Jump to content

Recommended Posts

Posted

Sinds 2 maanden een Magentis aangeschaft na uitgebreid rondsnuffelen op de diverse sites .Heb wat met dat model ,overigens ook met de Clarus.Zag een mooie donkerblauwe ,zowat de enige in die kleur verkrijgbaar .Imperial blue ,erg mooi .Iets minder mooi was dat de garage steenslagschade aan/op de motorkap met kleurwas oid had gecamoufleerd ,dus na een bezoekje aan de wasstraat van Loogman lachten mij allerlei witte plekjes tegemoet .Even zien hoe we dat netjes gaan wegwerken.Auto voldoet tot op heden prima,lekker comfortabel.

Lang rondgekeken tot ik deze tegenkwam,intussen was ik erachter dat ik voor mijn Hyundai Elantra zelfs bij duurdere BOVAG-dealers maar 1000 euro kreeg, ondanks prima staat.Zag opeens adv. ''gezocht voor de export Hyundai Elantra'',plaatste een adv. op Speurders ,de telefoon ging meteen en heeft niet meer stilgestaan .Kreeg 2800 euro,dus de Magentis behoefde maar weinig bijbetaling(2e hands net zo geprijsd als een Picanto...)

Hoop dat ik nog lang van dit Koreaanse comfort mag genieten.

• Like 1
Posted

@G123,

Mooie auto hoor en ziet er bijzonder netjes uit.

Erg fijne auto zo'n Magentis.

Heel veel rijplezier en veel veilige kilometers.

Grtz.

Specialmade

Posted

@G123,

Mooie auto hoor en ziet er bijzonder netjes uit.

Erg fijne auto zo'n Magentis.

Heel veel rijplezier en veel veilige kilometers.

Grtz.

Specialmade

Dank je .Op de voorkant van de motorkap zit alleen een wolk kleine witte lakbeschadegingetjes (tot op de grondlak)door waarschijnlijk steenslag .Vraag me af hoe ik dat weg krijg,de tientallen plekjes zijn te klein om gelakt te worden ,en weet zo gauw geen blijvende behandeling die tenminste een wasstraat overleeft,heb de grootste plekjes aangestipt met een heel dunne stift ,dan zie het tenminste niet zo(al is dat dan tijdelijk).

Posted

G123,

Kan het op de foto niet zien maar is "spot repair" wellicht een optie.

In het zuiden des lands zit een bedrijf (Cardetails Zundert) die daar

ZEER bedreven in is. Zou i.i.g. eens contact met ze opnemen. Als

zij het niet kunnen dan kun je altijd nog overwegen om dat gedeelte

te laten spuiten.  suc6.

Grtz.

Specialmade

• Like 1
Posted

G123,

Kan het op de foto niet zien maar is "spot repair" wellicht een optie.

In het zuiden des lands zit een bedrijf (Cardetails Zundert) die daar

ZEER bedreven in is. Zou i.i.g. eens contact met ze opnemen. Als

zij het niet kunnen dan kun je altijd nog overwegen om dat gedeelte

te laten spuiten.  suc6.

Grtz.

Specialmade

Is ver weg....

Ik zoek eigenlijk iets wat ik zelf gewoon kan doen,buiten pinpoint aanstippen met lak weet ik eigenlijk niets .Kleurwas is lijkt me ook geen optie.

Posted

G123,

Kan niet met zekerheid achterhalen waar je vandaan komt (regio Amsterdam ? )

maar als je contact opneemt met cardetails te Zundert kan er altijd iets geregeld worden.

Ik heb zelfs gehoord dat hij ook in de regio Rotterdam komt en misschien ook elders

maar dat zul je hem zelf moeten vragen. Ik zou zeggen neem even contact

met hem op om te horen welke mogelijkheden er zijn. Niet geschoten is

altijd mis zeg ik dan maar !!!!

Grtz.

Specialmade

Posted

Het is eigenlijk http://www.slootautogroep.nl/ die je moet benaderen.

Cardetails is poets en onderhoud, slootgroep repair, en dat doen ze heel goed.

Eén lid is voor een akkefietje 's avonds geholpen, dat kan dus ook.

BTW leuke auto, zeker geen grijze muis.

Heb je ook interieur foto's ?

Ik kwam op autoweek deze nog tegen:

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,4093984,page=1

Gaat over roest anno nu.

Moet je nog wat extra's doen aan auto's van 6 jaar en ouder ?

Onze i10 wordt 5 dit jaar en daar willen we nog lang niet vanaf, bijv.

De Fiat begin ik ook steeds meer te waarderen en daar wil ik ook lang mee doorrijden, vandaar.

Posted

Dank u.

Zijn ook amper te krijgen in die kleur.

Keek eerst naar deze http://link.marktplaats.nl/652425487 en deze http://link.marktplaats.nl/645199376

maar was toch bang dat het zwart me zou gaan tegenstaan .Het nieuwere model ,ofschoon technisch uitstekend,vond ik toch minder mooi dan het oude model(geldt ook voor het interieur).Het oude model in het zwart stond al 2 jaar onverkoopbaar bij de dealer,toen nog zelfs met BOVAG-garantie,en dat was me te lang.

Posted

Leuke luxe bakken voor weinig :-)

Jouw kleur is idd wel behoorlijk mooier.

Geniet ervan !

Posted

Blauw staat idd beter , die van mij is helaas roodmetallic , maarja daar was de prijs dan ook naar .....

Een rode Magentis ,bestaan die ?Kan ze op Google-pics niet eens vinden.

Posted

Neejoh Bigwade , ik vindt het niet lelijk hoor , ik moest er wel aan wennen bij die van mij .  Maar als ik nu zo die blauwe zie .....

• Like 1
Posted

Nette wagen ook ,Old Spice .Is het model van vlak voor de mijne zie ik.Kan me herinneren dat Autoweek als klacht had dat dit model  zoveel bandengeruis binnenliet.Ik moet zeggen dat het model waar ik in rijdt ook niet bepaald stil is op dat gebied.De Michelins die er onder zitten ,zijn er misschien ook debet aan,een collega van me had ze onder zijn Mercedes laten weghalen om die reden.En ik  maar denken dat deze banden juist zo comfortabel waren....

Posted

Mijn Magentis is idd het pre- facelift model , een paar maanden later kwam het model van jou . Het bandengeluid is volgens mij gelijk aan dat van jouw Magentis  , gewoon te weing isolatiemateriaal gebruikt , het geluid is aanwezig maar ik vindt het niet storend  .  Ik heb er pas geleden nieuwe Good-years voor om laten leggen .

Btw , de foto's zijn bijna 2 jaar oud , hij zit nu onder de deukjes en krassen  , ik ben er niet zuinig op . Eigenlijk wel jammer want het is een fijne auto .

Posted

Btw , de foto's zijn bijna 2 jaar oud , hij zit nu onder de deukjes en krassen  , ik ben er niet zuinig op . 

Offroad is ook niet de plek waar een Magentisrijder doorgaans wordt aangetroffen... :online2long: