bigwade Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Is dit een oplossing ? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LED-Lightning Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Gheghe, het 'Net als bij bijna alle andere merken' Kreeg er spontaan een glimlach van... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcbeef Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Ooooow, dan is het goed, daar kan ik wel mee leven hoor... wat een afzeikpost dit, jammer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johangols Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Hoezo afzeikpost ??? Moet je de autofabrikanten verwijten dat ze gebruik maken van het feit dat de consument nog steeds in sprookjes geloofd ??? Ga dan naar de Efteling. Ik vind het best knap dat ik een massa van 1200 kg in 20 sec versnel naar 120 km/uur en als ik op die snelheid ben bij windstil weer iedere seconde 75 m3 lucht aan de kant duw en dan toch maar 6 ltr diesel per uur verstook. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Moet je de autofabrikanten verwijten dat ze gebruik maken van het feit dat de consument nog steeds in sprookjes geloofd ??? Ga dan naar de Efteling. Huh? De consument mag dus gewoon belazerd worden met mooie verbruikscijfers onder onrealistische omstandigheden, zoals rijden zonder spiegels om de luchtweerstand te verkleinen? Toch maar even 'back to earth, mister'......!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jordan Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Smart ik ben met je eens dat de fabrikanten eens tot de orde geroepen moeten worden met hun verbruiksopgave. Ze zijn vaak onrealistisch. Maar ieder weldenkend mens moet toch aanvoelen dat een 1.2 benzine of 1.1 dieseltje een gevaarte van bijna 1200 kilo niet "zuinig" vooruit kan duwen. Zeker bij de huidige weersomstandigheden. Zwaardere motoren zijn vaak zuiniger omdat ze minder hard hoeven te werken 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Vind ik ook Jordan. In de wintermaanden is het verbruik hoger. Dit is ook geen enkel probleem en zal door iedere weldenkende automobilist worden geaccepteerd. Toch worden wij dagelijks geconfronteerd met mogelijke verbruikscijfers gekoppeld aan CO2 waarden die nergens op slaan. De consument wordt hiermee op alle fronten misleid om toch maar zoveel als mogelijk geld te verdienen. De overheid weet dit, want praktijktesten wijzen immers heel anders uit, maar doet er niets aan. Dit is nu eenmaal een verdienmodel die je niet snel moet afschaffen. Men heeft bereikt dat de totale CO2 waarde van het Nederlandse autopark noemenswaardig is gedaald......althans op papier. Als politicus smoelt dat natuurlijk goed, maar de werkelijkheid is weerbarstiger en de rekening ligt altijd op het bordje van de burger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jordan Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Dat klopt Smart. Die discussie ga ik ook helemaal niet aan want daar geef ik je 100% gelijk in. Maar valt het voor de consument zo slecht uit?? Ik denk het niet. Als je als consument rekening houdt met het feit dat je verbruik gelijkwaardig is aan het verbruik van je "oude" verbrandingsmotor heb je toch vaak belastingtechnische voordelen. Ik betaal bijvoorbeeld geen wegenbelasting voor mijn 1.1 diesel. Als ik dat vergelijk met mijn vorige Focus 1.8 TDCI stationwagon, daar lag mijn verbruik ook rond de 1:20 maar daar betaalde ik €96,- per maand wegenbelasting bovenop. Dus in principe scheelt het me €96,- per maand bij hetzelfde gebruik in kilometers. Dus onder de streep bespaart de automobilist een aardige cent. Of zie ik dat verkeerd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Dat klopt absoluut Jordan, zeker in jouw geval. Ik denk dat wij daarmee ook wel op één lijn zitten. Of jouw voordeel ook zo blijft is naar de toekomst toe dan nog even de vraag, met de constant aanscherpende CO2 regels. In mijn geval, het verbruik van mijn Venga nemend, met juist meer een rustigere stijl van rijden dan in het verleden, toch een ander verhaal. In een grijs verleden reed ik een Opel Zafira uit 2001 met 1.8 liter Ecotec-motor die echt veel zuiniger reed dan nu mijn 'modernere 1.4 motor' in de Venga. Ik bespaar dus niet echt qua verbruik. Daarnaast, de CO2 waarde in aanmerking genomen ging de Venga in één jaar van een B-label naar een C-label. Althans op papier.....! Lachwekkend toch? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jordan Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Haha idd lachwekkend. Vaak hebben de oudere motoren meer kracht waardoor ze minder hard hoeven te werken en daardoor minder verbruiken. Het systeem is heel erg krom. Wat betreft het belastingvoordeel bij mij, ik ben bang dat dat vanaf januari 2014 afgelopen is. Ik denk dat ik dan gewoon weer wegenbelasting ga betalen maar heb er de afgelopen 2 jaar toch van kunnen profiteren. Normaal zou je ook kunnen zeggen dat hoe hoger je verbruik hoe hoger je CO2 uitstoot. Maar zou daar misschien het verschil in zitten bij de moderne verbrandingsmotor? Dat door moderne technieken het verbruik gelijk is en de uitstoot toch lager? Ik heb het nooit gemeten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Nee, bij de huidige Kia benzinemotoren gaat dat zeker niet op. Veelal is die technisch jammerlijk achterhaald. Het wordt tijd dat ook Kia gaat downsizen en (turbo)vermogen gaat koppelen aan zuiniger benzineverbruik. De techniek is er, de ontwikkeling ook bij de Kia research- en development centre. Nu alleen nog produceren en inbouwen. En de DSG-variant van de automaat ligt ook al op de plank. Wat weerhoudt Kia ervan om ze in te bouwen? We gaan het zien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jordan Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 We wachten geduldig af. Ik zal de nieuwe techniek de eerst komende 2 jaar niet meemaken. Mijn Rio is net een jaar oud dus mijn vrouw ziet me aankomen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Hoeft ook niet, jouw dieselmotor is toch zeker modern te noemen en misstaat niet in de hedendaagse autowereld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jordan Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Ik ben zeer tevreden over de prestaties van de "maar" 1.1 dieselmotor. Het is geen racekanon maar komt goed mee in het verkeer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted March 24, 2013 Author Share Posted March 24, 2013 Lees toch echt deze even. Het ligt niet aan Den Haag maar aan de eco idioten van de EU. http://www.kiaclub.nl/topic/7286-verbruik-nieuwe-picanto/page-50#entry120795 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Dat klopt bigwade, maar NL koppelt deze verbruikscijfers wel aan eigen CO2 beleid, met als gevolg dat wij in NL onredelijk hoog belast worden als automobilist. Met melkkoetjes als ecolabels, hoge brandstofprijzen en BPM als gevolg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted March 24, 2013 Author Share Posted March 24, 2013 Volkomen mee eens. Maar die verbruikscijfertjes komen uit de koker van de EU met die achterhaalde test. Dat fabrikanten de randjes van die test opzoeken spreekt voor zich, de uitkomsten zijn wel afgevinkte waarden. Vandaar mijn suggestie de banner van dit forum wat op te leuken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Ja, de EU is ons kapitaaltje....volgens mij eerder een zure appel. <br /><br />BTW! Ik dacht dat die banner origineel zo op het forum had gestaan.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted March 26, 2013 Author Share Posted March 26, 2013 mooi verhaal: http://www.autoweek.nl/weblog/2863/verbruik-hypocrisie-van-politiek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Mooi verhaal. We zijn zo goed bezig met z'n allen in Europa.... iPhone met Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts