Cerba Posted March 4, 2013 Posted March 4, 2013 Hoe staan jullie tegenover die 7 jaar garantie? Mijn karretje is nog nieuw dus het nut zal nog moeten blijken alhoewel niet alle aspecten van de auto 7 jaar garantie hebben. Tot nog toe zijn wij met onze auto's altijd naar de dealer gegaan voor onderhoud zolang als de garantie gold (3 jaar). Daarna gingen we naar een willekeurige merkloze garage op het dorp. Ik heb een beetje de neiging om de 7 jaar garantie te zien als klantenbinding, je wordt immers verondersteld 7 jaar lang voor onderhoud naar de dealer te gaan om de garantie te behouden. Hoe zien jullie dat? Quote
bigwade Posted March 4, 2013 Posted March 4, 2013 Voor garantie hoef je niet naar de Kia dealer w.b onderhoud. Dat is europees zo geregeld. (soms is dat europa ook best handig) Google maar eens op garantie+merkdealer+onderhoud. Op de anwb site is ook genoeg te vinden. BTW de dealer is niet altijd duurder of vervelend hoor. Voor onze i10 ga ik na matige ervaringen met de buurtgarage, dit jaar weer terug naar de dealer. Wel met goede afspraken w.b onnodige dingen als interieurfilter etc. Quote
Cerba Posted March 4, 2013 Author Posted March 4, 2013 Dank je Bigwade. Weer wat geleerd en ik zal morgen dat Googelen en de ANWB erop nalezen. De Kiagarage is nog wel te doen qua afstand maar de Mazdagarage (...) is voor ons best hinderlijk ver/lastig. En we zijn niet zo heel tevreden met die Mazdadealer, vandaar. Tot nog toe bevalt het Kia 'station' prima maar we hebben nog niks serieus hoeven doen. Zolang het goed is blijven we daar. Maar we moeten dus niet. Dat is fijn om te weten. Quote
JanV Posted March 4, 2013 Posted March 4, 2013 Maar je moet wel kunnen bewijzen b.v. via rekeningen dat je op tijd de noodzakelijke onderhoudsbeurten (en inspecties?) hebt laten doen! Ik heb beetje hetzelfde probleem, Heb een goede alg. vakgarage ongeveer naast de deur. Gr. JanV Quote
Cerba Posted March 5, 2013 Author Posted March 5, 2013 Rekeningen bewaren dus. Vroeger kon je de beurten in het boekje laten bijschrijven Quote
Roosje1 Posted March 6, 2013 Posted March 6, 2013 Vorige week eerste beurt gegeven aan Picanto: 94 euro armer, het interieurfilter moet ik wel nog zelf schoonmaken, maar scheelt ook weer 25 euro. ( eruit halen en stofzuigen). Dit laten doen bij een Bovag garage........natuurlijk rekening bewaard. Roosje Quote
bigwade Posted March 6, 2013 Posted March 6, 2013 Bij onderhoud elders vervalt wel de KIA INTERNATIONALE WEGENHULPGARANTIE. Dat moet je wel even meenemen in de kosten. Pech-hulp kan bij je autoverzekering zitten of je bent gewoon lid van de steunkousentrapliftenmakkelijkuitdestoelopstaanclub, de anwb Quote
Roosje1 Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Ik dacht dat je de eerste 3 jaar wel aanspraak kan maken op de internatio.... Hulp van KIA ongeacht onderhoud ( wel bij erkende garage zoals Bovag lid). Daarna voor verlenging wel ieder jaar bij KIA. Echter over de KIa hulp organisatie zijn ook een aantal topics te vinden ( is de dekking wel zoals andere hulporganisaties). Roos Quote
Cerba Posted March 7, 2013 Author Posted March 7, 2013 Daar ben ik me van bewust, Bigwade, maar bedankt voor de tip. Onze garage is een paar punten gestegen in onze waardering na de stunt met de Picanto-met-het-nieuwe-kenteken voor het goede doel. Quote
Recommended Posts