mika kjelld Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 http://www.autoweek.nl/nieuws/21873/peter-schreyer-hoofd-design-hyundai-kia 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Warmentuuter Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Ik snap die directeur van Hyundai wel. Als je nu zo een meesterontwerper bij je dochter hebt werken. Nu voor de gehele toko, prima toch. Doet me terug denken aan een dikke twintig jaar terug dat ik mijn eerste Koreaan kocht. Ik werd voor halve malle versleten en waarom ik niet een duitse of franse auto had gekocht. Spijt zou ik krijgen alleen dat is nu net nooit gebeurd. Over een jaar of tien zijn de rollen denk ik omgedraaid, dan geef ik een klap op het dak van mijn maat zijn golf en zeg hoe heb je nu zo'n ding kunnen kopen. :-) :-) Gaat gebeuren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Peter Schreyer is ook geen ordinaire designontwerper. Maar waarom hij nu pas designontwerper wordt van Hyundai vind ik eerlijk gezegd vreemd! Alle modellen bij Kia en Hyundai hebben veel overeenkomsten en delen dezelfde bodemgroep en onderdelen. Je hoeft maar een onderdeel om te draaien in je Kia om dat vast te stellen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Je hebt technisch design en vormgeving, ook wel design genoemd. Die 2 hebben nogal wat verschillen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Voor een fabrikant cruciaal hoor Techneuten kijken wat er kan. Design meneertje doet de vorm. Marketingmeneertje bekijkt of het te verkopen en te maken is voor een goede prijs. Die 3, of misschien wel meer, vechten elkaar constant de tent uit w.b. het maximaal haalbare. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmerblues Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 Goede beslissing. De styling van Hyundai is tegenwoordig goed, maar nog niet helemaal optimaal en naar de Europese smaak. Kijk maar eens naar de ix35, toch wat vreemde lijnen en knikken. Ook de nieuwe santa fé is het qua lijnenspel nog (net) niet helemaal. Zelf (maar ik ben dan ook bevooroordeeld) kan ik nog steeds genieten van het lijnenspel van de SP3. Het is goed te zien dat Peter daar vrijwel compleet de vrije hand heeft gekregen. Sommige mensen vinden hem zelfs 'overstyled' maar ik kan zoiets wel waarderen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigmac Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 verkocht per Model vanaf 1983* Picanto 55.940 Rio 31.861 Sportage 27.213 Ceed 16.542 Sorento 13.895 Carens 9.669 Venga 8.571 Pride 8.179 Cerato 3.334 Sephia 3.193 Soul 2.533 Carnival 2.448 Joice 2.224 Shuma 1.695 Magentis 833 Clarus 698 Optima 303 Mentor 237 Opirus 160 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts