Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Een gemiste kans voor de Vara om er een echt gedegen onderbouwd programma van te maken. Dat testen van Kia op technische mankementen zal ook wel niets uitkomen. Ze(Kia nl) hadden gewoon eens bij Kia Korea moeten klagen dat er hier slechte reclame uit voortkomt en of er niet iets met het motormanagement bij te stellen valt.

Een chiptuner doet toch ook niet anders.

Geplaatst

...binnenkort weer een beurt en reparatie van een bijgeluid, dat blijkbaar van een klepje in het inlaatspruitstuk komt. Misschien heeft dat ook invloed?

Ik merk bij mijn eigen Picanto ook een bijgeluidje dat volgens mij ook uit die richting komt; als ik gas geef hoor ik een ietwat tikkend geluid, dat weg is als ik het gaspedaal los laat. Is niet iets storends verder, en kennelijk ook niet van invloed op het benzineverbruik, maar ik geef het bij de komende beurt wel even aan. (ik heb inmiddels 60.000 er op zitten)

Geplaatst

Het geluidje is lastig te omschrijven.

Klinkt een beetje als een "tsk", maar dan snel repeterend en variabel met toerental.

Dacht zelf eerst aan het uitlaatspruitstuk.

Zal het de dertiende wel navragen wat het precies is/doet dat klepje.

Geplaatst

Er zit volgens mij een duidelijk verschil qua verbruik tussen een 1.0 en een 1.2.................

Geplaatst

Er zit volgens mij een duidelijk verschil qua verbruik tussen een 1.0 en een 1.2.................

Klopt inderdaad die van mij zuipt mijn hele portomonee leeg...loopt gem 1 op 11!!!!!!!!

Geplaatst

eerste paar tankbeurten reed  ik 1/16 van de winter 1/14 en nu een record met wel veel snelweg 1/18.

kleine ritjes = zuipen

snelweg = acceptabel

Geplaatst

ik heb 553 km gereden en heb 34 liter getankt is 1 op 16

boordcomputer geeft aan 5.5L/100km maar das 1 op 18

zijn allemaal ritjes tussen de 15 a 30 km (heen en terug)

heb nog maar 1550 km gereden dus misschien dat hij nog zuiniger gaat worden

Geplaatst

ik heb 553 km gereden en heb 34 liter getankt is 1 op 16

boordcomputer geeft aan 5.5L/100km maar das 1 op 18

zijn allemaal ritjes tussen de 15 a 30 km (heen en terug)

heb nog maar 1550 km gereden dus misschien dat hij nog zuiniger gaat worden

Prachtig verbruik...wou dat mijn Picanto zo zuinig riidt!!!!!!!!

Geplaatst

@spoekie 28,

Mijn picanto automaat 1.2 doet ook 1:16. Heb er 3000km opzitten en verwacht niet dat

hij zuiniger gaat worden. Tegenover de handgeschakelde die hooguit 1:19 doen vind

ik 1:16 acceptabel. Automaat, dus........Wil ook wel dat hij 1:20 zou doen, maar ja.

oude

Geplaatst

Ik heb inmiddels reactie van KMNL en ben ook gebeld door mijn dealer; maandag "gewoon" de beurt, woensdag gaan we een verbruikstest doen.

Ben benieuwd wat daar uit gaat komen (en hoe ze eigenlijk gaan testen)...

Geplaatst

ze hangen er natuurlijk een uitleesapparaat in en gaan dan een stukje rijden, gunstig toerental, gunstige snelheden ,

en dan krijg je een resultaat wat binnen de marges ligt................

ze zullen hem niet testen met een volle tank, leeg rijden en dan kijken wat je verbruik is, dan komt het niet goed.

ik noteer mijn bezineverbruik nu ook met de spritmonitor.de .

hooguit 1 op 17 is wat ik haal, co2 uitstoot van 137 gr ! terwijl KIA opgeeft 95 .......................wat een verschil

• Like 1
Geplaatst

Je kunt er dagen over praten, ZUINIG is de KIA ECHT NIET.

