Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, maar als uit die test nou wel de ervaring komt dat een Kia substatieel meer verbruikt dan een ander merk?

Zoals mijn ervaring is van een Aygo met 18% meerverbruik naar een Picanto met 37% meerverbruik?

Mijn verhaal over tanken of boodschappen komt niet uit de lucht vallen hoor!

Ik ben blij met de luxe (dat hoor je me ook zeggen), maar het verbruik... Ik kan het me niet

veroorloven nu om een andere auto te kopen, anders zou ik dat toch echt serieus overwegen...

Overigens hebben FaceBook-acties totaal geen nut: als eigenaar van een pagina

kun je gewoon weghalen wat je niet bevalt en volgens mij doet Kia dat veelvuldig...

• Like 1
Geplaatst

@Murcielaygo,

Ik reageer alleen op het feit dat de stelling dat "Kia substantieel meer verbruikt dan een ander merk".

Als je onderstaande tabel bekijkt zul je zien dat ook andere merken meer verbruiken dan het opgegeven verbruik.

Je verhaal over boodschappen doen trek ik dan ook absoluut niet in twijfel. Dat is vervelend genoeg.

Dat je blij bent met de luxe heb ik je inderdaad horen zeggen tijdens de opnamen van Kassa.

Jij hebt met de Aygo heel zuinig gereden en nu met de Picanto minder zuinig. Bigmac rijdt erg zuinig

met z'n Picanto. Het zal grotendeels aan de rijstijl (rechtervoet) liggen maar misschien ook aan het voertuig. 

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Ik vind het sportief van Kia dat ze een afgevaardigde hebben gestuurd terwijl dit dus een breder probleem is dan Kia.

Hij zei dat ook maar wat mij betreft had dit duidelijker naar voren gebracht moeten worden.

Ik ga niet stickeren of reklame rijden op mijn auto, heb de verkoper de rode 7jr garantie sticker eraf laten halen en ben al niet blij met de plaathouder-met-naam.

Dat 7 jaar moeten ze eerst nog maar waar maken en ik rij niet graag gratis reklame.

Wij hebben in januari de verkoper er tijdens het proces van het kopen van de auto op gewezen hoe de test afgenomen werd en hoe dat niet haalbaar is (stuurbekarachtiging uit... hoe kom je erop...) en hij deed alsof hij oprecht verbaasd was....

Verder: een cliché maar toch: als iets te mooi is om waar te zijn is het dat ook.

Geplaatst

Ik ga niet stickeren of reklame rijden op mijn auto, heb de verkoper de rode 7jr garantie sticker eraf laten halen en ben al niet blij met de plaathouder-met-naam.

Dan is dit misschien een oplossing !!!

suc6

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Volgens mij wordt er niet gesjoemeld met die officiele verbruikscijfertest in het laboratorium.

Dus geen afgeplakte ramen, verwijderde achterbank of ingeklapte spiegels.

Wel zonder gebruik van airco, radio en met de lichtste versie=de kleinste stalen velgen.

Met mijn vorige twee vergelijkbare autos(1.0 L 3 cilinder daihatsu sirion) reed ik gemiddeld 1 op 17,3 en 1 op 17,6 maar dat was zonder boordcomputer.

Geplaatst

@Specialmade

Kia geeft miljoenen uit aan reclame om het merk goed in de markt te zetten en een substantieel marktaandeel te verkrijgen. Iedereen weet ook dat een goede naam te voet komt en te paard gaat. ik snap dan ook echt niet dat Kia zich in de media laat vertegenwoordigen door iemand die daarvoor absoluut niet capabel is. Hij heeft in ieder geval niet veel geleerd van zijn eerste optreden in de media (Rio/VSM). Dat doet afbreuk aan het merk maar ook aan de persoon zelf. Het zal ongetwijfeld een hele aardige man zijn die zijn uiterste best doet en het daarom niet verdiend om pratende bezemsteel genoemd te worden. Mijn excuses daarvoor. Kia had in dit geval niet naar de studio moeten komen maar een schriftelijke verklaring moeten afgeven. Hierin hadden ze kort en bondig kunnen verklaren dat het geen Kia probleem is en dat er geen objectief vergelijk heeft plaatsgevonden met andere concurrenten uit het A-segment. Het enige wat nu bij de consument blijft hangen is dat Kia de boel belazerd en de concurrentie komt er goedkoop mee weg.

• Like 1
Geplaatst

Zojuist uit de studio gekomen met een onbevredigend vevoel.

Maar wel met een afspraak op zak met de technisch manager van kia.

Ik kan zeggen dat de hoogste baas van kia nl ook gekeken heeft.

Dus het dringt wel door op die regionen.

Eigenlijk zou iedereen die niet tevreden is naar de dealer terug moeten en blijven aan dringen op een oplossing.

Ik ga nu rijden

Social media !!!

er hier zijn toch wel mensen die facebook gebruiken ?

Geplaatst

Ik vind dat kia niet meer als terecht heeft gereageerd, je kan moeilijk zeggen jullie hebben helemaal gelijk. Want er is geen test uitgevoerd zoals met de oude Kia Picanto en wat was na die test de uitslag? juist gewoon 1 op 20 alleen dat was een stuk van ander halve minuut terwijl het afzeiken toen ook 10 minuten duurde.

Ik ben van mening dat het verbruik inderdaad van 1 op 14 tot 1 op 24 ligt, en als ik boven in de balk van status update bekijk en perryP zie die 170km/h rijdt en toch ruim 1 op 19 scoort tijdens zo'n rit.(met alle snelheden die er tussen in horen) mijn praktijk ervaring is met onze picanto heel simpel ik rijdt 1 op 15 en mijn vriendin 1 op 20. Van de dealer bij de verkoop tips gehad zoals het gaspedaal als je 100 rijdt iets los laten en je ziet je idle verbruik dalen, bandenspanning en normale brandstof (geen tango,tinq)

Samenvattend zeg ik niet dat andere niet kunnen rijden of niet gelijk hebben, maar als ik alles zie en gemiddeld pak is voor iedereen de ervaring anders en dat is wat de man van kia bedoeld. 3 weken geleden werd de renault megane ook getest(kranten) met maar liefst 55% afwijking alleen dat is dan minder belangrijk? omdat hij voornamelijk zakelijk word gereden?

geniet van de auto want de auto kent ook genoeg leuke kanten als het verbruik niet naar tevredenheid is.

Geplaatst

Ik heb die opgave ook altijd met een korreltje zout genomen ik had hiervoor (ong. zo'n 25jr) diverse Daihatsu's zowel cuore 1+2 en charade+sirion1+2, maar ook daarvan klopte het ook niet met de werkelijkheid. Ik ben blij met de Picanto en sluit me bij Pugnator Fortis aan geniet ervan en als het zo is dat zoals in het interview met Kassa is vermeld als je een keer extra moet tanken in de maand en niet meer te eten hebt, moet je geen auto rijden! ( wat moet die gast als er een nota voor een grote beurt van pakweg €450,-?).

Geplaatst

"Die gast" ben ik. Als ik geen auto heb kom ik niet op mijn werk. En ik moet momenteel echt blij zijn dat ik werk HEB!

Beurten zijn ingecalculeerd toen ik de auto kocht. Net als laag verbruik en de 7 jaar garantie. Daar spaar ik dus voor.

Ik heb deze auto gekocht om te voorkomen dat ik voor onverwachte kosten kwam te staan omdat mijn Aygo na 5 jaar en 128.000km toch wel oud begon te worden.

Dus gezocht naar een auto die de luxe die ik op de Aygo zelf had gemaakt zelf al had, nieuwe garantie, betaalbaar onderhoud en een la(a)g(er) verbruik.

Nu zit ik een jaar verder en heb ik voor net zoveel kilometers ongeveer 15x vaker moeten tanken dan met de Aygo.

Als ik nou een lekker dik salaris had en/of mijn aanstaande (ook) was dat geen probleem.

Maar dat is niet. Sterker nog, ik ben minder gaan verdienen terwijl alles duurder is geworden.

Mijn vriendin verloor haar baan door gezondheidsproblemen die ook geld kosten.

Dus waar ik op jaarbasis hoopte op gelijke of misschien lagere autokosten uit te komen zit ik nu HONDERDEN euro's hoger.

Wat me soms letterlijk dwingt dan maar een keer niet warm te eten.

Moet ik dan de Pica wegdoen? Duizenden euro's aan verlies nemen? En een oud wrak van een paar tientjes kopen? Ik wil een veilige auto, eentje waar ik mijn toekomstig nageslacht ook met een gerust hart kan vervoeren.

Iemand zo afzeiken is wel makkelijk hè?

• Like 1
Geplaatst

Behoolijk veel stemming makerij hier jongens kappen respecteer elkaar.

