bigwade Geplaatst 13 Mei, 2013 Geplaatst 13 Mei, 2013 Is bij jou het glas altijd half leeg? nee, zijn tank, hahahaha! Quote
WJD Geplaatst 13 Mei, 2013 Geplaatst 13 Mei, 2013 D Is bij jou het glas altijd half leeg? Wat voor actie's heb je zelf ondernomen richting de dealer. Heb je ook een test aangevraagd of gedaan? Ik zie je al een tijdje roepen maar daar kom je er niet mee. Zou zeggen actie naar de dealer ondernemen. Daar hoef je niet voor in te zitten, dat regel ik wel. Ik geef hem alleen maar advies, dat hij ziet wat er gedaan wordt. Dit krijg je als KIA , klanten op een bepaalde manier probeert af te schepen. Na deze KIA NOOIT meer een KIA. Quote
mika kjelld Geplaatst 13 Mei, 2013 Geplaatst 13 Mei, 2013 dit is niet alleen bij kia zo maar ook andere merken welk merk is volgens jou wel zuinig dan? Quote
WJD Geplaatst 13 Mei, 2013 Geplaatst 13 Mei, 2013 Hoi, mijn ervaringen met Peugeot, Toyota en Smart zijn oke ! Smart zelfs na 7 jaar nog gratis veren vervangen omdat er mogelijk een produktiefout in zat. Maar even over verbruikt, ik heb veel ervaring met rijden in de Peugeot 107/C1/Aygo. modellen vanaf 2008 Die reden makkelijk 1 op 20 nu hebben we er een van 2012 die rijdt 1 op 23 !~ Maar de KIA Picanto 1.0 2013 met ISG ecodynamics , die komt niet verder dan 1 op 17 en dan moeten we HEEL voorzichtig rijden. Dan praat ik dus over zelfde bestuurder en zelfde rij-afstanden Die fabrikanten geven op de zelfde manier hun cijfers weer.......... Quote
mika kjelld Geplaatst 13 Mei, 2013 Geplaatst 13 Mei, 2013 duidelijk.... maar het is toch jammer dat je nu al zegt nooit meer een kia te kopen want je heb hem nog maar net en wellicht gaat hij nog wat zuiniger rijden ik weet ook niet hoeveel km er al opstaan ik heb zelf een 1.7 crdi en die reed in het begin ook duurder als nu na 36.000 km zat toen op 1.16 nu haal ik 1.18 en dan hou ik de schakelindicator niet een aan Quote
Murcielaygo Geplaatst 13 Mei, 2013 Geplaatst 13 Mei, 2013 Ik zou wel mee gaan met die test Ik ga zeker mee, daarom is de afspraak voor woensdag; vandaag kon ik niet lang weg op mijn werk. En zoals al vaker gezegd; ik had hiervoor een Aygo, die deed 1:18 ipv 1:22, wat acceptabel is. Maar de 1:15 ipv 1:24 van de Picanto niet, daarvoor had ik 1:18 of beter acceptabel gevonden. Mijn metingen betreffen inmiddels 30.000km+, dus zijn wat dat betreft ook representatief... Quote
jeroen66475 Geplaatst 13 Mei, 2013 Geplaatst 13 Mei, 2013 Ik heb even wat verbruikscijfers van Travelcard bij elkaar gezet. Hier worden voldoende cijfers vergaard om een écht representatief beeld te krijgen van het werkelijk verbruik. Wat mij opvalt is dat hoe lager de verbruikscijfers van de fabrikant zijn hoe hoger de afwijking met het praktijkverbruik. Ook valt mij op dat hoe jonger de auto is hoe hoger de afwijking is. Dat is wat mij betreft toch een duidelijke indicatie dat de fabrikanten niet echt bezig zijn met het echt zuiniger maken van de auto's maar vooral bezig zijn met het halen van zo gunstig mogelijke cijfers bij de Europese verbruikstest. Quote
