Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Voldoet het forum nog of moet er iets veranderen?  

177 leden hebben gestemd

1. 1. Voldoet het forum nog of moet er iets veranderen?

• Voldoet prima
    • Voldoet nauwelijks nog
    • Er moet iets gaan veranderen
    • Er moet een mooier forum komen
    • Er moet een informatiesite zijn waar het forum deel van uitmaakt
    • Geen idee.....
    • Ik heb wel een idee (motiveer in deze draad svp)

Aanbevolen Berichten

• Administrators
Geplaatst

ha mensen,

ik weet niet of het aan mij ligt maar het lijkt erop alsof het forum langzaam inzakt ofzo, weinig berichten meer etc.

ligt dit aan de club die op z'n gat ligt of is iedereen gewoon met vakantie ofzo?

Ook maar even een polletje dan meteen! :cool:

Geplaatst

ik ben nog niet zo lang op dit forum, heb er al erg nuttige info van ontvangen..maar vindt het inderdaad een beet stil.

Ik heb wel eens geprobeerd een balletje op te gooien bijvoorbeeld met kilometervreters ? waar dus totaal geen reactie op kwam terwijl ik had verwacht dat dit een soort polletje kon worden..met problemen en km standen bijvoorbeeld. Philip van Tazteam heeft mij al enkele malen van nuttige info voorzien, dat wil ik dus ook even melden

groeten uit Pijnacker City

Ruud

Geplaatst

Bedankt Ruud :wink:

Over het forum:

Het is idd de laatste tijd erg rustig op het forum.

De reden is simpel.

Er komen steeds meer mensen bij op het forum, en stellen een vraag, krijgen een antwoord, en vervolgens hoor je of zie je ze niet meer.

Ook het ontbreken van ritten en events is er een beetje schuldig aan dat het rustig is.

Dagboeken worden nauwelijks of niet bijgewerkt.

Weinig tot geen info van de club (of wat er van over is), daardoor ook weer geen berichten/meldingen.

De vakantie staat voor de deur, en daardoor ook weer geen berichten.

Ik denk dat wanneer het forum deel uit maakt van een goed voorziene website, is volgens mij de gang naar het forum een stuk gemakkelijker.

Maar dan weer: geen reactie>>geen wederreactie.

Ik mis de laatste tijd (ca 6-9 mnd) diverse mensen op het forum, waren vrij aktief, maar de reden van wegblijven, mij niet bekend.

Ook heel veel mensen hebben ondertussen hun Kia verkocht, en daardoor niets te zoeken op het Kiaforum.

Er wordt telkens gepraat over het Sorentoforum in Duitsland, dit zou het voorbeeld moeten zijn voor ons forum, maar om nu reclame te maken voor het Duitse forum, en zodoende hopelijk meer interaktie te krijgen op het Nederlandse forum gaat mij net even te ver.

Ook de interaktie met Kia Nederland is minimaal, dit is immers de enige club mensen met HUN merk.

Ik kan zo nog wel tig dingen noemen, maar wil niet negatief zijn.

Het forum is erg informatief maar is aan vernieuwing toe.

Geen schreeuwende kleuren, maar net even anders.

Misschien wel een tip:

Men kan heel gemakkelijk foto's uploaden naar het album van het forum, maar daar kan men weer geen codes gebruiken die de foto's op het forum kunnen laten zien.

Kan deze code wel gekoppeld worden aan het forum??

Zou handig zijn voor mensen zonder enige computerkennis, en uiteraard voor het forum, er komen dan wel meer plaatjes op het forum en dat wordt dan weer aantrekkelijker.

Poeh, een hele lap tekst, maar ik hoop begrijpelijk voor iedereen.

Ik wacht wel af.

Philip

• Administrators
Geplaatst

Kijk aan, er zijn nog wel mensen die dit lezen :wink:

het is duidelijk dat er iets moet gebeuren maar niemand weet precies wat en ook niemand weet wie een en ander moet gaan onderhouden (zowel technisch als qua inhoud)

daarnaast is ook niet bekend of en hoelang we nog gebruik kunnen blijven maken van kia NL webruimte en domein, allemaal zaken die er voor zorgen dat er niet echt eens actie ondernomen kan worden; immers zonder duidelijkheid zou Kia NL zomaar de stekker uit de club kunnen trekken dmv het opeisen van de webruimte. niemand heeft contact met die mensen dus duidelijkheid? welke duidelijkheid?

kijk, een website maken waar mensen zelf content kunnen toevoegen (artikelen, nieuwtjes etc) maakt dat bezoekers vaker terug komen zolang dat nieuws maar steeds nieuws blijft (en dus geupdate wordt).

maarrrrrrrrr wie gaat dat doen? en wie blijft dat doen....

