Gast Jaap van Deursen Geplaatst 28 Maart, 2013 Geplaatst 28 Maart, 2013 Ik heb vandaag een proefrit gemaakt in een nieuwe Picanto. Net als in mijn Picanto van 2006 voelde ik een harde plek in mijn onderrug, net of een harde lendesteun is uitgedraaid. Ik vind dit niet echt prettig en vond de stoelen van een Skoda Citigo veel beter. Deze klacht had Autoweek ook trouwens bij hun duurtester. Toch wordt het een nieuwe Picanto, ook omdat de vrouw die per sé wil..... Heeft iemand anders ook deze ervaring? Ook vond ik de driecilinder erg lawaaiig. Jammer dat ze niet de 1.2 hadden staan die ik wil hebben. Ik ga er vanuit dat die veel stiller is. Wanneer de nieuwe binnen is, zal ik hierover berichten. Quote
SlamJam Geplaatst 29 Maart, 2013 Geplaatst 29 Maart, 2013 Ik heb vandaag een proefrit gemaakt in een nieuwe Picanto. Net als in mijn Picanto van 2006 voelde ik een harde plek in mijn onderrug, net of een harde lendesteun is uitgedraaid. Ik vind dit niet echt prettig en vond de stoelen van een Skoda Citigo veel beter. Deze klacht had Autoweek ook trouwens bij hun duurtester. Toch wordt het een nieuwe Picanto, ook omdat de vrouw die per sé wil..... Heeft iemand anders ook deze ervaring? Ook vond ik de driecilinder erg lawaaiig. Jammer dat ze niet de 1.2 hadden staan die ik wil hebben. Ik ga er vanuit dat die veel stiller is. Wanneer de nieuwe binnen is, zal ik hierover berichten. Ik heb voordat ik de picanto kocht een proefrit gedaan in de Seat Mii 1.0 dit ree erg goed maar de Picanto sprong er toch iets bovenuit met name het rij comfort vond ik de picanto toch iets beter rijden de Seat was meer een kart en om daar dagelijks in rond te rijden vond ik niks.. Alleen de hardeplek in de onderrug is mij nog niet opgemerkt ik zal vanmiddag als ik weer in de auto stap hier eens opletten ik heb dan wel een Design Edition met Innoskin bekleding misschien dat dit nog verschilt? Gelukkig heb je naar de vrouw des huises geluisterd Quote
Cerba Geplaatst 29 Maart, 2013 Geplaatst 29 Maart, 2013 Je vraagt wie die ervaring ook heeft, dus ik zou niet moeten reageren. Toch wil ik zeggen dat dit voor mij een van de comfortabelste stoelen is die ik tot dusver heb meegemaakt. Ben altijd in de weer met kussentjes in de ondderrug, de rugleuning is al gauw te kort voor ons, zoniet die van de Picanto. Steeds als wij in de Picanto rijden prijzen we weer de stoelen. Jammer dat het voor jou anders is. Het gevoel dat er bij jou iets in de onderrug drukt, is voor mij misschien net dat kussentje dat ik nu niet meer hoef. Succes! Quote
KwK Geplaatst 30 Maart, 2013 Geplaatst 30 Maart, 2013 Ook vond ik de driecilinder erg lawaaiig. ik vond dit tot nu toe de stilste motor van alle kleine auto waar ik in proef gereden heb alleen de banden maken soms nogal veel geluid, de stoelen bevallen hier goed alleen de oranje kunstleren stoelen zijn wel erg koud met dit weer (de 1e 15 min) Quote
molenland Geplaatst 30 Maart, 2013 Geplaatst 30 Maart, 2013 @Donderpoes: ga lekker voor de Citigo en laat de Picanto links liggen. Redenen? niet zuinig bij normaal gebruik, tenzij je net als ik alleen maar op 80 km wegen rijdt niet degelijk (nu al een revisie van de versnellingsbak gehad na 16.000 km) 7 jaar garantie stelt niets voor als er echt iets mis is restwaarde. Ik krijg nu na 1 jaar voor mijn auto, die bijna 12000 euro heeft gekost, amper nog 8000 euro terug Quote
jeroen66475 Geplaatst 30 Maart, 2013 Geplaatst 30 Maart, 2013 @Donderpoes: ga lekker voor de Citigo en laat de Picanto links liggen. Redenen? niet zuinig bij normaal gebruik, tenzij je net als ik alleen maar op 80 km wegen rijdt niet degelijk (nu al een revisie van de versnellingsbak gehad na 16.000 km) 7 jaar garantie stelt niets voor als er echt iets mis is restwaarde. Ik krijg nu na 1 jaar voor mijn auto, die bijna 12000 euro heeft gekost, amper nog 8000 euro terug Waarom neem je zelf geen Citigo? Ben je van al je frustraties af 1 Quote
molenland Geplaatst 31 Maart, 2013 Geplaatst 31 Maart, 2013 O sorry Jeroen66475, ik dacht dat dit een Kia FORUM was, waar je kunt discussieren over een bepaald model. Ik wist niet dat alleen POSITIEVE reacties welkom waren. Quote
