oude Geplaatst 10 December, 2013 Geplaatst 10 December, 2013 spoekie 28 Ik heb vanaf de allereerste tankbeurt tot heden de getankte hoeveelheid benzine bijgehouden. Deel dus het aantal totale kilometers door de totaal getankte liters, 1:15. Als ik het aantal getankte liters en kilometers per tankbeurt bereken kom ik doorgaans ook lager uit. Je tankt namelijk nooit hetzelfde aantal liters ook niet als je bij de eerste keer afslaan stopt. De ene keer vul je sneller dan de andere keer, de ene keer doe je het vulpistool verder in de opening als de andere keer. Dat kan best liters schelen. Je zou vanaf heden eens een poosje totaal getankte liters en totaal gereden kilometers moeten hanteren, volgens mij kom je dan nauwkeuriger uit. grt. oude Quote
bigmac Geplaatst 10 December, 2013 Geplaatst 10 December, 2013 Bij mij geeft de boordcomputer doorgaans 0,4 L/100km te weinig aan. Bv 5,0 wordt dan 5,4 in het echt. Quote
oude Geplaatst 10 December, 2013 Geplaatst 10 December, 2013 @bigmac, Ik heb geen boordcomputer, vandaar mijn manier van meten. Quote
spoekie28 Geplaatst 11 December, 2013 Geplaatst 11 December, 2013 spoekie 28 Ik heb vanaf de allereerste tankbeurt tot heden de getankte hoeveelheid benzine bijgehouden. Deel dus het aantal totale kilometers door de totaal getankte liters, 1:15. Als ik het aantal getankte liters en kilometers per tankbeurt bereken kom ik doorgaans ook lager uit. Je tankt namelijk nooit hetzelfde aantal liters ook niet als je bij de eerste keer afslaan stopt. De ene keer vul je sneller dan de andere keer, de ene keer doe je het vulpistool verder in de opening als de andere keer. Dat kan best liters schelen. Je zou vanaf heden eens een poosje totaal getankte liters en totaal gereden kilometers moeten hanteren, volgens mij kom je dan nauwkeuriger uit. grt. oude ik duw mijn pistool er altijd zo diep mogelijk in!!!!!!! Quote
bigmac Geplaatst 11 December, 2013 Geplaatst 11 December, 2013 Ik tank tot het vulpistool afslaat; daarna hou ik het vulpistool wat hoger, zodat je de benzine ziet schuimen en tank langzaam verder. Dat is dan zo'n 3 liter wat er nog meer bij in past. Duurt wel wat langer op die manier. Quote
Jiskefet Geplaatst 11 December, 2013 Geplaatst 11 December, 2013 Dit is een uitspraak over het VSM debacle (KIA RIO) hier werd ook het verbruik belicht, ''De kantonrechter is van oordeel dat brandstofverbruik in de praktijk in dit specifieke geval te veel afwijkt van het brandstofverbruik zoals aangeduid op het brandstofverbruiksetiket, hetgeen in dit geval een afwijking is van 44,44%. In het eerder genoemde arrest van het Gerechtshof te Amsterdam is overwogen dat een afwijking van 20% de zaak niet non-conform maakt. Naar het oordeel van de kantonrechter is dit echter anders bij een afwijking van 44,44%. Een extra verbruik van 2,8 liter / 100 km (1 op 10.9 in plaats van 1 op 15.9) acht de kantonrechter onaanvaardbaar. Nu de auto, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezat die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten is er sprake van een non-conformiteit. Vooral nu het verbruik van de auto voor eiseres een belangrijk criterium was om over te gaan tot koop. De kantonrechter acht ook deze enkele omstandigheid voldoende om de vordering tot ontbinding toe te wijzen.'' http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBLIM:2013:9404 1 Quote
jutter Geplaatst 14 December, 2013 Geplaatst 14 December, 2013 Tijdje niet op het forum geweest en ik schrik van het taalgebruik hier. Vraag: als er bij je profiel 'Ongewenst Lid' staat, heb je dan een ban aan je broek? Quote
xtra40 Geplaatst 14 December, 2013 Geplaatst 14 December, 2013 nee hoor geen ban dat zou je wel merken dan maar de naam boven je foto (neem aan dat je die bedoeld) waar senior lid staat die kun je zelf wijzigen Quote
Creative Name Geplaatst 14 December, 2013 Geplaatst 14 December, 2013 Klopt. Als er ongewenst lid bij je profiel staat dan ben je gebanned en kan je ook niet meer reageren op dit forum... 1 Quote