• Like 1
Geplaatst

als je een keer extra moet tanken in de maand en niet meer te eten hebt, moet je geen auto rijden! ( wat moet die gast als er een nota voor een grote beurt van pakweg €450,-?).

Ook hier is respect op zijn plaats.

Dit zijn opmerkingen die niet op dit forum (en nergens anders) thuis horen.

Dat Murcielaygo zo eerlijk hiervoor uitkomt verdient diep respect.

(hoeveel anderen zouden hier zo eerlijk voor uit durven komen?). 

Daarbij is het niet aan een ander om te beslissen hoe iemand met zijn geld

omgaat en hoe deze dat wil besteden.!!!!

Grtz.

Specialmade

• Like 2
Geplaatst

Dankjewel SpecialMade.

Ik ga gelukkig niet failliet aan de extra kosten die de Picanto me geeft, kan gelukkig ook gewoon trouwen volgende week, maar het is soms erg vervelend. Ik werk momenteel als uitzendkracht en met wekelijkse verloning is het soms echt schuiven met (spaar)geld.

Twee jaar geleden zou je me er niet over hebben gehoord, nu eigenlijk nog niet echt, maar dat is omdat ik niet de illusie heb dat iets/iemand er echt iets aan kan of wil doen.

Ik wil inmiddels al een jaar graag de audio upgraden met een Witson, maar heb besloten voorlopig maar een fiets te kopen.

Hopelijk houden we snel eens goed weer, dan ga ik kijken of het fietsend naar mijn werk is uit te houden met vroeg beginnen en zeer lange dagen.

Gelukkig laat mijn lijf dat nu waarschijnlijk wel toe.

Maar laten we het hebben over waar het hier om ging; het verbruik.

Ik heb inmiddels een beetje hoop dat het iets beter gaat worden; binnenkort weer een beurt en reparatie van een bijgeluid, dat blijkbaar van een klepje in het inlaatspruitstuk komt. Misschien heeft dat ook invloed? En een "koudstart-update", waarbij ik verwacht dat het motormanagement ook een reset krijgt, helpt misschien ook wel...

Geplaatst

kan gelukkig ook gewoon trouwen volgende week. Ik heb inmiddels een beetje hoop dat het iets beter gaat worden; binnenkort weer een beurt en reparatie van een bijgeluid, dat blijkbaar van een klepje in het inlaatspruitstuk komt. Misschien heeft dat ook invloed? En een "koudstart-update", waarbij ik verwacht dat het motormanagement ook een reset krijgt, helpt misschien ook wel...

Volgende week trouwen!!! ik wens jou en je aanstaande vrouw alvast de mooiste dag van jullie leven.

Maak er een hele mooie en memorabele dag van.

Misschien is het klepje in het uitlaatspruitstuk wel de oorzaak van je (hogere) verbruik.

Grtz.

Specialmade

• Like 1
Geplaatst

Volgende week trouwen!!! ik wens jou en je aanstaande vrouw alvast de mooiste dag van jullie leven.

Maak er een hele mooie en memorabele dag van.

Dat doen we zeker! En Memorabel wordt het, want er is pers-aandacht!

We trouwen in Pathe Tuschinski, als promotie voor "The Big Wedding".

Weet niet precies waar er wat te zien zal zijn, maar dinsdag 7 mei

zeker RTL Boulevard of SBS Shownieuws ofzo in de gaten houden :P

• Like 1
Geplaatst

offtopic: Murcielaygo, ik wens je een heel mooie dag toe, en alle geluk voor de toekomst, dat je samen in voorspoed oud mag worden.

offtopic: Ik ga een leuke sticker voor op de plaathouder zoeken. Ik wist dat ze bestonden maar had er nog niet over nagedacht. Dank voor de tip :wink:

Geplaatst

Murcielaygo, veel geluk gewenst!

Ik heb vandaag weer getankt. E10 voor 1,509/L. Nu ik niet meer zo vaak met het aanhangertje hoef te rijden, gaat het verbruik ook weer naar zomerse waarden:

632 km met 30,64 liter => 1 op 20,6 (bc zei 4,7)

Geplaatst

Netjes, bigmac! Mijn huidige tank is bijna leeg en het gemiddelde op de bc wisselt een beetje tussen de 4.8 en de 4.9, ook niet slecht voor een Rio!

Geplaatst

Vanochtend gaf de boortcomputer aan dat ik nog 55 kmter kon rijden op mn tank ik dacht zal m is een keer helemaal leeg rijden vervolgens ga ik de snelweg op en gaf de boortcomputer --- aan dus ik schrok me eigen een hoedje omdat ik nog ongeveer 10 kmter alleen al op de snelweg moest en dan nog door de binnenstad van Utrecht moest uiteindelijk heb ik het wel gered maar is de auto nog niet getankt ik vind het toch raar dat hij vanaf 55 kmter ineens naar --- schiet natuurlijk door het optrekken van het invoegen van de snelweg maar vervolgens daarna geen 'nieuwe' indicatie toont van hoeveel te rijden kmters nog...

Geplaatst

Deed mijn Rio ook, begin je m toch te knijpen, zat nog 30 km van volgende pomp af.

dus vanaf 55 naar -- heb je in ieder geval nog 30 km, maar ik tank voortaan wel wat eerder  :wink:

Geplaatst

Kia houd gewoon een ruime marge aan volgens mij springt de rio vanaf 60 of 55 km naar ---- ik durf dan echt nog wel 50 km te rijden, het meeste wat ik getankt heb is 36,8 l van de 43l dus echt leeg is hij niet snel.

Geplaatst

... gaf de boordcomputer aan dat ik nog 55 km kon rijden op m' n tank,  schiet ineens naar ' ---' ...

De actieradius die de boordcomputer aangeeft is een indicatie, afhankelijk van je eigen gemiddelde verbruik. Bij 55 km verdwijnt de indicatie dan, omdat het waarschijnlijk te onzeker wordt een zekere afstand te voorspellen die iemand af zou kunnen leggen (dat is natuurlijk sterk afhankelijk van je rijstijl en wáár je rijdt).

Je kunt ook kijken waar de wijzer van je benzinemeter staat; de mijne kan tot links van de '0' en dan is de tank nog niet helemaal leeg en gaat er iets meer dan 36 liter in als je dan goed vol tankt, wat op zich al niet zo gemakkelijk is.

Als ik helemaal vol heb getankt; rij ik gemiddeld zo'n 150 km voor de wijzer dan pas op het bovenste streepje (=vol) staat.

Geplaatst

Laatste update mbt Kassa: ik heb vandaag een email gekregen dat er idd weinig uit was gekomen, maar wel de toezegging

van KMNL dat ze deze individuele gevallen nog wel willen bekijken om uit te sluiten dat er een technisch mankement is.

Dus vanavond maar weer in de digitale pen klimmen en een mail sturen, in de hoop dat een dergelijke check met de aankomende

beurt en garantie-reparaties gecombineerd kan worden. Scheelt mij een dag de auto missen met alle ongemak van dien.

Geplaatst

Onderstaande mail van Vara Kassa ontvangen.

Beste allemaal,

De afgelopen weken heb ik met jullie in meer of mindere mate contact gehad over het tegenvallende brandstofverbruik van jullie Kia Picanto’s. Afgelopen zaterdag is dit onderwerp behandeld in de uitzending van Kassa (http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/kia-picanto-40-minder-zuinig-dan-verkocht/speel/1/).

Kia kwam helaas niet over de brug. Over compensatie was niet te praten. Op dat punt is het misschien onbevredigend; de consument heeft geen enkele houvast en moet maar hopen dat de auto zo zuinig is als de dealer doet vermoeden. Daarom ging het in het studiogesprek ook met name over de valse voorlichting van de klant. Mevrouw Merkies, Europarlementariër voor de PvdA, heeft, wat mij betreft haar verontwaardiging over deze praktijken goed kunnen laten blijken. Laten we hopen dat het in de toekomst beter zal worden. Tot die tijd hebben we wellicht wat consumenten kunnen waarschuwen.

Van compensatie of een andere tegemoetkoming naar de huidige teleurgestelde klanten toe was helaas dus geen sprake. Wel heeft Kia aangegeven dat ze bij elk individueel geval willen kijken waar het aan ligt, en dat ze in ieder geval technische mankementen willen uitsluiten. Wellicht dat u er wat aan heeft als u hen op deze belofte wijst en vertelt dat u ook contact gehad heeft met Kassa. U kunt dat doen via info@kia.nl.

Ik hoop dat u het wel een interessant onderwerp gevonden heeft. En als er nog interessante ontwikkelingen plaatsvinden tussen u en Kia, hoor ik het graag.

Ik wil jullie allemaal nog bedanken voor jullie medewerking aan dit onderwerp, en in het bijzonder de mensen die twee weken geleden helemaal naar Zandvoort zijn gekomen om te komen schitteren in het filmpje.

Met vriendelijke groeten,

Redaktie Vara Kassa

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...