Rio Rio Geplaatst 29 Maart, 2013 Geplaatst 29 Maart, 2013 Gisteren de update uitgevoerd. Ben van software versie 3 naar 7 gegaan, haha. Merk nog weinig verschil btw.... Quote
Geronimo-Kia Geplaatst 31 Maart, 2013 Topic Starter Geplaatst 31 Maart, 2013 Dat is een flinke update zeg! Je merkt weinig verschil met de telefoonverbinding of in het algemeen? Quote
Rio Rio Geplaatst 31 Maart, 2013 Geplaatst 31 Maart, 2013 Gisteren is mijn navigatie voor het eerst vastgelopen zelfs.... Toen ik tijdens het navigeren een inkomend telefoontje kreeg. Niet eerder gehad dat het systeem vastliep en opnieuw opstartte... Zal het in de gaten houden met de nieuwe update Quote
Wingie Geplaatst 31 Maart, 2013 Geplaatst 31 Maart, 2013 @Geronimo-Kia heb je al getest in combi met je iphone 5? Ik heb geen verschil kunnen ontdekken tov oudere firmware, als ik stil sta is het goed maar zodra ik rijdt niet meer. De 15e gaat mijn auto naar de dealer om dit na te laten kijken + geluid van de auto + wat kleine dingetjes, maar ik vermoed niet dat dit vwb bluetooth probleem iets gaat oplossen. Quote
Geronimo-Kia Geplaatst 10 April, 2013 Topic Starter Geplaatst 10 April, 2013 Ik ben gisteren voor de 15.000 km beurt geweest naar de dealer en ze hebben mijn systeem geupdate naar de laatse systeemversie 7.1.2 waarbij ze aangaven dat problemen met Bluetooth telefoonverbindingen opgelost zouden zijn. Vandaag getest met mijn iPhone 5 en helaas. Ik krijg van diverse mensen melding dat ze mij niet goed verstaan echter ik hoor de ander kraakhelder. Wat ik terug hoor: haperende verbinding en mijn woorden vallen weg. Als ik stil ga staan horen ze mij prima ga ik weer rijden dan komen de problemen weer terug. Heeft iemand nog suggesties? Quote
Wingie Geplaatst 12 April, 2013 Geplaatst 12 April, 2013 @Geronimo-Kia, dit was volgens mij een verwacht resultaat aangezien het bij mij ook niet geholpen heeft. Ben vandaag bij de KIA dealer geweest om de zomerbanden er onder te laten zetten + een aantal zaken te laten controleren waar onder de telefoonproblematiek. Hier gaven zij mij de volgende info. - Kia / Hyundai proberen 3maandelijks een update te geven van hun software waarbij er ook veel focus ligt op bluetooth, inmiddels is versie 7.1.3 beschikbaar op de nieuwe auto's maar nog niet als download beschikbaar. De dealers krijgen deze software niet van Kia maar downloaden deze ook van navigation.com waarbij Hyundai meestal 1 maand eerder de software vrijgeeft dan KIa dit doet. Ook hun krijgen geen info over wat er veranderd is (release notes) - De dealer gaf aan dat je kunt proberen om de locatiegegevens op de iphone uit te zetten omdat dit gebruikt wordt om te bepalen waar je bent /hoe hard je rijd etc. en hierop wordt de noise cancellation aangepast vanuit de telefoon, dit schijnt onderdeel te zijn van het bluetooth protocol en wordt dus naar de autoradio gestuurd. Dit is vanaf de iphone 5 aangepast en ook op bijv. de samsung galaxy 3 wordt nieuwe techniek hiervoor gebruikt. Apple heeft nog niet vrijgegeven hoe men dit doet waardoor Kia nog geen aanpassing heeft kunnen doorvoeren maar men blijft hier wel mee bezig. Deze zelfde noisereductie zorgt er bijv. ook voor dat als je op de fiets zit en er veel wind is degene met wie je in gesprek bent minder last hiervan heeft en dus niet alleen nog maar het geluid van de wind hoort. Ik moet zelf de tip nog uitproberen maar mijn vrouw reed met mij mee dus was eff lastig om haar te gaan bellen en te testen Quote
Wingie Geplaatst 16 April, 2013 Geplaatst 16 April, 2013 @allen, heb de test gedaan en helaas alle info van de dealer ten spijt het uitzetten van de locatiegegevens op de iphone heeft niets uitgemaakt mijn vrouw meldt nog steeds dat delen van de tekst wegvallen en dat ik robotachtig klink ;-( dus toch maar wachten op 7.1.3 en hopen dat dit iets gaat brengen. Quote
