Kadda001 Geplaatst 27 Maart, 2013 Geplaatst 27 Maart, 2013 Beste Forumleden, Toch wil ik mijn mening kwijt over de Kia en de KIA dealer Content Groep Eindhoven. Ik probeer het kort te houden... 27 februari nieuwe Kia Picanto opgehaald 28 februari weer terug omdat het stuur scheef stond bij recht door rijden en erg naar rechts trok bij het loslaten van het stuur. Monteur reedt mee. Conclusie van monteur: Nee meneer, niets aan de hand, is gewoon even wennen. (DUS NIET!) De zelfde dag naar Profile Dassen geweest, die hebben de auto opnieuw uitgelijnd en het stuur recht gezet. OPGELOST!(let op: nieuwe auto van 1 dag oud) 1 maart terug naar Kia Content groep. Deze geeft aan dat de auto vanaf fabriek binnen de vereiste marges zat, en zij dus soieso geen geld terug geven, ongeacht dus of er nu een probleem was en nu opgelost is. Profile zou tevens volgens hun niet juist hebben uitgelijnd. Alhoewel zij wel mijn probleem hebben opgelost, auto rijdt kaarsrecht en mijn stuur staat recht. 22 maart klonk er opeens getik/gebonk bij het wegrijden. Gebeld naar Kia Content Groep EHV. Afspraak voor 26 maart 09:00u. 26 maart auto gebracht en in de middag ben ik gebeld om de auto op te halen. MOTORSTEUNEN ZIJN VERVANGEN, ZAT SPELING OP. KMstand 2340km. ????? Nou mooi om 14:30u was ik er, 1 medewerker aanwezig die bezig met een klant was.. 14:45u nog niet geholpen, maar er kwam een medewerker van de balie vanuit de werkplaats en ik zeg: "Hoi zou je me aub kunnen helpen, ik moet alleen mijn autosleutel hebben die daar ligt dan kan ik mooi gaan want ik heb een afspraak waar ik om 15:00u moet zijn." Wat schetst mijn verbazing de medewerker antwoord: "Ja..? En ik heb een afspraak om 14:50u..". Pakt zijn jas en vertrekt in zijn witte picanto. Zeer slechte service! Kortom, dit is net het begin van de samenwerking met Kia Content groep Eindhoven. Mijn advies rijdt aub door naar Kia Helmond of Boxmeer. Daar hebben 2 collegas hun auto laatst aangeschaft en die worden daar wel.goed en netjes geholpen. In eindhoven wordt je goed geholpen tot de verkoop. Daarna heb je een probleem... Ieder heeft natuurlijk zijn mening en ervaringen maar dit was de mijne. Quote
irma Geplaatst 27 Maart, 2013 Geplaatst 27 Maart, 2013 Ben erg verbaasd want mijn stuur zat ook scheef na het monteren van de winterbanden en bij mij hebben ze zonder problemen de auto bij een extern-bedrijf laten uitlijnen. Super opgelost dacht ik. Jammer dat jij er minder goede ervaringen mee hebt. Quote
fonzie Geplaatst 27 Maart, 2013 Geplaatst 27 Maart, 2013 Men is niet verplicht bij dezelfde dealer te blijven, waar de auto is gekocht. Ik ben al bij drie verschillende dealers in de buurt geweest, en blijf bij die dealer die mij het beste bevalt. Beste Forumleden,Toch wil ik mijn mening kwijt over de Kia en de KIA dealer Content Groep Eindhoven. Ik probeer het kort te houden...27 februari nieuwe Kia Picanto opgehaald28 februari weer terug omdat het stuur scheef stond bij recht door rijden en erg naar rechts trok bij het loslaten van het stuur. Monteur reedt mee. Conclusie van monteur: Nee meneer, niets aan de hand, is gewoon even wennen. (DUS NIET!)De zelfde dag naar Profile Dassen geweest, die hebben de auto opnieuw uitgelijnd en het stuur recht gezet. OPGELOST!(let op: nieuwe auto van 1 dag oud)1 maart terug naar Kia Content groep. Deze geeft aan dat de auto vanaf fabriek binnen de vereiste marges zat, en zij dus soieso geen geld terug geven, ongeacht dus of er nu een probleem was en nu opgelost is. Profile zou tevens volgens hun niet juist hebben uitgelijnd. Alhoewel zij wel mijn probleem hebben opgelost, auto rijdt kaarsrecht en mijn stuur staat recht.22 maart klonk er opeens getik/gebonk bij het wegrijden. Gebeld naar Kia Content Groep EHV. Afspraak voor 26 maart 09:00u.26 maart auto gebracht en in de middag ben ik gebeld om de auto op te halen. MOTORSTEUNEN ZIJN VERVANGEN, ZAT SPELING OP. KMstand 