bruintjebeer1111 Geplaatst 10 December, 2012 Geplaatst 10 December, 2012 Heeft iemand dit. We hebben een Kia Rio superpack 1.2. Als we rechtuit rijden en we geven gas hebben een zuigend geluid. Bij elke snelheid. Lijkt wel of hij valse lucht zuigt. Als we gas los laten of bochtje rechts of links doen is het weg. Ineens is dat er in gekomen. Volgende week dinsdag gaat hij naar de dealer in Boxtel terug. Groeten Cindy en Eric Quote
xtra40 Geplaatst 10 December, 2012 Geplaatst 10 December, 2012 Klinkt bekent bij mij is het een slijpend geluid Maar is gekomen na dat ik me winter banden er heb opgedaan Weet niet of jullie ook net winter banden heb laten plaatsen Quote
handyman Geplaatst 10 December, 2012 Geplaatst 10 December, 2012 BIj mijn winterbanden ook het geval aan de aangedreven wielen, alleen bij nat wegdek, als het wegdek droog is heb ik er geen last van Quote
bruintjebeer1111 Geplaatst 10 December, 2012 Topic Starter Geplaatst 10 December, 2012 Hoi week winterbanden er op. Maar heb het bij nat en droog wegdek. Als ik geen gas geef dan heb ik het, niet laat hem uit rollen in zijn vrij heb ik het ook niet. Stilstand en geef gas tot 3000 toeren heb ik er ook geen last van. In bochten heb ik het ook niet tijdens het over schakelen ook niet. Alleen als gas geef dus als de motor belast word gas pedaal los weg geluid. Groeten Cindy en Eric Quote
handyman Geplaatst 10 December, 2012 Geplaatst 10 December, 2012 beetje open deur, maar zijn ze goed gemonteert qua draairichting? let even op de pijl op de wang van de band Quote
bruintjebeer1111 Geplaatst 10 December, 2012 Topic Starter Geplaatst 10 December, 2012 Ja en het kwam ook ineens het geluid pas na een week dat ze er op lagen de winterbanden Groeten Cindy en Eric Quote
wilcot Geplaatst 11 December, 2012 Geplaatst 11 December, 2012 Waren het nieuwe winterbanden? Winterbanden hebben een veel hogere rolweerstand dan de ecobanden die er standaard onderzitten. Hoe kouder hoe zachter ze blijven tov de ecoband. Anders toch maar even laten controleren of ze goed vast zitten. Zijn ze na gedraaid na montage? Quote
Brambeer Geplaatst 11 December, 2012 Geplaatst 11 December, 2012 Ik heb precies hetzelfde na de montage van de winterbanden. Het is ook niet altijd aanwezig maar meestal het beste te horen in de 3e of 4e versnelling als in rustig versnel richting 50/60. Ik ben hier ook al een keer voor teruggegaan om te leten luisteren maar natuurlijk was het op dat moment dat de monteur meereed niet goed te horen. Ik ben erg benieuwd wat het is, het stoort mij toch wel een klein beetje. Quote
Baggio Geplaatst 12 December, 2012 Geplaatst 12 December, 2012 Zeker de winterbanden, heb er sinds een week ook last van. Quote
Brambeer Geplaatst 17 December, 2012 Geplaatst 17 December, 2012 Heeft iemand een idee wat nu precies het geluid veroorzaakt? Zijn het de banden zelf? Waarom is het alleen als er versneld wordt? Ik blijf het maar horen en ik hou niet zo van bijgeluiden, ik ga me daar te veel op focussen . Quote
handyman Geplaatst 17 December, 2012 Geplaatst 17 December, 2012 komt door he tprofiel van de banden. Bij winterbanden heb je dwarsgroeven tbv de grip in sneeuw. Zomerbanden zijn in de lengterichting geprofileerd Quote
Bardje-x Geplaatst 17 December, 2012 Geplaatst 17 December, 2012 Ik heb zelf een ander raar geluidje. Als ik nog vrij laag in de toeren rijd, in de bebouwde kom ofzo, dan hoor ik nog wel eens een soort geratel. Ik heb gehoord dat de Rio een distributie ketting heeft en dat die dat geluid kan maken. Maar is er dan iets mis mee? zit die dan een beetje los, dat die kan gaan ratelen? Het is ook alleen maar laag in de toeren, boven de 2000 hoor je er niks meer van Hebben andere mensen hier ook last van? Quote
janusrowie Geplaatst 17 December, 2012 Geplaatst 17 December, 2012 Ik heb zelf een ander raar geluidje. Als ik nog vrij laag in de toeren rijd, in de bebouwde kom ofzo, dan hoor ik nog wel eens een soort geratel. Ik heb gehoord dat de Rio een distributie ketting heeft en dat die dat geluid kan maken. Maar is er dan iets mis mee? zit die dan een beetje los, dat die kan gaan ratelen? Het is ook alleen maar laag in de toeren, boven de 2000 hoor je er niks meer van Hebben andere mensen hier ook last van? ja zeker lift maar mee zie inhoud oudere tekst Gepost 7 december 2012 - 21:34 . Nogmaals afgelopen woensdag een mail verstuurd tot heden nog geen reactie vernomen. Wat is het toch moeilijk om een bevestiging en in behandeling te verzenden naar