Geronimo-Kia Geplaatst 17 April, 2013 Topic Starter Geplaatst 17 April, 2013 @Wingie Bedankt voor de informatie en ik heb het natuurlijk getest en geen effect helaas. Jouw dealer is wel goed op de hoogte zeg en het is een autodealer natuurlijk en nog geen software leverancier. Kortom, het euvel blijft nog steeds bestaan en ik wacht het geduldig af. Quote
Geronimo-Kia Geplaatst 1 Juli, 2013 Topic Starter Geplaatst 1 Juli, 2013 Is er nog iemand die weet of er een update is? Ben vorige week naar de dealer geweest en deze bevestigde voor het eerst dat ze meer klachten hebben gekregen met het navigation pack en handsfree bellen icm met een iPhone 5. Er was nog geen update beschikbaar en ze weten ook net wanneer deze komt. Quote
Wingie Geplaatst 2 Juli, 2013 Geplaatst 2 Juli, 2013 Is er nog iemand die weet of er een update is? Ben vorige week naar de dealer geweest en deze bevestigde voor het eerst dat ze meer klachten hebben gekregen met het navigation pack en handsfree bellen icm met een iPhone 5. Er was nog geen update beschikbaar en ze weten ook net wanneer deze komt. Helaas ondanks de melding vanuit mijn dealer dat volgens hun elke 3 maanden er een update plaats vindt en dat 7.1.3 reeds op dat moment (intern) al uit zou zijn heb ik ook nog steeds niets gezien. De hele geïntegreerde handsfree bellen is voor mij een grote teleurstelling. Collega's geven aan dat delen van het gesprek wegvallen (iphone 5) en andere keren erg robotachtig klink (iphone 4) hierdoor kan ik dus niet fatsoenlijk gebruik maken van deze mogelijkheid en willen/kan men dus geen gesprek met mij voeren. Bij mijn peugot 207 had ik eea ook ingebouwd en heb nooit problemen (iphone 4) ondervonden. Ik zal mijn dealer nogmaals benaderen en vragen of zij in contact kunnen treden met kia nederland om naar/aan een oplossing te werken. Ik weet vanuit ervaring met andere collega's dat bijv. de integratie met een parrot systeem prima werkt i.c.m. iphone 4/5. Quote
Geronimo-Kia Geplaatst 2 Juli, 2013 Topic Starter Geplaatst 2 Juli, 2013 Helaas ondanks de melding vanuit mijn dealer dat volgens hun elke 3 maanden er een update plaats vindt en dat 7.1.3 reeds op dat moment (intern) al uit zou zijn heb ik ook nog steeds niets gezien. De hele geïntegreerde handsfree bellen is voor mij een grote teleurstelling. Collega's geven aan dat delen van het gesprek wegvallen (iphone 5) en andere keren erg robotachtig klink (iphone 4) hierdoor kan ik dus niet fatsoenlijk gebruik maken van deze mogelijkheid en willen/kan men dus geen gesprek met mij voeren. Bij mijn peugot 207 had ik eea ook ingebouwd en heb nooit problemen (iphone 4) ondervonden. Ik zal mijn dealer nogmaals benaderen en vragen of zij in contact kunnen treden met kia nederland om naar/aan een oplossing te werken. Ik weet vanuit ervaring met andere collega's dat bijv. de integratie met een parrot systeem prima werkt i.c.m. iphone 4/5. Wingie, bedankt! Ik had voorheen ook een Parrot en was daar super tevreden mee. Ik heb dezelfde ervaringen als jij en zit nu met een draadje te telefoneren. Het is voor nu even niet anders. Ik zal persoonlijk Kia Nederland ook een email sturen en vragen of er nog een update aan zit te komen. Quote
