Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Als je zo met mijn Picanto scheurt..dan haal je de 1 op 8 niet eens!!!!!!........en wat ik verwacht van de Kia is dat zij dit proberen op te lossen...als ik 1 op 14 haal met scheuren spring ik een gat in de lucht!!!!!!!.

Spoekie, een picanto automaat  kun je niet vergelijken met een handgeschakelde. Het verbruik van een automaat ligt nu eenmaal een stuk hoger dan van de handgeschakelde versies. Daarnaast: niet zulke korte stukjes rijden wil ook helpen; de motor komt beter op temperatuur.

Een collega van mij is op huwelijksreis naar Cuba geweest en heeft daar 1200 km in een Picanto automaat gereden en is ERG enthousiast geworden en denkt er over om zijn auto in te ruilen op een Picanto. Hij vond de automaat daar erg zuinig- ik heb hem verteld dat dat lang niet altijd zo is, maar daar wil hij nog niet aan. Hij vond deze Picanto zo geweldig rijden en zitten dat hij toch naar de dealer gaat binnenkort.

• Like 1
Geplaatst

Vandaag voor het eerst zelf getankt sinds de verbruikstest EN het voorafgaand onderhoud.

Ineens is mijn verbruik 5,42l/100km, ofwel 1:18,45! Zou er dan misschien TOCH iets

aan de hand geweest zijn dat met het onderhoud "per ongeluk" verholpen is?

De PCV-klep is vervangen, eigenlijk om een geluidje te verhelpen,

dat geluid is NIET weg, maar het is wel typisch...

Nu is 1 tank niet representatief, maar ik ga dit zeker in

de gaten houden, want ik heb niet anders gereden dan normaal.

• Like 1
  • 2 weken later...
Geplaatst

Ineens is mijn verbruik 5,42l/100km, ofwel 1:18,45!

Nu is 1 tank niet representatief, maar ik ga dit zeker in

de gaten houden.

Inmiddels weer met beide voeten op de grond beland? En verbruik weer als voorheen?

Mijn Picanto is nu twee jaar oud deze week en

verbruik 1e jaar: 5,19 L/100 km 31900 km en

verbruik 2e jaar 5,22 L/100 km 30900 km

Aardig constant dus.

Geplaatst

Helaas; het is bij die ene tank gebleven.

De laatste keer wel noodgedwongen Shell getankt, maar die cijfers heb ik nog niet; daar rij ik nog mee.

Tanken bij Texaco ipv Van Raak lijkt iig geen verschil te maken.

Geplaatst

Sinds de aanschaf van de Picanto maak ik een lijstje aan de hand van de tankbonnetjes. Het verbruik is absoluut niet wat we verwacht hadden. Je moet erg je best doen om zuinig te rijden.

We hebben nu bijna 10.000 km gereden in ongeveer 7 maanden. Het gemiddelde verbruik sinds aanschaf is 14,71 l/100km.

Het maximale wat we hebben kunnen halen tussen 2 tankbeurten in is 16,13 l/100km. Dat was een lange rit naar het zuiden van het land. We hadden meewind. Daar kun je om lachen, maar het scheelde enorm in het verbruik (volgens boordcomputer). De terugreis (zelfde route) hadden we tegenwind en toen was het verbruik aanzienlijk hoger. Die 16,13 is het gemiddelde van die rit. Op de route was de maximumsnelheid vaak 100k/u. Boven de 100k/u wordt het verbruik een stuk hoger.

Geplaatst

Ik had mijn bandenspanning verhoogd en een groot deel van de week onder optimale omstandigheden gereden; Bc 4,2. Maar vandaag moest ik met de aanhanger 150 km rijden voor twee tuinbankjes (tevens de airco gebruikt voor het eerst dit jaar).Dat trekt het gemiddelde dan weer omlaag.

495 km met 21,55L => 1 op 23,0

Geplaatst

550 km gereden 27 liter getankt, ik ben aardig tevreden over het verbruik van mijn picanto, ik heb nu 4500km op de teller staan

Geplaatst

Mijn laatste tankbeurten komen redelijk gelijk uit de laatste tijd.

Vandaag 651 km en 30.8 liter (afslag en 1 x extra).

21.13 km per liter.

