Ejam1986 Geplaatst 28 April, 2014 Geplaatst 28 April, 2014 Ik heb na lang wachten eindelijk antwoord gekregen van Kia Nederland.Zie onderstaand. Naar aanleiding van uw e-mail hebben wij contact opgenomen met uw Kia dealer, Autobedrijf Boy Heijnen V.O.F. te Roermond-Herten. Robert heeft bij ons aangegeven dat hij uw klacht reeds kenbaar heeft gemaakt bij onze technische helpdesk. Wij hebben Robert nogmaals verzocht uw klacht nogmaals onder de aandacht te brengen bij onze technische helpdesk. Aan de hand van deze melding kan de technische helpdesk met alle relevante gegevens contact opnemen met de fabrikant om uw klacht bij hen voor te leggen. Zodra de technische helpdesk een antwoord heeft ontvangen van de fabrikant, zullen zij de Kia dealer hiervan op de hoogte brengen. Helaas kunnen wij niet aangeven op welke termijn wij een reactie kunnen verwachten van de fabrikant. Voor de goede orde delen wij u mee dat alle aangelegenheden die betrekking hebben op levering, onderhoud, reparatie, prijsafspraken, service en garantie zaken zijn tussen u en uw leverancier. Wij vertrouwen erop u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd. Wel erg fijn om te horen dat mijn garage het wel probeert. Helaas nu weer wachten.... Daarnaast had ik op het forum gelezen dat iemand de bandenspanning naar 2.3 bar had gezet.Dit helpt voor mij net genoeg om me weer een klein beetje veilig in de auto te voelen. Nadeel nu is dat de auto nogal hobbelt omdat deze bandenspanning verre van ideaal is. Quote
Ejam1986 Geplaatst 9 Mei, 2014 Geplaatst 9 Mei, 2014 Vandaag te horen gekregen dat er een nieuwe stuurkolom besteld is voor mijn Kia Cee'd. Ben benieuwd of dit het probleem oplost. Heeft iemand hier ervaring mee? Quote
joha Geplaatst 3 Juni, 2014 Geplaatst 3 Juni, 2014 Heel goed gedaan bigwade. Wij hebben een ceed sw 2012 superpack. Tot op heden hebben wij geen problemen. We rijden redelijk veel op de snelweg maar kunnen het stuur wel loslaten tijdens het rij Hoeveel bedraagt jullie bandendruk? Quote
joha Geplaatst 3 Juni, 2014 Geplaatst 3 Juni, 2014 Ik heb na lang wachten eindelijk antwoord gekregen van Kia Nederland. Zie onderstaand. Wel erg fijn om te horen dat mijn garage het wel probeert. Helaas nu weer wachten.... Daarnaast had ik op het forum gelezen dat iemand de bandenspanning naar 2.3 bar had gezet. Dit helpt voor mij net genoeg om me weer een klein beetje veilig in de auto te voelen. Nadeel nu is dat de auto nogal hobbelt omdat deze bandenspanning verre van ideaal is. hoe hoog was de bandenspanning eerst dan?heb je al eens geprobeert de ESC af te zetten?(stabiliteitsprogramma) Quote
joha Geplaatst 3 Juni, 2014 Geplaatst 3 Juni, 2014 Heb ook een ceed gekocht en kan aan het stuur niet wennen zig zag op de snelweg, zeer vermoeiend. Ben naar een oplossing aan het zoeken. Quote
bigwade Geplaatst 3 Juni, 2014 Geplaatst 3 Juni, 2014 Stel je even voor, da's wel zo netjes. Mogelijke oplossingen staan hier boven Quote
joha Geplaatst 4 Juni, 2014 Geplaatst 4 Juni, 2014 Sorry,dat ik me eerst niet heb voorgesteld ik ben johan en ik ben van belgie. Heb 3 maanden geleden een ceed gekocht en hij rijd goed maar als ik boven de 100 km/h ga dan begin ik te zig zaggen op rechte stukken. K'ben op jullie forum naar eventuele oplossingen aan het zoeken. Mijn bandenspanning stond op 2.4 is er misschien een verband tussen de bandenspanning en het stuurprobleem? mvg. johan Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 4 Juni, 2014 Geplaatst 4 Juni, 2014 Hoeveel bedraagt jullie bandendruk? Wij hebben 18 inch en 2.5 is de bandendruk. Quote