2340km. ?????Nou mooi om 14:30u was ik er, 1 medewerker aanwezig die bezig met een klant was..14:45u nog niet geholpen, maar er kwam een medewerker van de balie vanuit de werkplaats en ik zeg: "Hoi zou je me aub kunnen helpen, ik moet alleen mijn autosleutel hebben die daar ligt dan kan ik mooi gaan want ik heb een afspraak waar ik om 15:00u moet zijn."Wat schetst mijn verbazing de medewerker antwoord: "Ja..? En ik heb een afspraak om 14:50u..". Pakt zijn jas en vertrekt in zijn witte picanto. Zeer slechte service!Kortom, dit is net het begin van de samenwerking met Kia Content groep Eindhoven.Mijn advies rijdt aub door naar Kia Helmond of Boxmeer. Daar hebben 2 collegas hun auto laatst aangeschaft en die worden daar wel.goed en netjes geholpen. In eindhoven wordt je goed geholpen tot de verkoop. Daarna heb je een probleem...Ieder heeft natuurlijk zijn mening en ervaringen maar dit was de mijne. Quote
Kadda001 Geplaatst 27 Maart, 2013 Topic Starter Geplaatst 27 Maart, 2013 Ja klopt, gelukkig wel dat de overstap naar een andere dealer mogelijk is. @Irma: Dat extern bedrijf, dat is Profile Dassen waar zij mee samen werken, daarom vond ik het ook vervelend dat zij niet samen het probleem oplossen maar mij heen en weer sturen met zeg tegen Dassen.... En dan weer terug: zeg tegen Kia.... Quote
martijnb Geplaatst 27 Maart, 2013 Geplaatst 27 Maart, 2013 Beste Kadda001, Kia winters in valkenswaard staat ook heel goed aangeschreven. Hebben wij onze picanto gekocht. Heb nog geen problemen met de auto gehad, dus kan niks zeggen over de werkplaats. Quote
irma Geplaatst 28 Maart, 2013 Geplaatst 28 Maart, 2013 @Kadda001. Terwijl ik bij KIA CONTENT aan de warme thee zat, hebben ze mijn auto naar het externe bedrijf gestuurd om uitgelijnd te worden. Dat jij zelf tussen twee bedrijven moet bemiddelen vind ik zeer vreemd. Jouw gesprekspartner zou alleen KIA in dit geval moeten zijn. Echt vervelend voor je. Quote
Rio1972 Geplaatst 15 April, 2013 Geplaatst 15 April, 2013 Voor de verkoop is men meestal vriendelijker als erna. Heb zelf ook de ervaring in eindhoven. Waren erg vriendelijk. Vijf minuten na de verkoop reed ik terug met een probleem aan de auto en kreeg toen met een heel andere mentaliteit te maken. Maar toch is mijn ervaring in eindhoven veel beter dan die in helmond. Die tilt je willens en wetens echt. Leugens mbt vsm en andere zaken! Ps. Weet je hoe eindhoven als beste kia dealer uit de bus is gekomen? Quote
Pipercub Geplaatst 15 April, 2013 Geplaatst 15 April, 2013 Dit is toch niet iets Brabants? Misschien regio Brabant gebonden? Quote
Smart Geplaatst 15 April, 2013 Geplaatst 15 April, 2013 De Kia Content Groep (KCG!!) uit Eindhoven is door Kia NL uitgeroepen tot Top Dealer 2013, zie hier! Quote
Rio1972 Geplaatst 15 April, 2013 Geplaatst 15 April, 2013 De Kia Content Groep (KCG!!) uit Eindhoven is door Kia NL uitgeroepen tot Top Dealer 2013, zie hier! Weet je ook hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen? Quote
Specialmade Geplaatst 15 April, 2013 Geplaatst 15 April, 2013 Weet je ook hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen? Jij wel ???? Grtz. Specialmade Quote
Kadda001 Geplaatst 15 April, 2013 Topic Starter Geplaatst 15 April, 2013 Top dealer? Is er alleen naar de verkoopcijfers gekeken of ook naar de klanttevredenheid, ik ben niet benaderd door KIA dus ga er vanuit dat het om de omzet gaat als Top Dealer. Quote
Specialmade Geplaatst 15 April, 2013 Geplaatst 15 April, 2013 De Kia Content Groep (KCG!!) uit Eindhoven is door Kia NL uitgeroepen tot Top Dealer 2013, zie hier! Om verwarring te voorkomen het is Content Autogroep Eindhoven. (CAE) Grtz. Specialmade Quote
Specialmade Geplaatst 15 April, 2013 Geplaatst 15 April, 2013 Top dealer? Is er alleen naar de verkoopcijfers gekeken of ook naar de klanttevredenheid, ik ben niet benaderd door KIA dus ga er vanuit dat het om de omzet gaat als Top Dealer. Volgens Kia zelf houdt dit het volgende in: "Beoordeling Iedere Kia-dealer wordt in de loop van het jaar onderworpen aan een objectieve beoordeling, met name de afdelingen Verkoop en After Sales. Daarbij wordt niet alleen gekeken naar absolute verkoopaantallen, maar vooral naar de wijze waarop de service aan de klant wordt verleend. Zowel bij de aanschaf van een nieuwe auto als in het traject van de technische dienstverlening daarna. Deze groep Kia-dealers hebben zich daarbij onderscheiden als top presterende automobielbedrijven en scharen zich daardoor bij de tien beste Kia-dealers in Nederland." Het gaat dus om zowel Verkoop als After Sales !!!! Dat jij niet benaderd bent door Kia wil niet zeggen dat deze uitslag niet representatief is. Er worden zo vaak enquête's gehouden over allerlei onderwerpen waar ik ook niet voor geraadpleegd ben maar de uitslag wel goed schijnt te zijn. Grtz. Specialmade Quote
Kadda001 Geplaatst 15 April, 2013 Topic Starter Geplaatst 15 April, 2013 En toch veranderd het niets aan mijn ervaring met deze dealer jammer genoeg. Fijn om te horen dat er toch iemand tevreden is over deze dealer. Als Kia Content Groep net zo zijn best deed als jou (proberen te overtuigen) oke... Maar dat gebeurd daar niet. Een ontevreden klant ben ik, verder niet ontevreden over de auto. Ontevreden over hun manier van oplossen en de klant te woord staan. Maar goed dat heb ik in het begin van de topic vermeld Quote
Rio1972 Geplaatst 15 April, 2013 Geplaatst 15 April, 2013 Jij wel ???? Grtz. Specialmade Verkoper zegt dat je bij de enquête die je krijgt, Alleen maar 10 moet invullen. Een 8 Is voor een koreaan slecht, Dus alleen 10 is goed. Als dit dus gedaan wordt elke keer als een auto verkocht wordt, Kom je vanzelfsprekend als beste uit de bus. Quote
biancaa Geplaatst 15 April, 2013 Geplaatst 15 April, 2013 Jip dat kregen wij ook te horen toen we een auto gingen kopen dat een 8 niet goed genoeg is maar dat we beter een 10 in konden vullen, ik bepaal zelf wel of ik een 8 of een 10 geef. Quote
Kadda001 Geplaatst 15 April, 2013 Topic Starter Geplaatst 15 April, 2013 En de enquete per email ontvang je om in te vullen, terwijl de auto nog niet eens geleverd is. Tenminste ik en 2 andere kia rijders hebben dat ervaren. Quote
Rio1972 Geplaatst 15 April, 2013 Geplaatst 15 April, 2013 En de enquete per email ontvang je om in te vullen, terwijl de auto nog niet eens geleverd is. Tenminste ik en 2 andere kia rijders hebben dat ervaren. Whaha Whaha die is helemaal top.. Quote
Smart Geplaatst 15 April, 2013 Geplaatst 15 April, 2013 Weet je ook hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen? Nee niet echt, ik ken het autobedrijf niet eens! Ik zie dat Specialmade al adequaat heeft geantwoord. Ben het er mee eens. Quote
Jiskefet Geplaatst 15 April, 2013 Geplaatst 15 April, 2013 Heeft de dealer ook wat gewonnen ? een wassen neus oid ? Quote
Smart Geplaatst 15 April, 2013 Geplaatst 15 April, 2013 We kunnen het autobedrijf toch niet alleen beoordelen op één slechte ervaring, overigens zonder de TS'er tekort te doen? Quote
Major Case Geplaatst 15 April, 2013 Geplaatst 15 April, 2013 Met verbazing heb ik al het bovenstaande gelezen en ik kan me niet verenigen met het geschrevene over CONTENT Autogroep. Ik zelf ben in het bezit van een Sportage lll, een auto waar ik nogal wat probleempjes mee gehad heb en nog heb. Ik kan alleen maar zeggen dat alle problemen en probleempjes erg goed zijn opgelost. Ook ik heb de enquete per mail ingevuld echter zonder enige dwang om minimaal met negens te strooien. Ik heb de enquete dan ook niet goed ingevuld. (denk ik) Ja, en ook ik heb wel eens lang moeten wachten bij de receptie, dat moet ik ook wel eens bij het Hilton hotel. Ik kan alleen maar zeggen dat ik dik tevreden ben over mijn CONTENT. Dus met de AFTER SALES is wat mij betreft niks mis mee, wat mij betreft dan. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.