Fedde1980 Posted April 2, 2013 Posted April 2, 2013 Ik heb via de email een 3drs rvs instaplijst besteld omdat ik ze achter niet mooi vond. Nu heb ik er niet over nagedacht dat dit niet zou passen. Nu mailde ik de dealer dus weer om dit om te ruilen.Willen ze he gewoon niet retour nemen. Omdat de 3drs niet veel verkocht word. Kan dit zomaar en heb ik dus gewoon dikke pech? Quote
Murcielaygo Posted April 4, 2013 Posted April 4, 2013 Vaak is het zo dat speciaal bestelde delen niet retour genomen worden. En niet alleen bij autodealers... Ik ben dus bang dat je pech hebt. Je geluk is dat je ze evt. hier of op Marktplaats kunt verkopen... Quote
mcbeef Posted April 4, 2013 Posted April 4, 2013 volgens mij heb je gewoon recht om binnen 14 dagen te retourneren zonder opgaaf van reden. De dealer kan volgens mij niet aannemelijk maken dat het om een op maat gemaakt onderdeel gaat (speciale bestelling) dus mag je aanspraak maken op je recht tot ontbinding van de koopovereenkomst. Dit is gewoon treiteren in mijn optiek. Quote
bigwade Posted April 4, 2013 Posted April 4, 2013 Kijk-es of je hier wat kunt vinden http://bit.ly/13V5ilc Quote
jutter Posted April 4, 2013 Posted April 4, 2013 Ik heb via de email een 3drs rvs instaplijst besteld omdat ik ze achter niet mooi vond. Nu heb ik er niet over nagedacht dat dit niet zou passen. Nu mailde ik de dealer dus weer om dit om te ruilen.Willen ze he gewoon niet retour nemen. Omdat de 3drs niet veel verkocht word. Kan dit zomaar en heb ik dus gewoon dikke pech? volgens mij heb je gewoon recht om binnen 14 dagen te retourneren zonder opgaaf van reden. De dealer kan volgens mij niet aannemelijk maken dat het om een op maat gemaakt onderdeel gaat (speciale bestelling) dus mag je aanspraak maken op je recht tot ontbinding van de koopovereenkomst. Dit is gewoon treiteren in mijn optiek. Fedde geeft zelf aan dat hij ze zelf besteld heeft en heeft er niet over nagedacht dat dit niet zou gaan passen. Het lijkt mij niet fair om dit bij de dealer neer te leggen. 'Treiteren' vind ik helemaal ver gezocht mcbeef. Het zou een mooie janboel/feddeboel/mcbeefboel worden als iedereen dit gedrag zou gaan vertonen want dan zou elke dealer binnen no-time failliet zijn. Het wordt een ander verhaal als jij met je auto naar de dealer gaat en vraagt:'kijk, voor deze auto wil ik graag dat onderdeel bestellen. Wilt u dat voor mij doen?" Als het dan verkeerd gaat dan zal elke dealer zijn verantwoording nemen. Quote
Smart Posted April 7, 2013 Posted April 7, 2013 Retourneren is een service en geen recht....helaas. Quote
The Wizard Posted April 8, 2013 Posted April 8, 2013 Als je telefonisch of via de mail besteld is het koop op afstand en mag je het product binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden retourneren. Quote
Fedde1980 Posted April 8, 2013 Author Posted April 8, 2013 Dat vraag ik me dus ook af want ik heb het wel ter plekke betaald. Quote
mcbeef Posted April 8, 2013 Posted April 8, 2013 ... want dan zou elke dealer binnen no-time failliet zijn... Tevens heeft TS het over omruilen, niet alleen retourneren. Dealer heeft kennelijk liever een klanten die verkeerde onderdelen bestellen dan een tevreden klant. Beetje last van korte termijn zicht denk ik. Quote
Recommended Posts