Bemio Geplaatst 4 Juni, 2014 Geplaatst 4 Juni, 2014 De stuurproblemen lijken iets op wat wij ondervonden bij onze vorige auto.Na lang zoeken bleek dat het tandwiel van de electromotor, dat voor de assistentie bij het sturen zorgt, te zwaar liep. De tanden van dat wiel grepen te diep in op die op de stuurkolom.Het gevolg was dat kleine stuurcorrecties nauwelijks mogelijk waren, iedere stuurcorrectie zorgde voor een beweging naar links of rechts.Proefondervindelijk hebben we steeds een klein beetje meer speling op de tandwielen gegeven en uiteindelijk was het stuurprobleem volledig opgelost. Ik weet niet of dit ook het probleem bij de cee'd veroorzaakt, maar wellicht loont het de moeite om er eens naar te kijken. Het is eenvoudig te controleren door in stilstand (met draaiende motor) heel voorzichtig een minimale stuurbeweging te maken; als je weerstand voelt dan zou bij de bekrachtiging het probleem zitten. Je voelt duidelijk weerstand in het stuur dat plosteling afneemt en bij verder draaien weer terugkeert. Quote
kialoog Geplaatst 4 Juni, 2014 Geplaatst 4 Juni, 2014 Toch wel wonderlijk dat dit elke keer weer terug komt in de reviews en ervaringen van bezitters en dan niet alleen van de Cee'd,, ik spreek zelf over de ervaring met de Sportage. Laatst nog bij de dealer voor een oliebeurt en nog eens aangekaart het probleem sturen, maar ze hebben er weinig trek in (dealer kan ook weinig hiermee , er moet een stukje meerwerk aan te pas komen als alleen maar software denk ik) maar men gaf nu eindelijk toe dat ze het wel meer horen???? Maar goed bij mij resulteert het als de vakantie weer voor de deur staat straks dat het niet met de sportage wordt maar weer een beroep op zwager zal worden gedaan om zijn auto mee te krijgen, want deze sportage is en blijft een leuke auto, maar wel een onplezierige reisgenoot op dit punt en dan zeker voor de wat langere afstanden. Welnu ook succes gewenst met de zoektocht naar oplossing en grtz. . Quote
joha Geplaatst 4 Juni, 2014 Geplaatst 4 Juni, 2014 Bedankt voor de wijze raad k'ga de tip met de tanwielen zeker eens kontroleren. grts. johan Quote
joha Geplaatst 4 Juni, 2014 Geplaatst 4 Juni, 2014 Wij hebben 18 inch en 2.5 is de bandendruk.Maar Kia schrijft een ideale bandendruk van 2.2 voor bij de ceed(16 inch) en ook bij volledige belasting blijven ze bij 2.2. Heb de banden op 2.2 gezet en ik voel wel enige verbetering vooral de zijwindgevoeligheid is duidelijk verbetert. De stuurstand staat nu op normaal(eerst op sport) de correcties die ik nu moet doen gaan gemakkelijker. bedankt voor jullie info grts johan Quote
Ceed2Ceed Geplaatst 11 Juni, 2014 Topic Starter Geplaatst 11 Juni, 2014 De stuurproblemen lijken iets op wat wij ondervonden bij onze vorige auto. Na lang zoeken bleek dat het tandwiel van de electromotor, dat voor de assistentie bij het sturen zorgt, te zwaar liep. De tanden van dat wiel grepen te diep in op die op de stuurkolom. Het gevolg was dat kleine stuurcorrecties nauwelijks mogelijk waren, iedere stuurcorrectie zorgde voor een beweging naar links of rechts. Proefondervindelijk hebben we steeds een klein beetje meer speling op de tandwielen gegeven en uiteindelijk was het stuurprobleem volledig opgelost. Ik weet niet of dit ook het probleem bij de cee'd veroorzaakt, maar wellicht loont het de moeite om er eens naar te kijken. Het is eenvoudig te controleren door in stilstand (met draaiende motor) heel voorzichtig een minimale stuurbeweging te maken; als je weerstand voelt dan zou bij de bekrachtiging het probleem zitten. Je voelt duidelijk weerstand in het stuur dat plosteling afneemt en bij verder draaien weer terugkeert. Dank. Dit lijkt waardevol omdat het aan lijkt te sluiten hoe ik het sturen ervaar: precies als bovenstaand. Alleen doet mijn Ceed SW dit vastzitten alleen in de winter. Nu, half juni, stuurt ie eigenlijk prima. Als ik nu nog wist hoe ik bij die tandwielen kom ....... Quote
arjan gt Geplaatst 11 Juni, 2014 Geplaatst 11 Juni, 2014 Ceed2ceed, ik zou die tandwielen maar aan de dealer overlaten,lijkt me geen klus project. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Quote
Bemio Geplaatst 11 Juni, 2014 Geplaatst 11 Juni, 2014 Ceed2ceed, ik zou die tandwielen maar aan de dealer overlaten,lijkt me geen klus project. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Mee eens, het uit- en inbouwen van de stuurkolom en stuurbekrachtiging kostte me ruim 3 uur. Quote
Ysie Geplaatst 13 Juni, 2014 Geplaatst 13 Juni, 2014 Ik rij met een sp3 crdi, AWD. Als vervangwagen kreeg ik een sp3 1700 crdi mee. Stuurt compleet anders of mijn wagen. Heel licht, zweverig en als je uit een bocht komt komt je stuur niet vlug genoeg terug. Zou er wel mee kunnen leven maar ik snap nu wel wat de meeste bedoelen met slecht stuurgedrag. Is niet slecht maar toch een aanpassing. Daar dat mijn wagen een zwaardere motor heeft en AWD, ook gewicht ervaar ik dat niet. Geef mij maar mijn wagen. Toch is die 1700 een prachtwagen met een topmotor. Quote
Hanseman Geplaatst 15 Juni, 2014 Geplaatst 15 Juni, 2014 Ben sinds 3 weken de trotse eigenaar van nieuwe een Cee'd GDI. De banden zijn continental 195/65 R15. Het sturen gaat probleemloos. Geen enkele last, hoef niet met bij te sturen of last van moeilijk/zwaar sturen. Heb hem nog maar kort, rij veel op de snelweg. Vorige auto was de Rio 1.4. Erg stil ook. Quote
Pygmy Geplaatst 30 December, 2014 Geplaatst 30 December, 2014 Ik heb een Kia Cee'd Sportswagon van December 2013. Hiervoor had ik een Volvo S60. Met de Kia heb ik permanent het gevoel alsof het hard waait - ik ben veel subtiel aan het corrigeren op rechte stukken. Er valt op zich wel mee te leven, maar ik had het gevoel veel zekerder / rechtlijniger / stabieler te rijden in m'n oude auto. Quote
frankydb Geplaatst 31 December, 2014 Geplaatst 31 December, 2014 hallo heb van september 2014 en ondertussen 5000km en ja voel dat ook dat je constand de wagen moet bijsturen op de snelweg proceed 16hdi , woldcup editie Quote
Xceed Geplaatst 31 December, 2014 Geplaatst 31 December, 2014 Dealer doet niets..zeggen dat ze de sporing hebben bijgesteld. Is helaas niet gebeurd, de sporing laten checken voor en na de tijd bij een maat van me. Enige optie die wel werkt, haal de chinese banden eraf en zet er een paar conti sportcontact op. Met mijn 17" velgen heeft dit iig wel geholpen. Nu met winterbanden is de auto weer minder spoorvast. Quote
Gast Rob- Geplaatst 20 Januari, 2015 Geplaatst 20 Januari, 2015 Hoi, Ik heb 18inch met 225 eronder liggen. Ik heb nergens last van, rijd prima. Geen idee hoe het met kleinere maat is, nooit eronder gehad. Maar goed ik heb hem ook net Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 20 Januari, 2015 Geplaatst 20 Januari, 2015 Met 18 inch eronder rijd onze sw ook een stuk prettiger en kun je met losse handen rijden (wat bij 16 niet mogelijk was). Quote
niek.jose Geplaatst 28 Januari, 2015 Geplaatst 28 Januari, 2015 Hallo, Ik heb ook een probleem met het stuurgedrag van de auto. Als ik op een rechte weg zit en moet een beetje corrigeren naar linkts of naar rechts dan blijf het stuur even steken, het is net of hij dan niet wil.Het lijkt dan of de stuurbekrachtiging even 1 sec uitvalt. Het is niet altijd het geval maar het komt regelmatig voor. Ben nu met de dealer bezig, maar ik heb er geen vertrouwen in dat het opgelost gaat worden. Als de dealer een proefrit maakt is er natuurlijk niets aan de hand zo als altijd. Ze hebben de stuurbkr opnieuw ingelezen maar het heeft niets geholpen.Ik ben opzoek naar mensen die het probleem ook hebben. Quote
Jeroensw Geplaatst 30 Januari, 2015 Geplaatst 30 Januari, 2015 Ik heb dat ook vooral bij een snelheid van ongeveer 100 km/uur Het is dan net of je het stuur over een punt moet trekken eenmaal over dat punt gaat het prima heb dit met de 16 inch winterwielen en de 18 inch zomerwielen. mijn collega heeft ook een ceed sw sinds kort en hij heeft dit ook Quote
bigwade Geplaatst 30 Januari, 2015 Geplaatst 30 Januari, 2015 Beide heren hierboven; blijf het melden aan je dealer zodat het probleem ook bij KiaMNL bekend/erkend wordt. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.