Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

IK heb de uitzending van Radar gezien. Helaas overdrijven alle merken met de verbruikscijfers, dus ook Citroen. Ik zie wel hoe zuinig de auto in de praktijk zal rijden. Het testexemplaar deed het in ieder geval heel redelijk. Zelfs met een verbruik gelijk aan de Picanto (gemiddeld 1 op 19 over 27000km) ben ik al blij, want de auto is een heel stuk ruimer en rijdt fijner.

Ik wens alle Picanto rijders veel geluk met hun auto. Ik heb veel aan dit forum gehad en heb ook wel met plezier in de Picanto gereden!!

Erwin

Geplaatst

@Molenland,

Natuurlijk overdrijven alle merken hun verbruikscijfers. Vele zelf nog veel meer dan Kia.

Ik wens je veel succes met je nieuwe aanwinst de Citroën C3 en heel veel rijplezier.

Laat nog eens weten hoe het werkelijk verbruik van de C3 is.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Bedankt iedereen en natuurlijk zal ik laten weten hoe de nieuwe Citroen het gaat doen. A.s. zaterdag kan ik 'm ophalen. 

Geplaatst

Ik ben bang dat ook bij de C3 een gunstig verbruik er niet in gaat zitten. De auto heeft in feite dezelfde motor (3 cilinder 1.0 met 68pk) als de Picanto maar is zo'n 130 kg zwaarden en staat op grotere/bredere banden. Op autoweek.nl staat één review met verbruiksmonitor en de reviewer is niet erg tevreden over het verbruik (1:16.9 gemiddeld met een zeer rustige rijstijl). Ik rij zelf ook regelmatig de huidige C3 als bedrijfsauto maar die heeft de oude 1.1 liter benzine motor met 61(!) pk. Dat ding is echt niet vooruit te branden en met tegenwind haalt ie de 130 niet (niet gelogen). Verbruik ligt rond de 1:12/13. Geen wonder dat ie maar 1 jaar leverbaar is geweest. Maar het is wel een erg ruime en zeer comfortabele auto die ook nog eens heel fijn rijdt en standaard erg riant is uitgerust.

Geplaatst

Een kennis heeft haar picanto ingeruild voor een skoda uit 2004 en rijdt er gelijk al zuiniger mee dan met de picanto (1op15).

Zat trouwens gisteren bij iemand in een Corsa die over het verbruik klaagde, maar als je zag hoe onrustig het rijgedrag was van deze persoon (gasgeven, remmen, haaks de bocht om) dan is een hoger verbruik dan nodig niet zo vreemd.

Ikzelf heb 756 km gereden met 37,2 liter = 1 op 20,4

Geplaatst

Ik ben gister met de bijna nieuwe Kia Picanto 1.2 van Heerlen naar Deventer op en neer gereden 458,9 km heen met veel wind en 2 personen in de auto, terug minder wind maar 3 personen in de auto!

Boord computer gaf aan 4,7L/100KM = 1:21,27

Na Tanken bleek de  Kia 5,1L/100KM = 1:19,60 te hebben gereden.

wel de hele weg 100 km/uur gereden.

Ik ben hier best tevreden mee!

Geplaatst

Bij ons is de teller dit weekend de 10K gepasseerd en het gemiddelde verbruik komt zo rond de 1 op 15 uit, maar dat is 99% ritjes door de stad van hooguit 5 kilometer. Zodra er ook maar iets van een beetje de ruimte is zie je het verbruik vrij snel dalen, op de snelweg is 1 op 20 geen enkel probleem en op 80KM wegen gebruikt de Picanto iets van 4 liter per 100km volgens de bc. Ik ben blij dat ik niet voor de Volkswagen Up! heb gekozen maar voor de Picanto (dat was de andere kandidaat) want daar is het verbruik echt niet beter van en ik vind de Picanto toch net ff wat meer auto...

• Like 5
Geplaatst

@CN, ik heb het topic even door getijgerd maar kan het niet meer vinden.

Ging jij nou eens een weekje nagenoeg zonder luchtfilter rijden om het optrek/stadsverkeer-verbruik te tackelen zoals jouw chef werkplaats voorstelde ?

Zit dat nog in de pijplijn ?

We horen het :wink:

Geplaatst

Zoals beloofd even een update over het verbruik van de Mazda 2 op LPG (dat rijmt). Inmiddels 2000 km gereden en het verbruik tot nu toe is 1: 14,66. Opgave van Mazda is 1:15,38. Niet alle fabrikanten overdrijven dus.. Maar dat had ik al geconstateerd bij mijn Toyota Corolla die exact de fabrieksopgave haalde qua verbruik. Waar het aan ligt is mij niet helemaal duidelijk maar het lijkt erop dat hoe kleiner/lichter de motor is hoe groter de afwijking van het verbruik in de praktijk is. Ik ben tot op heden in ieder geval dik tevreden.

Geplaatst

@CN, ik heb het topic even door getijgerd maar kan het niet meer vinden.

Ging jij nou eens een weekje nagenoeg zonder luchtfilter rijden om het optrek/stadsverkeer-verbruik te tackelen zoals jouw chef werkplaats voorstelde ?

Zit dat nog in de pijplijn ?

