Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

start/stop functie kia c'eed

Aanbevolen Berichten

• 4 weken later...
Geplaatst

Ik heb een ceed sports wagon gekocht in oktober 2012. De start stop functie heeft nooit goed gewerkt. In November was het verhaal: het is te koud. Ben gisteren naar dealer geweest en het antwoord was dat ik meer op de motor moest remmen zodat de accu beter oplaadt. Ik moet dus mijn rijstijl gaan aanpassen. Dit is toch belachelijk. In mijn fiat punto van 2010 werkt het systeem altijd behalve bij erge lage temperatuur. Het systeem deugt gewoon niet.

Geplaatst

bij werkt 't start / stop systeem perfect.

heb zelfs al tijden gehaald van +/- 15 minuten  :-)

het hangt wel veel af van de weersomstandigheden buiten en binnen (airco,...)

Geplaatst

Ik heb een ceed sports wagon gekocht in oktober 2012. De start stop functie heeft nooit goed gewerkt. In November was het verhaal: het is te koud. Ben gisteren naar dealer geweest en het antwoord was dat ik meer op de motor moest remmen zodat de accu beter oplaadt. Ik moet dus mijn rijstijl gaan aanpassen. Dit is toch belachelijk. In mijn fiat punto van 2010 werkt het systeem altijd behalve bij erge lage temperatuur. Het systeem deugt gewoon niet.

heb je die nieuw gekocht of 2e hands??

mss batterij deels versleten ?

• 1 maand later...
Geplaatst

Ik geloof dat ik de werking van het systeem een beetje begin te begrijpen.

Nadat ik de accu weer eens volledig had opgeladen werkte het ISG weer uitstekend. Een paar weken is de auto veel in de stad gebruikt en dat resulteerde erin dat het de acculading weer onder het niveau raakte en dus het ISG niet meer werkte.

Gisteren had ik een rit met afwisselend lange en korte stukken, ik was benieuwd of ik het systeem weer werkend kon krijgen en ben daarom extreem defensief gaan rijden; ver voor een rood verkeerslicht gas loslaten en pas bij 1000 rpm de koppeling intrappen, rustig accelereren en zoveel mogelijk op de cruisecontrol rijden.

En idd na ongeveer 30 kilometer ging het ISG lampje uit.

Het lijkt er dus op dat dit de rijstijl is die bij het systeem hoort, anticiperen en rustig rijden.

De komende tijd blijf ik op deze manier rijden en ben erg benieuwd of het ISG het blijft doen.

Wordt vervolgd.

• Like 3
Geplaatst

Links naast het stuur zit een schakelaar waarmee het ISG kan worden in- of uitgeschakeld, in de schakelaar zit het lampje dat aangeeft of het systeem actief is.

• 1 maand later...
Geplaatst

Ik vraag mij af of het ook handig is voor mensen die toch niet veel rijden en daardoor de accu vaker leger dan 80%, om een druppellader op zonne-energie in de auto aan te sluiten.

Zo wordt ongemerkt de accu toch opgeladen, of kan het kwaad voor het elektrische systeem om dit te doen??

post-7296-0-95204000-1375518442_thumb.jpg

• 2 weken later...
Geplaatst

Als het goed is dan kun je toch bij de SW de aansluiting van de kofferbak gebruiken, bij mij staat daar constant stroom op.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...