Creative Name Geplaatst 10 Oktober, 2013 Geplaatst 10 Oktober, 2013 Die man schijnt heel erg van poedersuiker te houden, misschien moeten alle Picantorijders hem maar een brief sturen met een beetje los erbij.... Quote
molenland Geplaatst 10 Oktober, 2013 Geplaatst 10 Oktober, 2013 Moet wel zeggen dat de Kia ontwerpers goed werk hebben geleverd als het gaat om design, afwerking en veel luxe voor niet te veel geld. Wat dat betreft mis ik de Picanto wel een beetje. Maar wat betreft de motor snap ik ook niet goed waarom zo'n kleintje zoveel moet zuipen bij het optrekken. Ook de auto van mijn vader (Chevrolet Spark op LPG) doet het beter bij accelereren. Denk echt dat het iets met de instellingen van het motormanagement te maken heeft. Merk ook dat de schakelindicator van de C3 veel later aangeeft op te schakelen. Ik blijf erbij dat je met een klein driecylindertje niet te vroeg naar de volgende versnelling moet gaan. Er is immers maar weinig koppel onderin de toeren..... 3 Quote
John Kanon Geplaatst 11 Oktober, 2013 Geplaatst 11 Oktober, 2013 Moet wel zeggen dat de Kia ontwerpers goed werk hebben geleverd als het gaat om design, afwerking en veel luxe voor niet te veel geld. Wat dat betreft mis ik de Picanto wel een beetje. Maar wat betreft de motor snap ik ook niet goed waarom zo'n kleintje zoveel moet zuipen bij het optrekken. Ook de auto van mijn vader (Chevrolet Spark op LPG) doet het beter bij accelereren. Denk echt dat het iets met de instellingen van het motormanagement te maken heeft. Merk ook dat de schakelindicator van de C3 veel later aangeeft op te schakelen. Ik blijf erbij dat je met een klein driecylindertje niet te vroeg naar de volgende versnelling moet gaan. Er is immers maar weinig koppel onderin de toeren..... Dat laatste klopt zeker,als je direkt opschakelt als de BC het aangeeft,dan zie je een enorm verbruik en daar schrok ik eerst ook van. Dit is echter maar kort en de schade valt derhalve denk ik wel mee. Rij je over een weg die omhoog gaat,al is het maar minimaal,dan zeker niet te vroeg schakelen,dat kost zeker meer dan het oplevert. Denk dat je het gewoon moet uitproberen wat het beste is,zit zelf nog midden in de testfase. Quote
Creative Name Geplaatst 14 Oktober, 2013 Geplaatst 14 Oktober, 2013 Getankt met dagtellerstand 537 kilometer, ben vergeten te kijken hoeveel liter ik heb getankt maar het lampje ging net aan. Quote
bigmac Geplaatst 14 Oktober, 2013 Geplaatst 14 Oktober, 2013 Ik schakel zo veel mogelijk bij de door de boordcomputer aangegeven toerentallen. Dus 2000-2500 toeren. Gister weer eens getankt: Shell euro95 in Nijmegen @ 1, 649 Verbruik 1 op 18, 0 (maar ook 80 km met aanhangertje gereden.) Quote
bigmac Geplaatst 14 Oktober, 2013 Geplaatst 14 Oktober, 2013 Vanmorgen 75000 km beurt bij de Kia-garage laten uitvoeren. Geen problemen dus in 45 minuten klaar. Wel paar dingetjes die van Kia gecheckt moesten worden: Bevestiging sleepoog (ok) Lak bij slotvanger (ok) Verloop schakelkabels (ok) Update software ivm verbeteren koude start (die toch al geen problemen gaf.) Wel gevraagd of hiermee ook het hoge stadsverbruik aangepakt werd, maardat was niet het geval. Ik vond wel dat het sturen lichter ging naderhand, maar dat kan ik me ook verbeeld hebben. Quote
Jack_z Geplaatst 14 Oktober, 2013 Geplaatst 14 Oktober, 2013 Getankt met dagtellerstand 537 kilometer, ben vergeten te kijken hoeveel liter ik heb getankt maar het lampje ging net aan. je ben niet vergeten te pinnen ook toch Quote
Leonocento Geplaatst 15 Oktober, 2013 Geplaatst 15 Oktober, 2013 Ik heb nu 14 dagen mijn picanto, heb nu 2 maal getankt bij de eerste tank beurt verbruik, 1 op 14.4 bij de volgende tank beurt 1 op 12.2 mijn vrouw rijdt meestal in de picanto. motor is 1.0 uit voering is met exterior pack. is het verbruik niet wat aan de hoge kant. of zijn er meer met deze verbruik. had hier voor een peugeot 107 automaat uit 7-2009 in geruild met 31000 op teller. verbruik van die auto (ze rijdt altijd de zelfde route naar het werk en komt dan op 1 op 17 uit. waarom dit grote verschil. heb er nu al eensik van. Ik heb een Kia picanto 1.2 automaat, als ik het verbruik heb staan op actuele brandstofverbruik geeft hij de hele weg ongeveer 4.4 aan, kijk ik nu op algemeen verbruik dan geeft die aan 6.7 . Ik snap er niks van. Quote
Creative Name Geplaatst 15 Oktober, 2013 Geplaatst 15 Oktober, 2013 je ben niet vergeten te pinnen ook toch Ik had m'n valse platen niet bij me dus ik moest wel Maar ff wat anders, ik zie daar iets nieuws op je foto staan ? 1 Quote
spoekie28 Geplaatst 15 Oktober, 2013 Geplaatst 15 Oktober, 2013 Ik heb een Kia picanto 1.2 automaat, als ik het verbruik heb staan op actuele brandstofverbruik geeft hij de hele weg ongeveer 4.4 aan, kijk ik nu op algemeen verbruik dan geeft die aan 6.7 . Ik snap er niks van. Ik heb ook een Kia Picanto van 2012(automaat 1.2) en zuipen wil je niet weten loopt gemiddeld 1 op 10,ben al een keertje van de zomer naar de dealer geweest en daar heeft een medewerker mijn auto 3 dagen meegenomen voor woon werk verkeer en er 200 kilometer meegereden en deze haalde (met het mooie weer 28 graden) een op 15!!!!! Nu heb ik nog nooit gehaald en ik rij echt als een oud mannetje....hhahahaha.......moet er wel bij vertellen dat ik veel korte ritjes maakt in en om de stad!!!!!! Maar het is en blijft een grote zuiperd,voor al met optrekken!!!!!! Quote
spoekie28 Geplaatst 15 Oktober, 2013 Geplaatst 15 Oktober, 2013 Ik heb een Kia picanto 1.2 automaat, als ik het verbruik heb staan op actuele brandstofverbruik geeft hij de hele weg ongeveer 4.4 aan, kijk ik nu op algemeen verbruik dan geeft die aan 6.7 . Ik snap er niks van. Ik heb een Kia picanto 1.2 automaat, als ik het verbruik heb staan op actuele brandstofverbruik geeft hij de hele weg ongeveer 4.4 aan, kijk ik nu op algemeen verbruik dan geeft die aan 6.7 . Ik snap er niks van. Ik heb ook een Kia Picanto van 2012(automaat 1.2) en zuipen wil je niet weten loopt gemiddeld 1 op 10,ben al een keertje van de zomer naar de dealer geweest en daar heeft een medewerker mijn auto 3 dagen meegenomen voor woon werk verkeer en er 200 kilometer meegereden en deze haalde (met het mooie weer 28 graden) een op 15!!!!! Nu heb ik nog nooit gehaald en ik rij echt als een oud mannetje....hhahahaha.......moet er wel bij vertellen dat ik veel korte ritjes maakt in en om de stad!!!!!! Maar het is en blijft een grote zuiperd,voor al met optrekken!!!!!! Quote
Jack_z Geplaatst 15 Oktober, 2013 Geplaatst 15 Oktober, 2013 Ik had m'n valse platen niet bij me dus ik moest wel Maar ff wat anders, ik zie daar iets nieuws op je foto staan ? jou ontgaat niets he Creative Quote