Daaar zat deze keer in 230 km aan stadsverkeer

En 421 aan snelweg kilometers. ( 120 waar 120 mag en 100 waar 100 mag)

Ben dus tevreden.

Vooral op de snelweg bij 100 is hij erg zuinig.

Zit de laatste tijd rond de 1 op 20 gemiddeld met nu 3500 km op de teller.

Geplaatst

Vandaag naar Eindhoven geweest met de 1.0 design edition Picanto (alleen, volle tank, bandenspanning 2,5, radio aan, airco uit, bc gereset bij vertrek) en volgens de bc was het verbruik 6,3L/100km bij thuiskomst. Niet slecht, heb best wel hele stukken flink doorgereden..

De kilometerteller gaf volgas net over de 170km/u aan, gevalletje kilometerafwijking of heeft iemand dat wel eens bevestigd met een Tomtom ofzo?

Gast Warmentuuter
Geplaatst

De kilometerteller gaf volgas net over de 170km/u aan, gevalletje kilometerafwijking of heeft iemand dat wel eens bevestigd met een Tomtom ofzo?

Je kan prima met een Tomtom je snelheid aflezen en dan kan je meteen de juiste snelheid zien. (alleen je Tomtom slaat dit niet op)

Dan zie je dat er wel een afwijking is van 5 tot 10 km wat je snelheidsmeter meer aangeeft.

Geplaatst

Vandaag weer heen en weer naar Eindhoven met de 1.0 Picanto van m'n vriendin, heenweg volgetankt, bc gereset, bandenpanning 2,5 en de airco uit. Ik ben er op de heenweg echt voor gaan zitten en heb echt gereden als een opgewarmt lijk en het resultaat was 4,6L/100km op de bc. Heenweg ging het wat harder en stond de bc op 5,8L/100km, wel met kanttekening dat ik een kilometer of wat volgas heb gereden om een keer de topsnelheid te meten met een TomTom. Valt me 100% mee, ik weet zeker dat als er cruise control op zou zitten het verbruik op de heenweg nog een stuk lager had geweest. Als je dan bedenkt dat bij ALLE fabrikanten het verbruik onder geconditioneerde omstandigheden gemeten wordt dan vind ik 1 op 21 helemaal niet gek, die 3km verschil in de fabrieksopgave nemen we wel voor lief want we hebben in zo'n beetje alle concurenten gereden voor we deze kochten en geeneen had er zoveel ruimte, comfort en opties als een Picanto. Voorts wou ik ook nog opmerken dat als ik 's avonds m'n vriendin d'r auto pak om ff sigaretten te halen ofzo (mijn auto staat in de garage met haar auto op de plek ervoor) ik altijd een verbruik van 5,X per 100km in de bc zie staan, en zij maakt alleen maar ritjes van een kilometer of 5 hooguit door Den Haag centrum heen of ff die kleine naar school te brengen bjvoorbeeld.

Het is mij persoonlijk opgevallen dat ik zo'n laag verbruik haal als ik consistent schakel bij 2500tpm als ik wegrij vanuit stilstand. Ik rij zelf een Audi A6 Avant 3.0 TDI automaat en doordat ik vreselijk gewent ben aan het vermogen (240pk standaard, nu iets meer) moet ik mezelf dwingen rustig weg te rijden in de Picanto, vroeg schakelen en niet bij de stoplichten bij de linker vooraan gaan staan maar netjes in het rechter rijtje aansluiten maar dan haal ik makkelijk een verbruik van rond de 1 op 19 in de stad.

Conclusie: na 5500km kun je wel zeggen dat het 3 cilinder motortje wel ingereden is. Het verbruik zoals de fabriek opgeeft lijkt me onmogelijk te halen, echter, als mij het al lukt om door een beetje op m'n rijgedrag te letten zonder veel moeite 1 op 19 te halen dan weet ik zeker dat een echte zuinigheidsfreak er nog wel meer uit weet te halen. Aan mij is dat echter niet besteed, ik vind het een klein beetje de sport geworden er zuinig mee te rijden als ik de Picanto meeneem maar daar houd het dan ook mee op. Verbruiksobsessies zijn aan mij niet besteed, mijn Audi loopt gemiddeld 1 op 7 geloof ik :-).