daarnaast is dan het forum een prima discussieplatform. maar zonder courante website is het al wat lastiger.

neem deze site eens http://www.kia-forums.com/ daar worden duizenden berichten gepost en veel bezoekers komen langs om zelf ook te posten zolang het een courant forum blijft.

daarnaast is de forumsoftware belangrijk, Vbulletin die zij daar gebruiken biedt vele malen meer opties dan phpbb; iets om over na te denken. ook het op slot zetten van fora leid ertoe dat mensen zich moeten gaan registreren om mee te praten.

daarnaast webruimte en dataverkeer, een belangrijk punt. want: wie betaald de webruimte en dataverkeer als Kia nl straks de club niet meer wilt ondersteunen? en als we door gaan dan zal er een licentie voor bv vbulletin aangeschaft moeten worden, ook al snel rond de 100 euro.

al met al is het wachten op zekerheid, en wel zwart op wit.

h?bben we die op gegeven moment dan wil ik gaan kijken hoe we het kunnen doen. ik heb zelf een webdesignbedrijfje en kan goed overweg met allerlei software, daar komen we wel uit.

ik begreep dat er uit het verenigingsverleden nog geld in kas zit, kunnen we dat aanwenden voor wat betere software of moeten we dat aan hosting gaan uitgeven?

zo zie je, geen reactie=geen duidelijkheid=geen actie; en zo zakt de boel mi toch steeds verder in.

dit is mijn idee hierover; laat de mensen die w?l weten hoe het staat met allerlei afspraken dit vastleggen zodat de mensen die nog wel willen verder kunnen.

Geplaatst

Het forum wat je als voorbeeld stelt is volledig engels, hierdoor bereik je wereldwijd een giga aantal mensen.

Zelf ook een paar keer langs geweest, een album aan gemaakt, maar door een andere webhosting, updates enz enz, telkens weer alles verdwenen, dus de zin was bij mij snel over.

En ook de Engelse taal is niet voor iedereen duidelijk, schrijven is toch immers iets anders dan lezen en schrijven in het Engels.

Probeer maar eens een probleem van je auto onder woorden te brengen :roll:

Maar een volledig Nederlands forum heeft wel zin, nu zeker ook een aantal zuiderburen het forum hebben gevonden.

Maar het moet toegankelijker zijn, voor iedereen.

Wat er in de kas zit vanuit het clubverleden is mij onbekend, Andre Mol beheert de kas, dus die zal het weten.

Ook Kia Nederland is er niet erg duidelijk in, veel mensen waarmee de afspraken gemaakt zijn in het verleden, werken allang niet meer bij Kia Nederland.

Al zou je nieuwe afspraken willen maken met deze mensen, heeft het geen nut, ze wisselen vaker van functie/baan binnen dit bedrijf dan een gemiddeld persoon zijn schoenen.

Wie zich in moet gaan zetten voor het forum, evt site:

Ik wil best blijven moderaten op het forum, foto's schieten en plaatsen, maar de volledige zorg ervoor dragen.................sorry dat is niet aan mij besteed.

Ik denk dat er eerst een aantal mensen rond de tafel moet gaan zitten om het een en ander door te spreken.

Daarbij denk ik aan een afvaardiging van Kia Nederland, Andre Mol, Jheroen, evt dit persoontje, en evt mensen die zich willen inzetten.

Zijn maar suggesties.

Maar ondertussen loop ik wel bijna naar 1000 posts op dit forum.

En.................heb het best bekeken onderwerp van dit forum, nl mijn dagboek.....................ehhhhhhhhhhhhhhh encyclopedie :lol::lol:

Aan mij zal het niet liggen, ik wil nog wel meer posten op alle onderdelen/onderwerpen, mits het wel een aanvulling is voor het geheel, gel#l in de ruimte heeft geen zin.

Philip

• Administrators
Geplaatst

Philip,

klopt allemaal hoor wat je schrijft.

alleen op gegeven moment moeten de afspraken niet met bepaalde mensen maar met het bedrijf zelf gemaakt worden. en als dan zwart op wit staat dat we domein en ruimte kunnen blijven gebruiken (en dan vooral hoeveel GB en MB) dan kunnen we tenminste iets.

stel dat je een hoop moeite doet en iets moois op hebt gezet en plotseling komt er iemand op het idee om je database en ruimte 'op te ruimen' dat risico loop je dus als je niks zwart op wit hebt. dan ben je dus alles kwijt.

zolang dat het geval is ga ik iig geen moeite doen, lijkt me logisch.

er zal iets zijn waarin staat wat er destijds is afgesproken, anders kom je ook niet aan inlogcodes voor ftp en databases enzovoort.

dus oud leden die dingen weten: onderneem de juiste actie en laat de boel niet de boel, n? kan er nog een draai aan gegeven worden maar als er iemand komt die het zelf gaat doen (ik noem maar een zijstraat) dan is het gedaan.

