Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gepubliceerd:

Laatste update: 24 december 2013 10:36

24 december 2013 10:36

Hyundai en Kia betalen schadevergoeding

Volgens nu.nl kan het in USA wel.............maar ja daar kan wel meer.

Geplaatst

Dat is voor een 1.2 heel netjes,zeker veel ritjes op 80 km wegen?

De laatste tank heb ik nagenoeg alleen in de stad en op de snelweg leeg gereden en dan haal ik amper 1 op 16 met af en toe even de airco aan tegen het vocht.

En dan maak ik heel veel uitrol kilometers.

Normaal haal ik ook 1 op 18 met mijn 1.0,maar dan wel onder ideale omstandigheden,geen airco en 50%  80 km weg ritjes.

Bij deze iedereen een gezond en veilig 2014.

Geplaatst

Beetje 80km en veelal 90-110km - Almere-Amsterdam 1 persoon , woon-werk / Almere-Haarlem 3personen heen en 2 terug, geen airco ,kachel op auto op stand 2 en 18 graden,

en inderdaad veel uitrollen ,bijtijds het gas eraf , wel met verlichting ( xenon) en altijd wel de ramen op een kier van 2cm.

Geplaatst

Even een jaaroverzichtje:

2011 1 op 19,1 (7 maanden)

2012 1 op 19,6

2013 1 op 19,3

Ik rij zo'n 470-500 km per week woon werk verkeer met 10% stad, 10% snelweg (max 110) en 80% prov.wegen van 80km.

• Like 1
Geplaatst

Ik ben met de kerst heen en weer geweest naar Dusseldorf en ondanks de winterbanden en redelijk doorrijden toch een verbruik van 6,2L/100km. Zal vast beter kunnen maar dan moet ik gaan rijden als een oude pantoffel, ben hier wel tevreden mee. 

• Like 5
Geplaatst

Zal hier ni thuis horen maar is hier een black pica met t........u........n........i.......n.......g... van vtune , ben benieuwd naar de prestatie's

Geplaatst

Die vraag had ik al een tijd geleden gevraagd, maar nooit antwoord op gehad. Misschien krijgen we die naar deze aandacht toch nog.

Geplaatst

Ik ben tussen kerst en oudjaar ook naar Duitsland geweest een paar daagjes. Naar Bonn en Keulen. Meest snelweg(en dan rij ik gewoon 110, ook in Duitsland), geen stad: 1 op 18

Probleempje: een voorlampje gesneuveld, maar ik had de oorspronkelijke H4 lampjes nog in de auto liggen, en kon dit zelf verhelpen.

Geplaatst

Ik ben 4 maanden geleden naar Den Haag verhuisd.
Voorheen reed ik ~10km op 80km, ~25km op 100km, ~15km op 120km wegen en haalde met gemak gemiddelde van 1 op 18,5. 
Maar nu rijd ik vanuit Den Haag via A44 ~50km continue 125km/u~135km/u en haal amper gemiddelde tussen 1 op 15 en 1 op 16.

Omdat ik veel rijd (600km per week), is het verschil schrikbarend groot.
Het scheelt wel in portemonnee tussen zuinig en pittig rijden! 

Volgende weken ga ik weer overschakelen op zuinig rijden (goed uitrollen, rustig optrekken, max. 110km/u etc) en vergelijken met afgelopen weken.

Met geschatte berekening kan het mij bijna een tank per maand schelen!

• Like 1
Geplaatst

Wij hebben nu ongeveer 15000 km gereden met deze Picanto van  19-1-2013 met  eco dynamics,      auto heeft net zijn eerste beurt gehad.

Zuinig is hij zeker niet,  dealer gaf bij de aankoop aan dat hij na 5000 km zuiniger zou worden,   echt niet,  dat heb ik ze vorige week ook verteld.

Toen zei men dat ze het inderdaad niet mogelijk was om de opgegeven verbruikscijfers te halen,  dat  wat wat nu rijden, zo een op 17,5  dat dat normaal is. 

Toen ik zat te wachten kwam er weer een boze Picanto rijder aan de balie,   wederom klagen over het hoge verbruik van de auto.

Wat me opvalt is dat ze FORTE gebruiken bij de beurt,   is dat bij jullie ook het geval ?

Geplaatst

Wij hebben nu ongeveer 15000 km gereden met deze Picanto van  19-1-2013 met  eco dynamics,      auto heeft net zijn eerste beurt gehad.

Zuinig is hij zeker niet,  dealer gaf bij de aankoop aan dat hij na 5000 km zuiniger zou worden,   echt niet,  dat heb ik ze vorige week ook verteld.

Toen zei men dat ze het inderdaad niet mogelijk was om de opgegeven verbruikscijfers te halen,  dat  wat wat nu rijden, zo een op 17,5  dat dat normaal is. 

Toen ik zat te wachten kwam er weer een boze Picanto rijder aan de balie,   wederom klagen over het hoge verbruik van de auto.

Wat me opvalt is dat ze FORTE gebruiken bij de beurt,   is dat bij jullie ook het geval ?

Forte is wel goed spul hoor, ze zullen wel Fuel Conditioner gebruiken, houdt de boel een beetje schoon van binnen...

Geplaatst

Forte is wel goed spul hoor, ze zullen wel Fuel Conditioner gebruiken, houdt de boel een beetje schoon van binnen...

Dit is, volgens mij, te vergelijken met de additieven die bij Premium benzine worden toegevoegd.

De deskundige zijn het er niet over eens of dat een positieve uitwerking heeft. Dit voor zowel de

reinigende werking als het mogelijk gunstiger verbruik.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Hmmm, ja en nee (zoals ik het geleerd heb dan). Premium benzines hebben een iets hogere klopvastheid (door het additief) waardoor de motor een wat makkelijke (hogere) verbranding heeft en dus ook wat beter schoon blijft. Dat spul van Forte enz. is echt om enzymen die de boel vervuilen in je leidingen/tank/injectoren op te lossen. Ik denk dat als je met een nieuwe auto vanaf het begin Premium tankt je er weinig baat bij hebt, mocht dat niet het geval zijn kan het wel degelijk voor een betere loop van de motor zorgen… 

• Like 1
Geplaatst

nu 2000 km gereden

1 tankbeurt 1 op 15

2 tankbeurt 1 op 15,5 

3 tankbeurt 1 op 16,5

4 tankbeurt 1 op 18.5

en dat is 80 km per keer waarvan

30 km over de snelweg bij 110 km per uur.

5 km in stadsverkeer.

45 km 80 km wegen.

hoop dat hij nog wat zuiniger word.

en zit er aan te denken om er cruise controle in te laten zetten.

blijkt dat hij daar ook zuiniger van word.

Geplaatst

Nog zuiniger zal niet makkelijk lukken.

Je hebt al een zeer gunstige samenstelling van de gereden km.

Bij gebruik van de achterruitverwarming en airco gaat je verbruik omhoog.

Hoop niet dat je met dichte ramen gaat rijden om iets zuiniger uit te zijn.

Veiligheid boven alles.

Voor de prijs van die cc kun je heel veel liters benzine tanken.

Uiteraard jouw keuze.

Geplaatst

Re dichte ramen rijden: bij mijn Picanto hebben ze daarvoor een luchtrooster met filter en ventilator uitgedacht. Dan kan het raam dichtblijven en tóch verse lucht van buiten.

Geplaatst

Die airco zorgt idd voor een hoog verbruik in een Picanto, als je met 50km/u die knop indrukt dan lig je nog net niet met je kin op het stuur zoveel vermogen slurpt dat ding. Net alsof je je schoonmoeder aan een touw achter de auto als anker uitwerpt zeg maar...  :wink:  

• Like 1
Geplaatst
Die airco zorgt idd voor een hoog verbruik in een Picanto, als je met 50km/u die knop indrukt dan lig je nog net niet met je kin op het stuur zoveel vermogen slurpt dat ding. Net alsof je je schoonmoeder aan een touw achter de auto als anker uitwerpt zeg maar...  :wink:

Was te voorkomen geweest door de 1.2 liter te kopen. Dan ook niet klagen dat er te weinig vermogen is bij airco aan.!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...