spoekie28 Geplaatst 13 Mei, 2013 Geplaatst 13 Mei, 2013 @spoekie 28, Mijn picanto automaat 1.2 doet ook 1:16. Heb er 3000km opzitten en verwacht niet dat hij zuiniger gaat worden. Tegenover de handgeschakelde die hooguit 1:19 doen vind ik 1:16 acceptabel. Automaat, dus........Wil ook wel dat hij 1:20 zou doen, maar ja. oude Nu ik bedoel dat mijn auto dit niet haalt was het maar waar...de mijne rijdt gem. 1 op 11!!!!! Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 13 Mei, 2013 Geplaatst 13 Mei, 2013 Nu ik bedoel dat mijn auto dit niet haalt was het maar waar...de mijne rijdt gem. 1 op 11!!!!! Ik zou net als Murcielaygo een verbruiktest aanvragen bij je dealer. Hier komt een eindoordeel uit waar je misschien verder mee kan. 1 op 11 is wel een hoog verbruik voor een Picanto. Je ziet dat Oude ook 1 op 16 haalt. Quote
bigmac Geplaatst 13 Mei, 2013 Geplaatst 13 Mei, 2013 Een paar momentopnames met de blik op de kilometerteller en de boordcomputer met het actuele verbruik, motor warm, ~10 km gereden, geen licht, geen airco, ramen dicht, 1 persoon zonder bagage: 85 kmh constant, bc 3,1 L/100km 88 kmh constant, bc 3,9 100 kmh constant,bc 4,5 Het kan dus wel zuinig als je constant rijdt, de weg en het verkeer mee hebt. Maar dat zijn momentopnames. Hoe meer je van die condities tegenkomt bij je dagelijkse ritjes, hoe dichter bij die waardes je kunt komen. 75 kmh, optrekkend, bc 10,4 Dat laatste is waarom de Picanto volgens mij zo'n hoog gemiddeld verbruik laat zien. Hoe vaker je stilstaat en weer op moet trekken, hoe slechter je gemiddelde wordt. Mijn Picanto kan dan waardes laten zien tot 25 L/100km (= 1 op 4!) Ik probeer die momenten dan ook zo weinig mogelijk op te roepen, anticiperen dus, en rustig optrekken en vlot opschakelen (schakelindicator). 2 Quote
Murcielaygo Geplaatst 15 Mei, 2013 Geplaatst 15 Mei, 2013 De test is vandaag verreden. Man van de garage heeft gereden met mij ernaast. Eerst de auto volgegooid (mijn kosten), daarna gereden en weer afgetankt (hun kosten: netjes!) Hij heeft een nette rit gereden van 120km, snelweg, buitenweg en stad/bebouwde kom. In alle opzichten eigenlijk een representatieve rit, er is niet idioot rstig gereden, op sommige stukken zelfs flink agressiever dan ikzelf rij en overal netjes maximale snelheid. Eindverbruik in deze test is 1:21,12 ik zou willen dat ik dat zelf haalde ipv 1:15,45 over 30.000km+ KMNL zal de auto daarmee "binnen de bandbreedte" betitelen verwacht ik en daarmee is de kous af. Ook voor mij overigens, want na flink wat rekenwerk ben ik beter af deze -verder ZEER goed bevallende- Picanto nog ene paar jaar door te rijden en DAN in te ruilen dan dat nu te doen op iets anders. Zeker omdat ik dan in verhouding minder afschrijving heb en ik nu ook niet zou weten wat te kopen en het ook dan weer afwachten is of de nieuwe auto beter verbruikt. Want een Aygo wil ik nu niet meer. Garage Denissen heeft iig alles netjes gedaan, ik heb een mooi stukje Brabant gezien en ben er nu wle klaar mee 1 Quote
bigwade Geplaatst 15 Mei, 2013 Geplaatst 15 Mei, 2013 Nou nog even op rijles Jij kunt dat ook ! Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 15 Mei, 2013 Geplaatst 15 Mei, 2013 Eindverbruik in deze test is 1:21,12 ik zou willen dat ik dat zelf haalde ipv 1:15,45 over 30.000km+ Je zit erbij en je kijkt er na......... Maar wat is de gouden tip. Niet aan de schakel indicator houden maar meer op je gevoel rijden? Quote
spoekie28 Geplaatst 15 Mei, 2013 Geplaatst 15 Mei, 2013 Goedenavond iedereen, Ook ik heb gereageerd naar Kia Motors Nederland i.v.m. mijn hoge benzine verbruik van mijn Kia Picanto! Ik kreeg een mooie standaard brief terug dat zij het betreurden dat bij mij het verbruik tegen viel! En dat ik nogmaals contact met mijn dealer op moest gaan nemen, zodat deze dan eventueel een brandstofverbruikstest kan uit voeren!!!! Nu vandaag een sticker achterop mijn ruit geplakt met...DEZE KIA VERBRUIKT 1 OP 11...en naar mijn dealer gegaan en alle correspondentie laten lezen tussen Kassa, KMN en Picantoclub!!! De persoon die ik sprak heeft toen ook met mij een soort van test gereden in de buurt van de garage.... deze had nu de optie dat hij mijn Kia een week meeneemt voor woon werk verkeer( elke dag rijdt hij van huis naar werk en terug 60 kilometer) en ik dan een leenauto krijgt voor de periode van het testen!!!!! Hier ben ik mee akkoord gegaan, zijn antwoord was zelf dan ook als het mij ook niet lukt om een acceptabel verbruikt te halen kan ik dit officieel aankaarten bij de Kia,en heeft gelijk een foto gemaakt van mijn auto met de sticker op de achterruit, want zo zei hij... vrijdag komt er een afgevaardigde van de Kia hierzo en kan ik dit gelijk laten zien!!!!! De afspraak van onze test start op 10 juni!!!!! Groetjes eddij!!!! Quote
Specialmade Geplaatst 15 Mei, 2013 Geplaatst 15 Mei, 2013 De test is vandaag verreden. Eindverbruik in deze test is 1:21,12 ik zou willen dat ik dat zelf haalde ipv 1:15,45 over 30.000km+ KMNL zal de auto daarmee "binnen de bandbreedte" betitelen verwacht ik en daarmee is de kous af. Garage Denissen heeft iig alles netjes gedaan, ik heb een mooi stukje Brabant gezien en ben er nu wle klaar mee Dat is een mooi resultaat. Weet je nu ook waarom hij een eindgebruik van 1:21,12 haalt en jij een duidelijk lager verbruik. Heeft hij je nog tips gegeven etc. ??? Grtz. Specialmade Quote
Murcielaygo Geplaatst 15 Mei, 2013 Geplaatst 15 Mei, 2013 Schakelindicator heeft hij genegeerd, maar dat doe/deed ik zelf ook al. Ik heb hem ook niet anders zien rijden dan ik doe, dus eigenlijk ben ik er niks wijzer van geworden. Het zou nog steeds kunnen dat de vervangen PCV-klep invloed heeft, maar dat lijkt me sterk. Zoals ik al zei; voor mij is de kous af. Ik heb gedaan wat ik kon en laat het hierbij. Denissen heeft ook alles netjes gedaan, hen verwijt ik ook helemaal niets. Misschien de komende tijd NOG meer op mijn rijstijl letten, maar rijden moet wel leuk blijven... Quote
bigwade Geplaatst 15 Mei, 2013 Geplaatst 15 Mei, 2013 Dooddoener eerste klas, maar let op je rechter voet. Vaak wordt het gas dieper ingetrapt dan nodig. Auto rijdt er niet harder van ahw. Probeer je gas steeds zo hoog mogelijk te houden, zonder dat je vertraagd. Je zal zien dat dat uitmaakt. Quote
WJD Geplaatst 15 Mei, 2013 Geplaatst 15 Mei, 2013 Schakelindicator heeft hij genegeerd, maar dat doe/deed ik zelf ook al. Ik heb hem ook niet anders zien rijden dan ik doe, dus eigenlijk ben ik er niks wijzer van geworden. Het zou nog steeds kunnen dat de vervangen PCV-klep invloed heeft, maar dat lijkt me sterk. Zoals ik al zei; voor mij is de kous af. Ik heb gedaan wat ik kon en laat het hierbij. Denissen heeft ook alles netjes gedaan, hen verwijt ik ook helemaal niets. Misschien de komende tijd NOG meer op mijn rijstijl letten, maar rijden moet wel leuk blijven... Schakelt hij later door als de schakel-indicator ? Of eerder ? Of rijdt hij op toerental ? Quote
Murcielaygo Geplaatst 15 Mei, 2013 Geplaatst 15 Mei, 2013 Hij lette totaal niet op de indicator; hij had niet eens door dat die aan stond. Over het algemeen schakelde hij (en ik) wat later. Over de rechter voet; die is al als zijde... En ik kijk kilometers vooruit, dus anticipeer ook. Met de Aygo reed ik niet zomaar 1:18 tot 1:24! Quote
Specialmade Geplaatst 15 Mei, 2013 Geplaatst 15 Mei, 2013 Hij lette totaal niet op de indicator; hij had niet eens door dat die aan stond. Over het algemeen schakelde hij (en ik) wat later. Beslist niet om te stoken maar puur uit nieuwsgierigheid, waarom kan deze man wel een verbruik van 1:21,12 halen, met een representatieve rit, en jij niet. Je geeft aan dat hij nagenoeg dezelfde rijstijl heeft. Daar moet toch ergens een verklaring voor zijn. Of zou dan toch die PCV klep alle ellende hebben veroorzaakt ? Ik ben erg benieuwd als jezelf een paar keer gereden hebt met de auto wat het verbruik dan is. Grtz. Specialmade Quote
Murcielaygo Geplaatst 15 Mei, 2013 Geplaatst 15 Mei, 2013 Wist ik het maar! Of het die klep is is nog niet te zeggen; het geluid is weg, maar ik heb sindsdien zelf nog maar iets van 60km gereden. Dus ik hou het in de gaten, meer kan ik nu niet doen. Quote
Specialmade Geplaatst 15 Mei, 2013 Geplaatst 15 Mei, 2013 Wist ik het maar! Of het die klep is is nog niet te zeggen; het geluid is weg, maar ik heb sindsdien zelf nog maar iets van 60km gereden. Dus ik hou het in de gaten, meer kan ik nu niet doen. We blijven het volgen en hopen op een positief bericht. Het is je gegund. Suc6 Grtz. Specialmade 1 Quote
bigmac Geplaatst 15 Mei, 2013 Geplaatst 15 Mei, 2013 Ik heb vanavond getankt omdat ik toch in Duitsland moest zijn en de E10 zo goedkoop is(1,549/L) Gereden 355 km met 16,9 liter => 1 op 21,0 ( bc gaf aan 4,7) Quote
bigwade Geplaatst 15 Mei, 2013 Geplaatst 15 Mei, 2013 en de E10 zo goedkoop is(1,549/L) Wrijf het er maar in.... OT hoe bevalt je nieuwe behuizing ? Quote
bigmac Geplaatst 15 Mei, 2013 Geplaatst 15 Mei, 2013 De test die door de garage gedaan is: heb je wel zelf beide keren afgetankt zodat de getankte hoeveelheid klopt met de verbruikte hoeveelheid? Verder wil ik ook wel weten wat de boordcomputer aangaf na (en tijdens de rit). Heb je onderweg nog gevraagd hoe hij reed, wat hij anders deed dan je zelf doet normaal? Het is toch wel bijzonder als zo iemand met dezelfde auto 25% zuiniger rijdt dan je zelf rijdt! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.