een klant. Ze zijn wel klant vriendelijk als je een wagen koopt maar als je er problemen mee heb dan ............... Geleverd 10-1-2012 KIA RIO 1.2 1.Rattelend geluid neemt toe distributie ketting loopt langs de geleider geeft hierdoor resonantie 2.Tevens het ontbrekende VSM pakket . Op 29 juli 2012 is er geconstateerd door Kia dat mijn rio inderdaad het geratel geluid heeft Volgens KIA heeft dit type motor tijdens het verstellen van de nokkenas (als ik het tenminste goed verwoord) een moment waarop de ketting wat slapper staat. Hierdoor ontstaat het ratelende geluid. Komt bij mijn kia voor bij ongeveer 3000 toeren bij andere wagens kia kan het bij een andere toerental voorkomen . Men kan er niets aan doen . Enige troost we hebben 7 jaar garantie Deze uitspraak bevalt mij niet. Heden nu 11000km gelopen en het geluid wordt erger ,als ik nu 40,50,60 km rijdt dan is dat hinderlijk. Ik heb geen rammelbak gekocht , Aan Kia NL een mail en een aangetekende brief om te reageren binnen 10dagen Actie ondernomen via rechtbijstand. Quote
Bardje-x Geplaatst 17 December, 2012 Geplaatst 17 December, 2012 Dank voor deze informatie! Ik kon dit niet vinden. Ik heb er verder niet veel last van. maar zou er op letten of het erger wordt. Quote
Borland Geplaatst 17 December, 2012 Geplaatst 17 December, 2012 viel mij vandaag ook op. Vorige auto ook winterbanden maar nooit dit geluid opgemerkt. Wel apart dat het alleen is als ik het gas intrap. Quote
bruintjebeer1111 Geplaatst 18 December, 2012 Topic Starter Geplaatst 18 December, 2012 Vandaag is de Rio terug geweest naar de dealer Vullings in Boxtel. Het geluid komt uit de versnellingsbak. Ze gaan nu overleggen met Kia wat ze er aan kunnen doen. Groeten Cindy en Eric Quote
Brambeer Geplaatst 18 December, 2012 Geplaatst 18 December, 2012 Hou ons op de hoogte, ik blijf het zelf ook nog verdacht vinden dat geluid. De winterbanden zullen ook best wat meer geluid afgeven, maar ik hoor het hardst als ik gas geef in 3e of 4e versnelling en dan op lage toeren versnel. Koppeling indrukken en het geluid is weg, ook hoor ik het vibreren bij een hobbelige weg of een bocht. Quote
Don56 Geplaatst 18 December, 2012 Geplaatst 18 December, 2012 Ik heb Barum Polaris 3 wintersloffen er onder leggen en nergens last van, geen (bij-)geluidjes..niks! Ligt toch misschien ook aan welk merk banden je gebruikt!? Quote
Jeroen1972 Geplaatst 18 December, 2012 Geplaatst 18 December, 2012 Ik denk niet dat het aan de banden ligt maar aan iets anders. Wanneer ik het gas intrap hoor ik een soort fluittoon (alsof er een turbo op zit). Maar ik denk zelf dat dit geluid door de radio komt die rechtstreeks stroom van de accu krijgt. Ik ga het eens proberen met een ontstoorder. Quote
bruintjebeer1111 Geplaatst 18 December, 2012 Topic Starter Geplaatst 18 December, 2012 Doen we heb wel al duidelijk gemaakt dat ik het opgelost wil hebben. We zullen niet accepteren dat ze het niet oplossen. Groeten Cindy en Eric Quote
Specialmade Geplaatst 18 December, 2012 Geplaatst 18 December, 2012 Ik volg dit nu al een tijdje, wat ik vreemd vindt is dat er nu sprake is van "geluidjes". Dit is, bij de meeste, pas gekomen nadat de winterbanden gemonteerd waren. Nu wordt plotseling de versnellingsbak als mogelijke veroorzaker genoemd. Ik kan, als niet techneut, niet het verband leggen tussen de klachten van de geluiden, versnellingsbak en winterbanden. Ben toch erg benieuwd wat nu de ware toedracht is van deze "geluidjes". Grtz. Specialmade Quote
handyman Geplaatst 18 December, 2012 Geplaatst 18 December, 2012 mee eens, Bij mij ook pas na de bandenwissel en dan voornamelijk bij vochtige wegen. Vind het geluid verder niet hinderlijk Kan volgens mij ook nooit de bak zelf zijn. Blijf dit topic iig volgen Quote
Don56 Geplaatst 18 December, 2012 Geplaatst 18 December, 2012 Tip! Laat zo'n leuk dubbel RVS-uitlaatje eronder zetten, dan hoor je die (bij-)geluiden niet meer! 1 Quote
Leo 442 Geplaatst 18 December, 2012 Geplaatst 18 December, 2012 Door de zomerwielen weer te monteren zal het duidelijk worden of het aan de winterbanden zal liggen ,of niet! Het kan best een lager geluid van de versnellingsbak zijn, dit is meestal aanwezig bij het gas geven en meestal minder of weg in de vijfde versnelling. Quote
bruintjebeer1111 Geplaatst 18 December, 2012 Topic Starter Geplaatst 18 December, 2012 Ze hebben er zomerbanden onder gelegd dan is het geluid hetzelfde. Groeten Cindy en Eric Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.