bigmac Geplaatst 1 April, 2013 Geplaatst 1 April, 2013 Ik (185cm) ben erg tevreden over de stoelen van de Picanto; goede houding, fijne zitting met die oplopende zijwangen en de rugleuning voelt voor mij erg aaangenaam en relaxed. Ik rij zo'n 70-100 km per dag in de Picanto en doe dat met plezier. Quote
SlamJam Geplaatst 2 April, 2013 Geplaatst 2 April, 2013 @Donderpoes: ga lekker voor de Citigo en laat de Picanto links liggen. Redenen? niet zuinig bij normaal gebruik, tenzij je net als ik alleen maar op 80 km wegen rijdt niet degelijk (nu al een revisie van de versnellingsbak gehad na 16.000 km) 7 jaar garantie stelt niets voor als er echt iets mis is restwaarde. Ik krijg nu na 1 jaar voor mijn auto, die bijna 12000 euro heeft gekost, amper nog 8000 euro terug Alsof garantie zoveel voorstelt bij VAG... Volkwagen UP! 2 Jaar garantie Seat dan wel weer 4 jaar maar ik ree hiervoor een VW Polo en de garantie daar stelt precies hetzelfde voor als die van Kia alleen is het bij VAG 2 a 4 jaar en bij Kia 7 jaar.. Duidelijk + voor Kia. Restwaarde: Volgens mij heb ik laatst een artikel gelezen waarbij de Picanto redelijk waardevast was misschien moet je eens informeren bij een andere Kia Dealer wat je terug krijgt voor je auto en hoeveel km heeft de auto ondertussen gelopen? ik lees 16.000 kmter revisie versnellingsbak? Niet zuinig ben ik wel met je eens.. (P.s nog een kleine opmerking VW Polo gekocht voor 15.000 2 jaar later inruilprijs van 7000 euro ). Quote
Sense Geplaatst 2 April, 2013 Geplaatst 2 April, 2013 @Donderpoes: ga lekker voor de XXX en laat de Picanto links liggen. Redenen? niet zuinig bij normaal gebruik, tenzij je net als ik alleen maar op 80 km wegen rijdt niet degelijk (nu al een revisie van de versnellingsbak gehad na 16.000 km) 7 jaar garantie stelt niets voor als er echt iets mis is restwaarde. Ik krijg nu na 1 jaar voor mijn auto, die bijna 12000 euro heeft gekost, amper nog 8000 euro terug Wij hadden vooral problemen met de harde ophanging (het wegennet in België ligt er belabberd bij: veel putten & verkeerdrempels) in combinatie met een hoog verbruik én het gebrek aan ruimte voor de hond + de inkopen. Het bakje stuurde ook nerveus. De bestuurderszetel van de Pica vonden wij overigens goed, enkel jammer dat de passagierszetel niet dezelfde ondersteuning gaf. Verleden week hebben wij beslist om onze Picanto van nauwelijks 10 maand 1/2 in te ruilen voor een Honda Jazz 1.4 i-vtec. Het rijdt een stuk relaxter & comfortabeler met een zee aan ruimte en een multifunctioneel interieur. We zijn ook blij terug bij onze vertrouwde Hondadealer te zijn. Quote
molenland Geplaatst 2 April, 2013 Geplaatst 2 April, 2013 Als je binnen het jaar al tientallen malen terug bent geweest bij de Kia dealer met diverse problemen, zoals niet willen starten in de winter, versnellingsbak, hoog verbruik, rammelend dashboard, knak in koppelingspedaal enz., dan wordt de positieve kijk op de Kia Picanto wel iets minder positief. Als dan blijkt dat Kia Nederland zijn schouders ophaalt bij diverse problemen en de dealer maar aan laat modderen, dan vraag ik me in alle ernst af wat de 7 jaar garantie eigenlijk voorstelt. Moet wel gezegd worden dat de stoelen van deze Picanto heerlijk zitten, de auto fijn stuurt en het interieur nog steeds tot het mooiste behoort in zijn klasse. Dat mag uiteraard ook wel even worden vermeld. Maar mijn volgende auto wordt zeker geen Kia meer..... Quote
Maarten12 Geplaatst 24 Augustus, 2025 Geplaatst 24 Augustus, 2025 Ik zie hier reacties uit 2013 het is nu 2015 en ik rijd nu bijna 2 jaar in een Picanto van 2014 op lpg en benzine vanuit fabriek standaard. Er stond 234000 op de teller toen ik hem kocht en nu 255000km. De voorstoel zit nog prima maar op lange afstanden heb ik wel last van me rug ,maar heb een slechte onderrug. de auto rijd 1 op 15 op lpg en tank hiervoor 63 cent per liter . Kia geeft veel meer aan wat dus niet klopt. Toch ben ik zeer tevreden en heb nog nooit een auto gehad met zo weinig olieverbruik 1liter olie op13000km . Quote
Maarten12 Geplaatst 26 Augustus, 2025 Geplaatst 26 Augustus, 2025 Uh foutje 2015 moet 2025 zijn . Ik hoop dat mensen die nu een gebruikte zoeken iets aan mijn vorige berichtje hebben. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.