drebbeltje Geplaatst 13 Maart, 2013 Geplaatst 13 Maart, 2013 mijn kia picanto 2007 zijn lampje op de dashbord brand vrij geregeld. is er dan een sensor stuk? Quote
Paradise Geplaatst 13 Maart, 2013 Geplaatst 13 Maart, 2013 ABS lampje kan om talloze redenen branden: - Kapotte ABS computer - Kapotte ABS pomp - Kapotte ABS sensor (1 van de 4) Op zich kan het weinig kwaad er mee te blijven rijden, echter grote kans dat je ABS het niet doet. Kan in een geval dat je het nodig hebt wel vervelend zijn. Bovendien is niet werkende-ABS een APK-afkeurpunt. Keertje uitlezen of mee naar de dealer zou ik zeggen. Quote
Crum Geplaatst 13 Maart, 2013 Geplaatst 13 Maart, 2013 ik gok op een gebroken ABS ring, en dan wel aan de voorkant. Die zitten op de aandrijfas. Willen wel vaker breken doordat er roestvorming ontstaat op de aandrijfas zelf en daardoor de ring door de spanning breekt. Quote
Skigeit Geplaatst 21 Mei, 2013 Geplaatst 21 Mei, 2013 Bij mij hetzelfde geval. ABS lampje brandde regelmatig. Oorzaak: Gebroken ABS Ring. Picanto uit 2005. Weet iemand waar ik die ringen kan bestellen (buiten de dealer dan)? Alvast bedankt. Gr. Hans Quote
Crum Geplaatst 21 Mei, 2013 Geplaatst 21 Mei, 2013 waarschijnlijk nergens..maar die dingen kosten de wereld ook niet bij de dealer hoor... Quote
Picawhite Geplaatst 21 Mei, 2013 Geplaatst 21 Mei, 2013 mits ze alleen geleverd worden met een homokineeth , dan is het prijzig.... Quote
Crum Geplaatst 21 Mei, 2013 Geplaatst 21 Mei, 2013 ze worden los geleverd..ik heb ze al een paar keer vervangen..passend trouwens ook op t vorige model rio Quote
Richard Hendrikus Geplaatst 14 Juni, 2019 Geplaatst 14 Juni, 2019 Ik zoek voor m’n Pikanto ( 2009 ) een abs computer , die zijn nogal prijzig , zijn die ook ergens tweedehands verkrijgbaar ? Quote
Murcielaygo Geplaatst 14 Juni, 2019 Geplaatst 14 Juni, 2019 Probeer onderdelenlijn.nl of onderdelenzoeker.nl eens.Of rechtstreeks bij Van Deijne in Volkel; www.deijne.nlZou er dit weekend niet heen gaan: luchtmachtdagen... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.