Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Ongeluk zit in een klein hoekje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De Rio net een jaar out (2 december 2011) en net zijn eerste beurt achter de rug.

Mijn vrouw glijdt door in een bocht met klinkers en wat ijzel, na het remmen, omdat haar voorganger ook net de bocht uit is gevlogen. Met een snelheid van 30 km/h glijdt ze ver genoeg om de voorganger rechts achterop te raken. Beiden gelukkig geen letsel o.i.d.

De robuuste Opel Astra station bracht het er een stuk beter af dan onze Rio, met enkel een kapotte achterlamp en een kras op de bumper.

Helaas de rechter voorkant van de Rio dus in elkaar zitten.

Eindstand: €2500,- schade.

post-5189-0-14362800-1355237442_thumb.jpeg

Geplaatst

Hè das balen man. Gelukkig heeft je vrouw niets, de rest is maar blik/kunstof. En voor wat betreft die Astra. Mijn vrouw vouwde er een om een lantaarnpaal met 50 km per uur. Ze gleed er zijwaarts tegen aan (iemand ontwijken), en de lantaarnpaal stond midden in de auto achter de voorstoelen. Ligt er maar net aan waar je iets raakt denk ik.

Geplaatst

Met of zonder winterbanden maakt met ijzel weinig uit, als je gaat dan ga je.

Maakt inderdaad uit. Er zaten winterbanden onder, maar die hadden dus weinig zijn.

Rechter velg voor ook flink beschadigd en lak eraf geknapt, deze wordt ook netjes vervangen.

Geplaatst

Werd vandaag door het schadebedrijf (ABS Hannink te Deventer) gebeld, nadat de auto er nu al een week staat, dat de bumper nog niet geleverd kan worden.

Deze is ook niet op voorraad bij hun leverancier. Hopelijk heb ik de Rio einde week terug.

Er werd mij verteld dat ze onlangs ook een Rio met schade hadden, waarvan de onderdelen zeer slecht leverbaar waren.

Geplaatst

Ja dat is ook een kia probleem Zeker met een model dat zo veel verkocht word

Ik heb laatst 9 weken moeten wachten op een lak stift

Zo wacht ik er al 4 op een stuurkapje :/

@ jiskafet

Ik denk dat ie opmerking gebaseerd is omdat de dikke velgen er op zitten op de foto

• Like 1
Geplaatst

Dit is een setje zomerbanden.

Erg vervelend, maar waarom er gelogen moet worden? Wellicht spijt dat er toch geen wintersloffen aangeschaft zijn....

Geplaatst

Op deze velgen zitten zeer zeker wel winterbanden gemonteerd! Daar is dus niks gelogen aan :)

Om precies te zijn de Yokahoma W.Drive RPB XL

Ook in de winter rij ik graag met een paar dikke LM velgen.

Voor de zomer heb ik een ander setje met UniRoyal Rainsport 3 banden.

• Like 2
Geplaatst

Erg spijtig dat zoiets gebeurd, maar goed dat er geen persoonlijk letsel is.

En verder moet je (algemeen gesproken) oppassen dat winterbanden je geen vorm van schijn-zekerheid geven; dat je dus denkt dat je niets kan gebeuren omdat je winterbanden hebt.

Mensen die in de sneeuw op zomerbanden rijden, weten vaak dat ze meer kans op slippen hebben en rijden daardoor voorzichtiger (hoop ik).

Ijzel is erg verradelijk omdat je het niet ziet. Ik heb zelf een keer een auto total-loss gereden door de ijzel.

Geplaatst

Jammer van je mooie Rio! Gelukkig word ie weer als nieuw hersteld en is er niemand gewond geraakt.

Ik heb zelf twee weken geleden op een rotonde een fietser over het hoofd gezien. Ik kreeg een rare melding op mijn scherm en keek (heel stom) ff niet goed uit... :(

Het moment dat je moet uitstappen en niet weet je aan gaat treffen is echt niet leuk. Geluk had het meisje vrijwel niets en was er met de schrik vanaf gekomen.

Rio staat nu bij schadebedrijf met wat lichte schade aan zijscherm, deur en voorbumper. Duurde allemaal wat langer aangezien de onderdelen allemaal in backorder stonden.

Geplaatst

Vandaag maar eens gebeld hoe en wat.

Nog steeds enkele onderdelen niet leverbaar en ze kunnen ook geen uitspraak doen over wanneer het wel geleverd wordt.

Hoop toch voor de kerst mijn Rio nog weer terug te hebben :S

Geplaatst

De mijne heb ik zaterdag weer op kunnen halen en ik moet zeggen... Vakwerk!!!

Echt perfect gespoten! En ook nog eens perfect schoongemaakt. Hij glom nog meer dan toen ik hem bij de dealer ophaalde!!

Geplaatst

De mijne heb ik zaterdag weer op kunnen halen en ik moet zeggen... Vakwerk!!!

Echt perfect gespoten! En ook nog eens perfect schoongemaakt. Hij glom nog meer dan toen ik hem bij de dealer ophaalde!!

Fijn dat je je auto weer schadevrij terug hebt. De volgende keer niet meer op het scherm kijken

en dan een fietser aanrijden om je auto gepoetst en wel terug te krijgen :-)

Kun je beter je auto zelf wassen en poetsen :-)

Grtz.

Specialmade

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...