Geplaatst

Wat een leesvoer zeg.... Ja de zuiderburen maken sinds kort zekers gebruik van dit forum.. Ook al zijn het Nederlanders die niaar Belgi? verhuisd zijn :wink:

Ik ben ook van plan om dit forum te blijven gebruiken als informatiebron.. Er staan toch nuttige dingen te lezen, waaronder het TazTeam Wikipedia....

Als men dit forum zonder steun van Kia Nederland wilt voortzetten zijn er toch genoeg alternatieven. Of zie ik dat verkeerd? ER zijn zat webhosting bedrijven die niet al te duur zijn. Kijk maar eens naar www.one.com of www.strato.nl om maar 2 te noemen....

Ik ben heus wel bereid om er wat tijd aan dit forum te besteden naast mijn drukke baan. Dan is tenminste 1 zuiderbuur (lees Nederbelg) vertegenwoordigd. Groeit dit misschien straks uit tot het KIA forum van de benelux... wie weet...

Maar nu eerst ff nog een paar dagen lekker wachten en dan lekker genieten van onze nieuwe KIA...

Als er vragen zijn of dergelijke mag men mij gerust mailen.. Emailadres staat in mijn profiel..

Groetjes uit Belgi?,

Alex vB

Geplaatst

Dan is tenminste 1 zuiderbuur (lees Nederbelg) vertegenwoordigd.

Alex vB

... not excactly quit ONE pal ... ondergetekende is hier reeds een eeuwigheid met twee PICs aanwezig ,mede behorend tot het oud meubilair ... :mrgreen:

... Keep it on the Island ... :wink:

• Administrators
Geplaatst

Update: inmiddels heb ik contact gelegd met diverse mensen bij Kia NL.

Ik krijg van de week de gegevens van het webhostingaccount waar de site en het forum op draaien.

Zodra ik die heb kunnen we gaan kijken naar wat nieuws, ik weet dan hoeveel ruimte en dataverkeer er mogelijk is.

Wordt vervolgd.

Geplaatst

Goed werk, Jheroen!!!

We wachten het wel af.

Succes met het verzamelen van de juiste gegevens.

Groeten

Philip

Ps;

yes, yes, mijn 1000ste post :wink:

• Administrators
Geplaatst

Zo, hier dan het antwoord :P

Het domein en de ruimte blijven beschikbaar voor de club.

We kunnen dus gaan kijken naar een vervanger voor dit forum; eventueel met website of in ieder geval met iets van een soort portal zodat er ook wat andere info op komt te staan.

Ik vindt zelf de portal van kia-forums.com wel mooi; forum als middelpunt en daaromheen overige info,laatste antwoorden etc.

Ook een mooie database voor foto's is mogelijk.

wie kan er eens contact leggen met oude bestuursleden om te kunnen kijken wat er nog aan financien binnen is en hoe dat verantwoord gebruikt kan worden?

t? persoonlijke of andere gegevens niet voor iedereen bedoeld maar even via een PM :lol:

Ik zal een nieuw topic openen waar ideeen gepost kunnen worden.

• 2 weken later...
Geplaatst

Wat ik zelf het wat tazteam net zegt

Mensen vragen iets en zijn er weer vandoor.

Ik zelf heb gewoon een tijd niet gekeken met de drukte.

Huis verbouwen nu beetje.

NU lekker vakantie om de slaapkamer onderhanden te nemen :)

Nu is mijn Kia pro ceed aangekomen, alleen nog niet in mijn bezit dus kan nog niet echt meepraten :P

En weinig mensen hiero hebben een Ceed laat staan de Pro die zie ik nergerns rondrijden......

maar hoop deze week klein verslagje te kunnen uitbrengen.

Mischien kleur stelling veranderen van het forum idee is alleen het mooi maken ervan.

En verder word er veel gepraat over de pica en sorento, dus zelf weinig info voor mezelf om op te reageren.

Just my 2 cents

grts

• 5 maanden later...
Geplaatst

Hallo allen,

neem eens een echte allround Kia TECHNEUT bij de lurven als moderator.

Zelf was/ben ik ge

• Administrators
Geplaatst
Hallo allen,

neem eens een echte allround Kia TECHNEUT bij de lurven als moderator.

Zelf was/ben ik ge

Geplaatst

het nieuwe forum zoals het nu online is draait pas enkele weken en trekt nu al wel meer gasten.

Hoi Jheroen, dat was me ook al opgevallen, Goede Zaak :-)

grtz!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...