In vergelijking met de andere kleine 3 pitters 1.0 motoren, spant Kia naar mijn mening de kroon qua verbruik

• Like 1
Geplaatst

@spoekie 28,

Mijn picanto automaat 1.2 doet ook 1:16. Heb er 3000km opzitten en verwacht niet dat

hij zuiniger gaat worden. Tegenover de handgeschakelde die hooguit 1:19 doen vind

ik 1:16 acceptabel. Automaat, dus........Wil ook wel dat hij 1:20 zou doen, maar ja.

oude

Hallo Ouwe,

Daarom schreef ik ook naar KwK dat dat een mooi verbruik is 1;16....ik heb ooit 1:13 eenmaal gehaald!!!!

Ik ben toen van  Utrecht naar Friesland gereden op een rustige zondag met warm weer zonder iets aan(radio of airco) en met een snelheid van gem. 80 km per uur!!!

Geplaatst

eerste paar tankbeurten reed  ik 1/16 van de winter 1/14 en nu een record met wel veel snelweg 1/18.

kleine ritjes = zuipen

snelweg = acceptabel

Aha is toch een klein auto'je voor de stad meer dacht ik ,anders had ik wel een Audi gekocht!!!!

Geplaatst

ze hangen er natuurlijk een uitleesapparaat in en gaan dan een stukje rijden, gunstig toerental, gunstige snelheden ,

en dan krijg je een resultaat wat binnen de marges ligt................

ze zullen hem niet testen met een volle tank, leeg rijden en dan kijken wat je verbruik is, dan komt het niet goed.

ik noteer mijn bezineverbruik nu ook met de spritmonitor.de .

hooguit 1 op 17 is wat ik haal, co2 uitstoot van 137 gr ! terwijl KIA opgeeft 95 .......................wat een verschil

AHA.... bij mij ging er een persoon mee rijden achter de  werkplaats alles uit alles dicht in mijn auto...vlakke asfaltweg  30 km per uur(100 meter rijden) en kijk uw boordcomputor geeft aan verbruik 4 liter op 100 km.....lachen.....man zei ik,zo rijd ik altijd...en heb toen voor gedaan hoe ik rijdt..kwam dus ook aan de 4 liter op de 100 kilometer...maar is inderdaad anders als je de tank helemaal leeg rijdt en dan weer tankt...kom ik op een gemiddelde van 1 op 11...of ik moet constant 30 kilometer per uur gaan rijden achter de werkplaats van de Kia dealer,en dan een hele tank leeg rijden en opnieuw tanken...zal ik best wel beter scoren!!!!

Geplaatst

Prachtig verbruik...wou dat mijn Picanto zo zuinig riidt!!!!!!!!

1op16 is misschien voor een automaat een pachtig verbruik, maar voor een 1.0 3-cilinder handgeschakeld ?

Met me vorige auto een Fiat Punto 1.2 sporting reed ik ook 1 op 16 ?

en dan reed ik toch net ff wat sportiever dan met de pica :wink:

ik heb nog nooit zo rustig gereden als nu met me vorige tankbeurt

als ik zelfde rijstijl als met de punto rijd kom ik op 1 op 11 uit...

Geplaatst

Spoekie hoe kun je nu een verbruikstest houden met 30 km/uur? Geef die man aan dat je even een praktijksituatie wilt nabootsen.

Als je de cijfers samen bekijkt bij 50, 80, 100 en 120 km/uur dan heb je tenminste vergelijkingsmateriaal waar je iets mee kunt.

Mochten daar dan echter wel acceptabele waardes uit komen dan zit het misschien toch in de rijstijl of waar en hoelang je ritjes zijn.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Hier het uiteindelijke filmpje van de test.  :-)

Deze halen de 1 op 10 wel.

Geplaatst

Net de auto afgegeven voor de 30.000km-beurt, we hebben nu een afspraak gemaakt voor woensdag voor de test.

Uitleg bij de test; we gaan aftanken, rijden ongeveer 100km door de omgeving en tanken dan weer af.

Op zich lijkt me dat een redelijk eerlijke test, ben heel benieuwd wat de uitslag gaat zijn.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Ik zou wel mee gaan met die test

Is bij jou het glas altijd half leeg?

Wat voor actie's heb je zelf ondernomen richting de dealer.

Heb je ook een test aangevraagd of gedaan?

Ik zie je al een tijdje roepen maar daar kom je er niet mee.

Zou zeggen actie naar de dealer ondernemen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...