Gast Wilcovdongen Geplaatst 15 Oktober, 2013 Geplaatst 15 Oktober, 2013 Het is een automaat dus die verbruik ook gewoon meer. En snelweg km zijn altid zuiniger dan in de stad. Elke auto is onzuinig in de stad en daar is niks aan te doen. En het is logisch als je optrekt veel verbruikt. Hij moet namelijk wel 900kilo in beweging zien te krijen. Dus ik zie het probleem niet. Quote
Creative Name Geplaatst 16 Oktober, 2013 Geplaatst 16 Oktober, 2013 Dus omdat jij het probleem niet ziet is er niks aan de hand zeker? 1 Quote
Gast Wilcovdongen Geplaatst 16 Oktober, 2013 Geplaatst 16 Oktober, 2013 Het verbaasd mij dat het hem verbaasd dat zijn auto veel verbruik tijdens het optrekken. Wil je een auto die heel zuinig is dan moet je een twizy hebben. Quote
Creative Name Geplaatst 16 Oktober, 2013 Geplaatst 16 Oktober, 2013 Tussen veel verbruiken en zuinig zit nog een wereld van verschil... 1 Quote
Gast Wilcovdongen Geplaatst 16 Oktober, 2013 Geplaatst 16 Oktober, 2013 En dingen verwachten die haalbaar zijn en iets verwachten die niet haalbaar of niet realistisch is ook een wereld van verschil. Je kan toch onmogelijk verwachten dat je auto niet veel verbruik tijdens et optrekken of in de stad. Quote
Creative Name Geplaatst 16 Oktober, 2013 Geplaatst 16 Oktober, 2013 Wat is het gemiddelde verbruik van jou Picanto dan? Quote
Gast Wilcovdongen Geplaatst 16 Oktober, 2013 Geplaatst 16 Oktober, 2013 Heb een rio maar mijn gemiddel verbruik is 1:14 maar ik rij ook niet bewust zuinig. Quote
spoekie28 Geplaatst 16 Oktober, 2013 Geplaatst 16 Oktober, 2013 Heb een rio maar mijn gemiddel verbruik is 1:14 maar ik rij ook niet bewust zuinig. Nu dan wil je niet achter mij rijden......wat zal je vloeken dan!!!!!!!!!! en dan kom ik in de stad uit op 1 op 8 ...1 op 9 Quote
Creative Name Geplaatst 16 Oktober, 2013 Geplaatst 16 Oktober, 2013 jou ontgaat niets he Creative Gefeliciteerd met je nieuwe auto! Quote
molenland Geplaatst 17 Oktober, 2013 Geplaatst 17 Oktober, 2013 Het verbaasd mij dat het hem verbaasd dat zijn auto veel verbruik tijdens het optrekken. Wil je een auto die heel zuinig is dan moet je een twizy hebben. Hehehe...of een Citroen C3. Deze week voor de eerste keer met deze auto getankt (E10 in Duitsland) Tank was nog niet leeg, BC gaf aan dat er nog ongeveer 250 km kon worden gereden. 800 km op de teller en 38 liter getankt. Tank was tjokvol. Ruim 1 op 21, niet slecht. Quote
Gast Wilcovdongen Geplaatst 17 Oktober, 2013 Geplaatst 17 Oktober, 2013 Nu dan wil je niet achter mij rijden......wat zal je vloeken dan!!!!!!!!!! en dan kom ik in de stad uit op 1 op 8 ...1 op 9 Is het niet mogelijk dat je te zuinig wil rijden? Ik trek vaak genoeg door tot 5000 toeren. Houd hem lekker alert en het trek lekker snel op. En heb even gekeken en volgens de bc rij ik 1:15. Quote
Creative Name Geplaatst 18 Oktober, 2013 Geplaatst 18 Oktober, 2013 Je zit met een Rio in het Picanto topic te roeren, lijkt me nogal logisch dat er verschillen zijn denk je niet? Quote
fonzie Geplaatst 18 Oktober, 2013 Geplaatst 18 Oktober, 2013 Het is toch duidelijk dat de 1.0 en de 1.2 automaat de grootste zuipers zijn ? dat zal niet veranderen. Tenzij er andere motoren komen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.