Jump to content

vergrendeling achterportieren

Recommended Posts

Guest wil51
Posted

Ik snap de bediening achterportieren niet. Als ik de motor uitzet gaat achterportier niet open. Niet van binnen en niet van buiten. Gebruik geen kinderslot. Pas als ik de sleutel verwijder kan de deur geopend worden. Hoort dit zo? Ik vind dat bijzonder onhandig.

Volgens handleiding moet de vergrendeling er ook af gaan bij 2 maal aan portiergreep binnenzijde trekken. Dat werkt bij mij niet.

Posted

Het highjack systeem is nog actief en gaat er vanzelf af als je iets langer stil staat en anders moet je het knopje van de portier ontgrendeling gebruiken op het linker voorportier.

Guest wil51
Posted

Typisch dat dit alleen op de achterportieren werkt. De boeven willen toch de chauffeur uit de auto trekken als ze de auto willen stelen.

Net even getest en met knopje gaat inderdaad vergrendeling achterportier er meteen af. Mogen ze ook wel eens wat duidelijker in de handleiding zetten.

Posted

Volgens mij werkt het op alle portieren van buiten af als je harder dan 10 km per uur hebt gereden.

Guest wil51
Posted

Volgens mij werkt het op alle portieren van buiten af als je harder dan 10 km per uur hebt gereden.

Bij mij dus niet. Motor uit en alleen voorportieren gaan meteen open. Achterportieren alleen na verwijderen sleutel uit contactslot of wat ik nu weet op knopje drukken ontgrendelen.
Guest wil51
Posted

Lijkt me een soort van kinderslot dan toch. Alleen dan electronisch...

Kinderslot is uitgeschakeld.
Posted

Kinderslot is uitgeschakeld.

Voorportieren gaan, van binnenuit, direct open. Probeer ze maar eens

van buitenaf te (laten) openen, gaat niet lukken. De achterportieren

pas na het indrukken van het drukknopje of verwijderen autosleutel.

Grtz.

Specialmade

Guest wil51
Posted

En als de bestuurder onwel wordt en alleen in de auto zit, kan dus de deur niet open van buiten om te helpen. Dat is niet handig. Alleen als de airbags afgaan gaat ook de vergrendeling eraf. Is niet goed over nagedacht.

Posted

En als de bestuurder onwel wordt en alleen in de auto zit, kan dus de deur niet open van buiten om te helpen. Dat is niet handig. Alleen als de airbags afgaan gaat ook de vergrendeling eraf. Is niet goed over nagedacht.

Denk dat dit een keuze is geweest over hoe vaak een bestuurder onwel wordt

en de kans op carjacking, of diefstal uit de auto bij bv een verkeerslicht.

statistisch zou ik denken het laatste. 

Grtz.

Specialmade

Guest wil51
Posted

Denk dat dit een keuze is geweest over hoe vaak een bestuurder onwel wordt

en de kans op carjacking, of diefstal uit de auto bij bv een verkeerslicht.

statistisch zou ik denken het laatste. 

Grtz.

Specialmade

Tja, ik werk in de gezondheidszorg. En denk dat onwel worden in een auto toch meer voorkomt dan carjacking in Nederland. Geen waardevolle dingen in het zicht leggen helpt ook al dat de criminelen bij het stoplicht de auto niet willen openen. Ik vind het een systeem waar ik mij niet prettig mee voel. Maar het kan ook uitgezet worden hoorde ik gisteren bij de dealer.

Posted

@wil51,

Als je in de gezondheidszorg werkt zul je dat vast beter weten dan ik.

Het was maar een voorstelling van de gedachte van de auto branche.

En ja het systeem is inderdaad uit te schakelen.

Als jij je daar beter (lees veiliger) bij voelt moet je het zeker uit laten schakelen.

Grtz.

Specialmade

Posted

ik kom met de vakantie's veel in Frankrijk en Spanje, daar lees je veel rare verhalen over diefstal en

overval, ik laat het wel actief, voel ik me veiliger

• 9 months later...
Posted

morgen servicebeurt. Laat ik toch maar automatische vergrendeling eraf halen. Je kan toch ook zelfs de vergrendeling inschakelen als je in niet zo veilige buurt rijdt. Ik wil toch, als er wat gebeurd, mensen meteen de deuren kunnen open maken.

Posted

als jij ergens heel hard tegen aanrijd dan gaan je deuren automatisch van het slot af 

en als der nood is dan slaan ze je raampje wel in om zo snel als mogenlijk bij je te zijn geen probleem 

Posted

Ik vind het ideaal!

Mijn kinders (vooral die ene) willen nog wel eens te snel uitstappen en dat gaat nu niet meer :-)

Soms ben ik nog aan het achteruit inparkeren en ik hoor al een deur los gaan :mad:

Prima systeem en ja soms moet je op de ontgrendeling drukken.......

Sleutel eruit......... dan is alles open.

• Like 1
Posted

Kind is inmiddels volwassen. En daar is kinderslot voor. Maar als je snel even iemand moet wegbrengen, bv station of bij winkel afzetten, vind ik het lastig. Of de sleutel moet eruit of ik zit te klooien met knop ontgrendeling. En ik blijf het niet veilig vinden. Bij klap als airback afgaat gaat de vergrendeling er wel af. Maar je kan ook alleen in de auto zitten en onwel worden en de auto nog net stoppen. Ik vind het dan veiliger dat meteen de deur open kan. Man van de receptie dealer vindt het ook een onhandig systeem. Hij heeft het ook laten uitzetten.

Posted

Klooien met ontgrendeling?

Autorijden moet een hel zijn voor jou... sturen, schakelen, pedalen, etc... als je met 1 knopje al zit te klooien! :-P

Posted

Ja daarom ook een automaat, cruise control, navigatie die roept waar ik moet afslaan. Hoef alleen nog het stuur vast te houden en te remmen. Of ik zit er naast, want mijn zoon grijpt iedere kans om in de sportage te mogen rijden.

Posted

ik heb om dat probleem met die achter deurvergrendeling te voorkomen gewoon een 3 deurs genomen  :detective:

• Like 4
Posted

Ja daarom ook een automaat, cruise control, navigatie die roept waar ik moet afslaan. Hoef alleen nog het stuur vast te houden en te remmen. Of ik zit er naast, want mijn zoon grijpt iedere kans om in de sportage te mogen rijden.

Gewoon openbaar vervoer nemen. Hoef je helemaal niets meer te doen. Toch?

Is altijd wel iemand in de buurt die navigeert, stuurt en eerste hulp kan verlenen.

En je doet er maar drie keer zo lang over

Posted

Voor mij is dit geleuter van de bovenste plank.

Ik zou zeggen "ga lekker met de fiets"

Posted

Het is inderdaad een non-discussie. Hier mag wel een vergrendeling op....

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...