We horen het :wink:

Ik zal heel eerlijk met je zijn, dat hele verbruiksgebeuren interesseert me eigenlijk nog maar weinig. Voor mij part zuipt ie nog de helft meer, hij rijdt prima en eind volgend jaar wil ik hem toch inruilen op een Sportage of een MB A klasse want we gaan toch met 1 auto verder. Toch werkt het wel, ik had vroegah een Camaro met een stroker motor en die liep ook merkbaar beter zonder filter, en een Golf met Webers van een kameraad van me is al helemaal niet vooruit te branden met filter..

Geplaatst

Gisteren voor de 2e keer getankt.

BC gaf 5.1/100 aan,in werkelijkheid was het verbruik 1:18,3.

De afgelopen weken i.v.m. wegwerkzaamheden elke dag ong. 4 km 50 km/h gereden ipv 80,dat scheelt aanmerkelijk.

Verder nagenoeg alleen stadsverkeer,derhalve zeer tevreden over het verbruik.

Ik geef wel toe dat ik erg rustig rij als er niemand achter me zit.

Het meeste bespaar je door gewoon 5 min. eerder van huis te gaan en de BC in de stand actueel verbruik te zetten.

Om te voorkomen dat de auto in slaap valt,trap ik het gas wel een enkele keer flink in en dan is de wagen met recht pikant voor z´n 69 PK.

Flink gas geven in de 1e en 2e versnelling is niet zo´n goed idee,de auto schreeuwt moord en brand,vanaf de 3e versnelling vind ie niet erg.

Geplaatst

Ik zou ook eigenlijk 2 minuten eerder van huis moeten gaan; ik rij elke dag naar mijn werk en elke dag met tomtom aan om te kijken hoe laat ik ginds ben. Ik heb onderweg een stukje(12km) snelweg waar ik iets tijd kan goedmaken als ik denk te laat te komen.

Laatste tankbeurt dit weekend (weer E10 in Duitsland @ 1,509/Ltr) was 1 op 20,0 en dat is inclusief 40km met een aanhanger.

Geplaatst

Ik kan qua literprijs ong. 5 euro verdienen op een tank,maar kom verder niet over de grens en als ik er extra voor moet rijden,dan blijft er 2 euro over,dan spek ik liever de Nederlandse schatkist.

Is het verbruik met E10 lager dan met Euro95 en zo ja,hoeveel?

Geplaatst

@John Kanon, klik even op de link 'benzineverbruik' in bigmac's signature, dan zie je de verschillen per brandstof. Je kunt ook bij mijn verbruik kijken (je zou op mijn verbruik in de signature moeten kunnen klikken), al rij ik een Rio en ben ik pas sinds kort begonnen met E10 te gebruiken

Geplaatst

Ik zou ook eigenlijk 2 minuten eerder van huis moeten gaan; ik rij elke dag naar mijn werk en elke dag met tomtom aan om te kijken hoe laat ik ginds ben. Ik heb onderweg een stukje(12km) snelweg waar ik iets tijd kan goedmaken als ik denk te laat te komen.

Laatste tankbeurt dit weekend (weer E10 in Duitsland @ 1,509/Ltr) was 1 op 20,0 en dat is inclusief 40km met een aanhanger.

€1.509 (diepe zucht), daar kan je alleen maar van dromen hier in de Randstad...

• Like 1
Geplaatst

@John Kanon, klik even op de link 'benzineverbruik' in bigmac's signature, dan zie je de verschillen per brandstof. Je kunt ook bij mijn verbruik kijken (je zou op mijn verbruik in de signature moeten kunnen klikken), al rij ik een Rio en ben ik pas sinds kort begonnen met E10 te gebruiken

Bedankt voor de tip,dat scheelt dus nagenoeg niets.
Geplaatst

De laatste tankbeurt had ik een verbruik van ongeveer 1 op 15.6, en de keer daarvoor ruim 1 op 18. Ik kom tegenwoordig nooit onder de 1 op 15 uit, bij een redelijk sportiefe rijstijl. Als ik de stad vermijdt en veel op 80km en snelweg rij met een normale rijstel, kom ik op de 1 op 17 1 op 18 uit. 1 op 20 of meer haal ik alleen als ik langdurig 100 rij. :wink:

Geplaatst

Zoals beloofd een update van het verbruik met mijn nieuwe Citroen C3. Op dit moment is de tank half leeg (op de BC) Er staat 550 km op de dagteller en een gemiddeld verbruik van 4,3 km / 100 km. Volgens de BC kan ik nog 600 km rijden, maar dat zal wel zeer optimistisch zijn. Geen idee ook wat er maximaal in de tank kan. Maar Ik ben tot dusver erg tevreden! Wat me opviel - en dat is waarschijnlijk een verklaring van het lage verbruik -  is dat stevig optrekken niet gelijk resulteert in een hoog verbruik. Met de Picanto stond er gelijk 25 liter/100km op de BC of meer als ik fel optrok. Bij de Citroen hooguit 10 liter. En dat scheelt. Daarbij: even in de stad rijden wordt niet gelijk bestraft. Ideale stadswagen dus qua verbruik.

Offtopic: de Picanto had betere stoelen en een betere afwerking. Ik hoor in de C3 al wat kleine kraakjes...

• Like 2
Geplaatst

Dit is de man die volgens mij iets verkeerd heeft gedaan bij het ontwikkelen van de Picanto-motor, nl het gedeelte betreffende het accelereren 0-50 km/h. Waarom kan dit niet softwarematig aangepast worden. Andere fabrikanten kunnen het wel, vergelijk met de C3 hierboven.

• Lee-Sung-Hoon.jpg
  • Lee, Sung-Hoon
    Senior Researcher
    Gasoline Engine Design Team
  • Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...