me dus heel erg mee:

- Koplamp losschroeven (2 boutjes) en een stukje naar voren wippen.

- gat boren van 22-25 mm (vlinderboor+accuboormachine) in het kunststof afdekkapje,

- Xenon-pit plaatsen (net als de halogeen-lamp)

- rubberen ring in het geboorde gat drukken

- een plaatsje zoeken voor de trafo (achter de koplamp) en ergens vastschroeven met zelfborende schroefjes.

- lamp terugschuiven en vastschroeven!

- Genieten!

Posted

Mijn standaardlampen gaan al 24 dKm mee en ze zijn nog niet stuk. Gauw afkloppen!

Volgende week gaat er wel een Xenon setje in, gewoon voor de fenomenale lichtopbrengst.

'k Ben benieuwd.

Alex

Posted

Hallo Peter

Heb je de set er nu nog niet inzitten, Je hoeft toch niet te wachten op het goede weer.

Je mag het er ook bij mij in de garage in komen zetten (lekker warm en droog).

mvg Wil

Posted

hallo sorento rijders

ik heb een sorento van 2003 in de eerste paar jaar vaak lampen kapot,ook de dure van philips gingen snel kapot.

tot dat ik nieuwe koplampen kreeg en dit is het type met de zwarte binnenkant.de lampen die ik nu gebruikt zijn de goedkoopste van philips,die ik bij de benzine pomp koop. ik rij er nu al ruim 2 jaar mee.

• 4 weeks later...
Posted

MIjn Xenonlampen zitten er al een tijdje in. Ik heb geopteerd voor wit licht (5000 K). De lichtopbrengst is echt buitengewoon. Verkeersborden en wegmakeringen zijn nu heel duidelijk. Geplaatst door de dealer inclusief 2 jaar totaal garantie. Prijs 299 BTW inclusief.

De stadslichten (standlichten) lijken nu wel wel geel naast de heldere Xenons. Ik heb hiervoor LED-lichtjes gekocht (4 witte LEDjes) bij een autohandelzaak. Mijn vingers zijn echter niet lang genoeg en ik mis een paar knokkels om ze in alle mogelijke bochten te kunnen wringen om ze er raprap in te krijgen :wink: ; ik zal maw de hele koplampunit moeten demonteren.

Weet iemand hoe en/of in welke richting de koplamp eruit moet? Als de 3 boutjes loszitten, blijkt er nog een clip te zijn ( volgens www.kiatechinfo.com). Ik weet echter niet of de lamp opzij moet geschoven worden, ofwel gekanteld worden, of gewoon met een beetje kracht moet verwijderd worden. Mijn ervaring is dat je meestal iets breekt als je teveel kracht gebruikt.

Alex

Posted

Ik heb ook weer een niewe lamp erin moeten zetten en ik heb de 3 boutjes verwijderd en dan moet je de koplamp er gewoon recht naar voren eruit trekken. die clip zit aan de onderkant.

suc 6 ermee.

• 2 weeks later...
Posted

Hallo Allemaal,

tijdje geleden dat ik wat geplaatst heb maar we rijden na veel problemen en uitgaves nog steeds in de sorento.

Het probleem veel vuldig doorbranden van de lampen is me zeer bekent.

De lampen hebben we een halfjaar geleden vervangen door xenon. en sindsdien geen probleem meer met de koplampen.

De led verlichting is ook niet zo'n probleem ik gebruik daar 78012 spannings spannings regelaar voor. werkt erg goed de 1 amp versie is groot genoeg.

en simpel aan te sluiten. ik hoop voorlopig even van het probleem af te zijn.

enne inmiddels turbo koppakking wiellager inspuiter nieuwe schijven rondom en remblokken expansietank in de laatste halfjaar ongeveer 5000 euro aan kosten gehad. 2 nieuwe brandstof filters en tank spoelen.

lekker hoor

willem