jeroen66475 Geplaatst 14 December, 2013 Geplaatst 14 December, 2013 maar de naam boven je foto (neem aan dat je die bedoeld) waar senior lid staat die kun je zelf wijzigen Kun je ook vertellen hoe je dat doet? Quote
Specialmade Geplaatst 14 December, 2013 Geplaatst 14 December, 2013 Klopt. Als er ongewenst lid bij je profiel staat dan ben je gebanned en kan je ook niet meer reageren op dit forum... jiFfM.jpg Zelfkennis is een schone zaak! Grtz. Specialmade 1 Quote
Creative Name Geplaatst 14 December, 2013 Geplaatst 14 December, 2013 Daar kunnen sommige mensen nog wat van leren 1 Quote
biancaa Geplaatst 15 December, 2013 Geplaatst 15 December, 2013 Net getankt 1:18 met airco aan gereden Quote
John Kanon Geplaatst 15 December, 2013 Geplaatst 15 December, 2013 Net getankt 1:18 met airco aan gereden Dat is voor een 1.2 erg zuinig,veel op 80 km wegen gereden? Quote
bigmac Geplaatst 15 December, 2013 Geplaatst 15 December, 2013 Schiet mij maar lek, maar ik begrijp werkelijk niet waarom er in december met de airco aan gereden moet worden. Misschien een stukje voor degene met een auto die vrij vochtig is van binnen, maar ik rij met de kachel aan en ventilator op 1 of 2. Is er werkelijk niet te rijden zonder airco? Vroeger had men niet eens een airco. 1 Quote
fonzie Geplaatst 15 December, 2013 Geplaatst 15 December, 2013 Vroeger had je kuilen, nu drempels! 1 Quote
John Kanon Geplaatst 15 December, 2013 Geplaatst 15 December, 2013 Gebruik de airco inderdaad in deze tijd ivm vocht en in de zomer alleen als het het in de auto 30+ is. Heb bij aanschaf voor airco gekozen omdat ik de auto over een paar jaar ook weer moet verkopen en tegen die tijd kan een Picanto zonder airco wel eens onverkoopbaar blijken. Puur voor mezelf had het niet gehoeven,heb hiervoor ook nooit een airco gehad. Maar inderdaad,tijden veranderen. Quote
bigmac Geplaatst 18 December, 2013 Geplaatst 18 December, 2013 Met excuses aan Creative Name; 690 km gereden met 34,25 L => 1 op 20,15 Quote
Creative Name Geplaatst 18 December, 2013 Geplaatst 18 December, 2013 Met excuses aan Creative Name; 690 km gereden met 34,25 L => 1 op 20,15 Kindje heeft aandacht nodig? Quote
Specialmade Geplaatst 18 December, 2013 Geplaatst 18 December, 2013 Kindje heeft aandacht nodig? @CN, Zie de grap eens in van een dergelijke opmerking. Den haag heeft de ooievaar als (stads)wapen, dat betekent hoge poten maar toch geen lange tenen ?? Grtz. Specialmade 5 Quote
Jack_z Geplaatst 18 December, 2013 Geplaatst 18 December, 2013 BigMac heeft er zijn hobby van gemaakt om zo zuinig mogelijk te rijden, op zich een leuke hobby, maar ik kan me voorstellen dat het bij anderen soms wat te rooskleurig overkomt, mijn pica is nu 2 maanden oud en ik kan alleen maar van zijn verbruik dromen. en geloof me ik ben geen wegpiraat , en een ooievaar heeft ook alleen maar hoge poten om ervoor te zorgen dat tijdens de landing het baby'tje wat hij aan het bezorgen is niet over de grond sleept 2 Quote
Picanto Bram Geplaatst 19 December, 2013 Geplaatst 19 December, 2013 Ik zuip meer dan mijn auto Quote
Jack_z Geplaatst 19 December, 2013 Geplaatst 19 December, 2013 jij ook al, maar het is zo lekker he Quote
bigwade Geplaatst 19 December, 2013 Geplaatst 19 December, 2013 Je kunt ook eens denken aan noodzaak ipv hobby. bigmac heeft nu 1558 berichten. Lees die nu eerst eens na en geef dan allerlei oordelen w.b. boeren, buitenlui en meer. 1 Quote
Creative Name Geplaatst 22 December, 2013 Geplaatst 22 December, 2013 @CN, Zie de grap eens in van een dergelijke opmerking. Den haag heeft de ooievaar als (stads)wapen, dat betekent hoge poten maar toch geen lange tenen ?? Grtz. Specialmade Hahaha geen lange tenen maar wel een grote bek. Maar je hebt gelijk, wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. Excuses aan bigmac. 7 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.