Laakies Posted March 3, 2013 Share Posted March 3, 2013 Het volgende bericht kwam ik tijdens het surfen op het net tegen: Hyundai heeft een schikking getroffen met boze Amerikaanse consumenten die een collectieve rechtszaak hadden aangespannen. De kopers eisten compensatie omdat hun nieuwe auto minder zuinig bleek dan de fabrikant had beweerd. Het Zuid-Koreaanse automerk heeft al eerder toegegeven dat het iets te rooskleurige cijfers had verstrekt over de modellen van 2012.De fabrikant beroept zich op ''procedurele fouten'' en heeft de cijfers over het benzineverbruik inmiddels met ongeveer 3 procent bijgesteld. Onbekend is nog wat de schikking Hyundai precies gaat kosten.Kia, dat gelieerd is aan Hyundai en dezelfde onderdelen gebruikt, sluit zich mogelijk bij de schikking aan. Mischien kunnen de moderators hier wat mee. Gr Toine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted March 3, 2013 Share Posted March 3, 2013 Ehm... ja laten we een rechtszaak beginnen als KIaClub forum... (lekkere club ook) en daar een schadevergoeding van waarschijnlijk 50 euro benzinebon uitslepen. Ik zie ook geen advocaat die hier brood in gaat zien, vooral een rechtsbijstandadvocaat niet.. wat mij betreft een verloren zaak... vooral in Nederland. In Amerika kan zoiets nog vanwege een ander rechtssysteem waarin alles aangevochten kan worden. Lees is de kleine lettertjes van Kia NL in de folders. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted March 3, 2013 Share Posted March 3, 2013 ik zou deze even lezen http://www.kiaclub.nl/topic/7286-verbruik-nieuwe-picanto/page-50#entry120795 nb hiervoor een nieuw draadje beginnen is niet nodig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts