Creative Name Geplaatst 27 Augustus, 2013 Geplaatst 27 Augustus, 2013 Gisteren naar Julianatoren geweest met de kleine, rond de 130 gereden heen en terug met als resultaat een gemiddeld verbruik van 1:18.9 Quote
Specialmade Geplaatst 27 Augustus, 2013 Geplaatst 27 Augustus, 2013 Gisteren naar Julianatoren geweest met de kleine, rond de 130 gereden heen en terug met als resultaat een gemiddeld verbruik van 1:18.9 Dus jou horen we niet meer klagen over het verbruik Grtz. Specialmade 1 Quote
Creative Name Geplaatst 27 Augustus, 2013 Geplaatst 27 Augustus, 2013 Ow dan heb ik een verkeerde indruk gewekt, ik ben op zich wel tevreden over het verbruik hoor. Hij loopt iets van 1 op 14/15 in de stad (koude motor, 5 kilometer stukjes) en dan loopt geen enkele benzinemotor zuinig. Dat de Picanto 1:20 rijdt (op de snelweg) als het moet maakt me een blij mens met deze benzineprijzen. Je moet toch wat te klagen hebben hé... 1 Quote
bigwade Geplaatst 27 Augustus, 2013 Geplaatst 27 Augustus, 2013 Begrijp ik het goed dat het hele gezin Name het nu met de Pica moet doen ? En dan ook nog naar Julianatoren ? 1 Quote
Creative Name Geplaatst 27 Augustus, 2013 Geplaatst 27 Augustus, 2013 Helaas wel, ik dacht eerst dat alleen m'n turbo was overleden maar ik zit ook met kromme drijfstangen e.d. in m'n blok Moet ff sparen voor een ruilmotor dus de eerst komende 3 maanden vervoeren we ons in de Picanto... Julianatoren was wel leuk trouwens, is echt voor die kleintjes waar je eigenlijk nog niet mee naar de Efteling e.d. kan... 1 Quote
bigwade Geplaatst 27 Augustus, 2013 Geplaatst 27 Augustus, 2013 Mooi hè, stukje nederigheid. Ze kijken ook anders naar je onderweg, weet ik. Zou je die ringen auto er eens niet uitdoen en eens op zoek gaan naar een fraaie 750 E32 van midden '80. Dat was een echte auto.. Quote
Creative Name Geplaatst 27 Augustus, 2013 Geplaatst 27 Augustus, 2013 De M70, de eerste BMW met een begrenzer op 250km/u Die dingen zuipen alleen echt verschrikkelijk, 1:4 of 5 is echt het hoogst haalbare in een bewoonde omgeving, moet ik eerst ff aandelen van Shell kopen. Ik heb die Audi voor bijna €11K onder de marktwaarde gekocht vanwege motorschade, vandaar dat ik daar mee rij trouwens. Als ik het kan betalen wordt m'n volgende auto een Sportage denk ik want die vind ik qua interieur en waar voor je geld ver boven z'n concurrentie uitsteken... 1 Quote
bigwade Geplaatst 27 Augustus, 2013 Geplaatst 27 Augustus, 2013 De M70, de eerste BMW met een begrenzer op 250km/u Die dingen zuipen alleen echt verschrikkelijk, ... Dat zeg ik, een echte auto De v8 is ook te doen en beslist zuiniger. Quote
Creative Name Geplaatst 29 Augustus, 2013 Geplaatst 29 Augustus, 2013 De klanten die ik heb gesproken die in een M70 of N73 rijden beweren allemaal dat het nog een redelijk zuinige auto is omdat je met een beetje beleid gewoon niet boven de 1500rpm komt. Of dat waar is valt te betwisten maar blijft toch iets magisch vind ik zo'n V12. De V8 is uiteraard ook leuk maar de ervaring leert dat die motor niet echt geschikt is voor "bij" auto, die 60 serie motoren hebben snel last van ouderdomskwaaltjes als ze niet met regelmaat bereden worden... Quote
Gast Jaap van Deursen Geplaatst 29 Augustus, 2013 Geplaatst 29 Augustus, 2013 De klanten die ik heb gesproken die in een M70 of N73 rijden beweren allemaal dat het nog een redelijk zuinige auto is omdat je met een beetje beleid gewoon niet boven de 1500rpm komt. Of dat waar is valt te betwisten maar blijft toch iets magisch vind ik zo'n V12. De V8 is uiteraard ook leuk maar de ervaring leert dat die motor niet echt geschikt is voor "bij" auto, die 60 serie motoren hebben snel last van ouderdomskwaaltjes als ze niet met regelmaat bereden worden... Mijn vader had vroeger een Solex. Misschien ook wel leuk te melden op een Kia forum voor de Picanto................ Quote
bigwade Geplaatst 29 Augustus, 2013 Geplaatst 29 Augustus, 2013 Moet je niet zeggen.. Die M70 zijn 4 Picanto motoren aan elkaar ahw. 4x3 cyl. is weer 12 en 4x 1 op 4 is weer 1 op 16 en zo zijn we weer bij het gemiddelde verbruik van de Picanto, tog ? Wat deed die Solex ? 3 Quote
Creative Name Geplaatst 29 Augustus, 2013 Geplaatst 29 Augustus, 2013 Mijn vader had vroeger een Solex. Misschien ook wel leuk te melden op een Kia forum voor de Picanto................ Hebben ze jou nooit geleerd dat als de slagers praten de worsten hun mond houden? 2 Quote
mika kjelld Geplaatst 29 Augustus, 2013 Geplaatst 29 Augustus, 2013 bw pak de frikandellen maar vast 1 Quote
bigwade Geplaatst 29 Augustus, 2013 Geplaatst 29 Augustus, 2013 Hebben ze jou nooit geleerd dat als de slagers praten de worsten hun mond houden? Ik leer wel van je.. Die kende ik nog niet ! 2 Quote
bigmac Geplaatst 29 Augustus, 2013 Geplaatst 29 Augustus, 2013 Ik heb ook een solex gehad; met een hoog stuur van een puch en een bananenzadel. Verbruik 1 op 50 als ik me niet vergis. 1 Quote
Gast Jaap van Deursen Geplaatst 30 Augustus, 2013 Geplaatst 30 Augustus, 2013 Hebben ze jou nooit geleerd dat als de slagers praten de worsten hun mond houden? Nee, die kende ik nog niet. Maar wij Tukkers weten wanneer het beter is om de beerput gesloten te houden. Quote
John Kanon Geplaatst 30 Augustus, 2013 Geplaatst 30 Augustus, 2013 Nog meer Tukkers,uit Enschede welteverstaan. Gisteren voor het eerst op de autobaan gereden,ong. 70 km. Hoofdzakelijk 100-110 gereden,dan geeft de BC gemiddeld aan dat je 1 op 20 tot 1 op 25 rijd,bergje op of af scheelt enorm. De hele weg de BC op actueel gebruik gehad. Je moet dan wel even slikken als je wilt inhalen en gas geeft tot 120. Ook al neem je hier ruim de tijd voor en trap je het gas heel licht in,dan nog gaat het verbruik als een raket omhoog,ong. 1 op 13. Naderhand realiseer ik me,dat het toch niet zo erg is als het lijkt. Als je na het inhalen de snelheid weer langzaam laat terugzakken,rij je ook zo maar een heel stuk 1 op 30. Ondanks de drukte op de weg en de daarmee gepaard gaande tempowisselingen,is mijn gemiddelde verbruik gedaald naar 1 op 19,was tot gisteren 1 op 17.5,volgens BC. Ik heb nu 400 km gereden in ga morgen of zondag voor het eerst tanken. Als ik reken dat 3/4 van de km uit ritjes van minder dan 10 km zijn ontstaan en de auto nog ingereden moet worden,dan ben ik zeer tevreden. Ik denk dat ik hem gemiddeld wel op 1 op 20 krijg met beperkt snelweg km.,als het tenminste klopt dat ie in de loop der tijd zuiniger wordt. Je moet dan wel extreem snel opschakelen,zo veel mogelijk uitrollen en de airco alleen gebruiken als het echt nodig is,maar de ventilator brengt relatief veel koele lucht en die volstaat vaak zonder airco,standje 2. Richting stoplicht wel even terugdraaien,anders werkt het ISG niet. Je moet er wat voor over hebben,of het als sport zien,maar je kunt er zeer zuinig mee rijden. Wil best geloven dat menigeen denk,ja daaag,zo wil ik niet rijden,maar dan moet je een hoger verbruik voor lief nemen. Mij valt het in ieder geval erg mee. Quote
Creative Name Geplaatst 30 Augustus, 2013 Geplaatst 30 Augustus, 2013 Probeer voor de gein eens gewoon 120km/u te rijden. Om de 1 of andere reden zit het motortje dan in een net iets gunstiger toerengebied en rij je net zo zuinig als 100km/u... Quote
John Kanon Geplaatst 30 Augustus, 2013 Geplaatst 30 Augustus, 2013 Heb ik ook een tijdje gedaan en het verschil is inderdaad minimaal,maar met 120 zuiniger dan met 100 heb ik niet ontdekt,maar gezien de drukte gisteren kon ik niet redelijk constant 120 rijden,er zaten er echt veel met 110 op de linker baan,vandaar iets rustiger en had ook geen haast en was voor het eerst met deze wagen op de autobaan,moet het allemaal nog uittesten wat lonend is en wat niet. Als je alle ruimte hebt,dan is het logisch om inderdaad gewoon 120 te rijden en dat vasthouden. Heb overigens wel ontdekt dat als je met 85 in de slipstream van een vrachtwagen zit (noodgedwongen),je bijna 1 op 30 haalt. En dan bedoel ik niet de momenten dat je het gas even laat vieren,maar langere tijd 85 met de voet stil,wat soms op zich nog niet meevalt. Quote
Picawhite Geplaatst 30 Augustus, 2013 Geplaatst 30 Augustus, 2013 Zal wel iets van waar zijn denk ik , heb de laatste tank wat vlotter gereden ( meer 120 dan 100 ) en zit toch nog aan de 1:19 Quote
Jack_z Geplaatst 30 Augustus, 2013 Geplaatst 30 Augustus, 2013 ik heb mijn picanto op 17 augustus gekocht en nog niet een keer hoeven tanken, dat is zuinig of niet dan, zal wel anders zijn als ik hem in oktober krijg 1 Quote
Creative Name Geplaatst 30 Augustus, 2013 Geplaatst 30 Augustus, 2013 Zal wel iets van waar zijn denk ik , heb de laatste tank wat vlotter gereden ( meer 120 dan 100 ) en zit toch nog aan de 1:19 Die 3 cilinders leveren hun vermogen zo hoog in toeren af dat de boel gewoon net wat efficienter draait met 120km/u. Volgens de bc blijft het verbruik hetzelfde in ieder geval dus er zal idd wel iets van waarheid inzitten... Quote
Creative Name Geplaatst 30 Augustus, 2013 Geplaatst 30 Augustus, 2013 Je hebt altijd baas boven baas hé 1 Quote
John Kanon Geplaatst 30 Augustus, 2013 Geplaatst 30 Augustus, 2013 ik heb mijn picanto op 17 augustus gekocht en nog niet een keer hoeven tanken, dat is zuinig of niet dan, zal wel anders zijn als ik hem in oktober krijg Ik zou hem afbestellen,blijf je goedkoop rijden. Maar ik had denk ik even elders rondgekeken of er niet ergens wat op voorraad was,scheelt doorgaans aardig in de prijs,tenzij je een hele incourante uitvoering heb uitgezocht. Op een normale Picanto hoef je doorgaans niet zo lang te wachten. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.