Geronimo-Kia Geplaatst 9 Juli, 2013 Topic Starter Geplaatst 9 Juli, 2013 Zie hier de reactie van KMNL van vandaag, waarbij ik ze gevraagd heb wanneer ze een update verwachten. Hierbij willen wij graag reageren op uw e-mail van 4 juli 2013 over de bluetoothconnectiviteit van het audiosysteem in uw Kia Rio met uw iPhone 5. Wij hebben uw bericht gelezen en betreuren het dat u niet geheel tevreden bent over de bluetoothconnectiviteit van het audiosysteem in uw Kia Rio met uw iPhone5. Uw klacht inzake de bluetoothconnectiviteit is kenbaar gemaakt bij de leverancier van het audiosysteem. Zij geven bij ons aan dat de ruisonderdrukking van de iPhone 5 en het audiosysteem niet optimaal communiceren. Wij verwachten dat bij een software update voor het audiosysteem de communicatie tussen beiden verbeterd wordt. Blijft overeind dat de ontwikkeling van software van telefoontoestellen sneller gaat dan het ontwikkelen van software updates voor het audiosysteem, derhalve blijft het mogelijk dat de verwachte software update voor het audiosysteem na het updates van uw telefoon wederom niet naar volle tevredenheid kan zijn. Quote
Murcielaygo Geplaatst 10 Juli, 2013 Geplaatst 10 Juli, 2013 Tja, je vraagt om een datum en krijgt een vaag standaard verhaal zonder datum. Beetje jammer... Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 10 Juli, 2013 Geplaatst 10 Juli, 2013 Tja, je vraagt om een datum en krijgt een vaag standaard verhaal zonder datum. Beetje jammer... Er staat dat Kia afhankelijk is van de toeleverancier en dat het daar is kenbaar gemaakt. Zolang zij die update aan het maken zijn zullen ze niet direct er een datum aan kunnen hangen. Het ontwikkelen, testen en vrijgeven van een update vergt zijn tijd. Wat ik jammer vind is dat die GSM ontwerpers de bluetoothconnectiviteit iedere keer aanpassen. Quote
Murcielaygo Geplaatst 10 Juli, 2013 Geplaatst 10 Juli, 2013 Ik snap wat je bedoelt, maar Q4 2013 is ook een datum. Ook al heb je dan 3 maanden speling... Quote
Geronimo-Kia Geplaatst 11 Juli, 2013 Topic Starter Geplaatst 11 Juli, 2013 Hierbij nog een bericht van KMNL: Er komen regelmatig software updates beschikbaar. Na het testen van een software update worden deze, na akkoord, vrijgegeven. Wij kunnen derhalve helaas niet aangegeven wanneer er een software update exact wordt vrijgegeven. Wij adviseren u bij uw Kia dealer aan te geven dat u geïnformeerd wilt worden zodra er een software update voor uw audiosysteem beschikbaar is. Quote
Wingie Geplaatst 14 Juli, 2013 Geplaatst 14 Juli, 2013 Er staat dat Kia afhankelijk is van de toeleverancier en dat het daar is kenbaar gemaakt. Zolang zij die update aan het maken zijn zullen ze niet direct er een datum aan kunnen hangen. Het ontwikkelen, testen en vrijgeven van een update vergt zijn tijd. Wat ik jammer vind is dat die GSM ontwerpers de bluetoothconnectiviteit iedere keer aanpassen. Dat Kia afhankelijk is van een toeleverancier (LG in deze) snap ik maar dat betekend niet dat zij hoofdverantwoordelijk zijn. Mijn iphone heeft ook een chipset van bijv. broadcom erin zitten en als deze niet goed werkt ga ik toch echt naar apple toe en denk ik niet gut wat vervelend voor apple dat ze op broadcom moeten wachten. Het geeft imagoschade voor apple en Kia in dit geval. Mij is al maanden geleden verteld door de dealer dat men om de 3mnd een update zou doen inmiddels zijn we weer een paar maanden verder en er gebeurt helemaal niks. Ik vindt dit onacceptabel ik koop een dure auto incl. ingebouwde handsfree mogelijkheden (net zoals bij mijn peugeot) en men kan mij gewoon niet verstaan en ik kan dus niet onderweg met met een collega bellen of naar huis omdat men mij gewoon niet verstaat. Moet nu soms "illegaal" met de telefoon in de hand even gauw antwoorden dat ik mijn auto niet kan bellen en dat men maar moet wachten totdat ik ergens aangekomen ben. Ik zal mijn dealer maar benaderen aangezien ik hiermee de koop aangegaan ben en kijken of zij een oplossing hebben (voor mijn part een compleet ander navigatie/handsfree unit). Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 15 Juli, 2013 Geplaatst 15 Juli, 2013 Ik zal mijn dealer maar benaderen aangezien ik hiermee de koop aangegaan ben en kijken of zij een oplossing hebben (voor mijn part een compleet ander navigatie/handsfree unit). Ik hoop dat een eventuele een andere set de oplossing bied voor je maar ik denk dat de Iphone 5 een groter probleem kent. Als je even op Google kijkt met "problemen Iphone 5 bluetooth" zien dat er meerdere er problemen zijn met bluetooth. Het frappante is dat er een installatiefilmpje is te zien met een Hyundai en die gebruiken ook LG. Ik zou het probleem niet alleen bij de dealer neerleggen maar ook bij Apple. Apple heeft iets aangepast waardoor het niet goed werkt als je dit vergelijkt met de Iphone4. En is er geen update voor de Iphone 5 ? Quote
Creative Name Geplaatst 15 Juli, 2013 Geplaatst 15 Juli, 2013 Ik hoop dat een eventuele een andere set de oplossing bied voor je maar ik denk dat de Iphone 5 een groter probleem kent. Als je even op Google kijkt met "problemen Iphone 5 bluetooth" zien dat er meerdere er problemen zijn met bluetooth. Het frappante is dat er een installatiefilmpje is te zien met een Hyundai en die gebruiken ook LG. Ik zou het probleem niet alleen bij de dealer neerleggen maar ook bij Apple. Apple heeft iets aangepast waardoor het niet goed werkt als je dit vergelijkt met de Iphone4. En is er geen update voor de Iphone 5 ? Ik zit met het zelfde geouwehoer met m'n iPhone 5 + Audi 2007. Dramatisch en er valt ook weinig aan te doen tot iOS 7, daarin zit het "nieuwe" BT protocol in en de problemen zullen daarmee zo goed als zeker verholpen zijn. De release van iOS7 is deze herfst, nog eventjes geduld dus Quote
Wingie Geplaatst 15 Juli, 2013 Geplaatst 15 Juli, 2013 Ik hoop dat een update aan de IOS kan wellicht wat gaat opleveren want dit gaat waarschijnlijk sneller plaats vinden dan bij KIA. Het is trouwens niet alleen bij de iphone 5 maar ook de iphone 4 (deze heb ik privé) en ook krijg ik van mijn vrouw te horen dat blikkerig klinkt (vooral bij hogere snelheden), en de iphone 5 werkt bijv. prima met een parrot installatie en andere automerken (we hebben op het werk namelijk grote aantallen iphone's die we zakelijk gebruiken). Daarom vindt ik het vreemd dat anderen (zoals parrot) het wel werkend krijgen maar LG/KIa niet, ik heb zelfs het idee dat met de eerdere firmware het wel redelijk goed werkte. Quote
Creative Name Geplaatst 15 Juli, 2013 Geplaatst 15 Juli, 2013 Als je iPhone 4 & 5 allebei up to date zijn draaien ze op precies dezelfde iOS versie, dat zou het kunnen verklaren. Ik hoop dat ze snel met iOS 7 komen... Quote
bigwade Geplaatst 15 Juli, 2013 Geplaatst 15 Juli, 2013 doe mail ! heb je het direct ook op schrift wat er afgesproken is. Hou es op met dat bellen in de auto.. Gaat vaak nergens over. Waar zit je ? duhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh. Quote
Geronimo-Kia Geplaatst 16 Juli, 2013 Topic Starter Geplaatst 16 Juli, 2013 @ Creative Name Dat zou mooi zijn als iOS7 de oplossing zou kunnen bieden. Ik ga kijken of ik dit al eerder kan testen dan de herfts! Quote
Geronimo-Kia Geplaatst 16 Juli, 2013 Topic Starter Geplaatst 16 Juli, 2013 Heb vandaag ook nog bericht gehad van KMNL: Wanneer er een software update of een kaart update wordt vrijgegeven, dan staat dit op www.mijnkia.nl bij nieuws, tips en acties. De software update wordt in het 3e kwartaal van 2013 verwacht. De kaartupdate in het 4e kwartaal van 2013. Nog even afwachten dus... Quote
Creative Name Geplaatst 16 Juli, 2013 Geplaatst 16 Juli, 2013 doe mail ! heb je het direct ook op schrift wat er afgesproken is. Hou es op met dat bellen in de auto.. Gaat vaak nergens over. Waar zit je ? duhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh. Is mailen tijdens het rijden niet gevaarlijk joh Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.