Zonder twijfel wordt de volgende auto voor moeders wéér een Picanto, wij zijn er dik tevreden over. Na alle negatieve opmerkingen en bijbehorende acties zoals stickers op de auto plakken met het verbruik (seriously?) vond ik het tijd voor een positieve ervaring, bij deze dus.

mvg!

• Like 5
Geplaatst

Heb in april in de A4 van mijn zwager met dezelfde motor/automaat gereden.

De ervaring is idd anders dan een 3-pits Picanto :wink:

Grappig ook wel is dat je met die Picanto vast minder gesneden wordt dan met die Audi, haha !

Edit: Leuke bijdrage btw; je kan het dus wel :wink:

• Like 2
Geplaatst

Ook een Quattro? Ik heb laatst ook een keer in een A4 gereden met de V6 diesel en die was wel sneller dan mijn A6 standaard was. Ik heb nu echter tegen de 290pk afhankelijk van het weer (custom remap, Porsche intercooler en RVS uitlaatsysteem met racecats, binnenkort misschien Aquamist) dus ik ben ietsie sneller nou :wink:

Ik vind het wel meevallen met het snijden eerlijk gezegd, wij hebben een witte met donkere velgen en LED verlichting en die schijnt er toch wel "snel" genoeg eruit te zien denk ik om met rust gelaten te worden, ze moesten eens weten hahaha...

Geplaatst

Het gaat niet om snelheid, maar massa en timing.

Dat soort hokken reed ik in het verleden met mijn ChevyVan rustig de hekken in... HAHA!

Tegenwoordig, met het huidige wagenpark, is dat wat lastig.

Nee de leasebak van zwagertje is een gewone 2w drive, maar nog best bruut.

Have Fun !

Geplaatst

Ik vind het leuk om zuinig te rijden; doe het zelfs als ik een keer een leenauto heb of in de auto van een familielid rij; kijken hoe zuinig die kan. Anderen hebben misschien juist iets van: kijken hoe hard die kan :)

Verder houdt de boordcomputer je een beetje bezig, naast de tomtom en het muziek-luisteren. Vandaag 100 km gereden, morgen ook weer, en ik stap telkens met plezier in.

Ik rij altijd met tomtom aan, ondanks dat ik deze route al 5 jaar rijd; je ziet bochten en rotondes aankomen en de eventueel verwachte vertraging (live services) en, mocht ik in tijdnood komen, kan ik ietsjes sneller rijden.

Dit weekend een dagje naar de camping geweest in de achterhoek (of was het de Graafschap?) met het vouwwagentje erachter. Kijken of alles in orde is voor de vakantie.

• Like 1
Geplaatst

Met een vouwwagentje heb je ook niet zoveel aan 300 pk

Genieten in de achterhoek is dan belangrijker.

je zal der maar wonen btw, waar moet je DAN heen.........

• Like 2
Geplaatst

Went snel hoor, de rest van NL is dan weer interessanter..... ;)

• Like 3
Gast Warmentuuter
Geplaatst

Met een vouwwagentje heb je ook niet zoveel aan 300 pk

Genieten in de achterhoek is dan belangrijker.

je zal der maar wonen btw, waar moet je DAN heen.........

Naar Utrecht of Noord Holland........

Geplaatst (aangepast)

Nou, ik ben met de Picanto (+ vouwwagen) naar Zwitserland, Engeland en Frankrijk geweest, naast enkele Duitsland ritjes. En met een aanhanger mag je toch niet zo snel.

Van mijn vouwwagentje (zie garage), merk je trouwens niet veel; je ziet 'm nét in de spiegel en kijkt er gewoon overheen. 205 kg is ook niet bijzonder zwaar te noemen.

Correctie Zwitserland was nog met de Daihatsu geloof ik.

aangepast door bigmac
Geplaatst

Naar Utrecht of Noord Holland........

Kom je toch uit op het frietkot van Akersloot.

Ik denk dat ik daar uiteindelijk mijn as laat frituren.

Maar eh, het ging hier over het verbruik van de zeer populaire Kia Picanto.

De rest kan naar het Kia Club Café

Geplaatst

Nee, dat is helemaal niet leuk om te lezen..

Het gaat dus nergens over en de consument wordt gewoon belazerd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...