Jump to content

Pioneer navigatie actie Picanto

ako

Recommended Posts

Hoi,

In januari heb ik een Picanto 1.2 /5deurs in Super Pack uitvoering besteld.

De auto wordt waarschijnlijk eind April geleverd.

Momenteel loopt er bij KIA een actie waarbij een Pioneer systeem kan worden ingebouwd.

Nu ben ik nieuwsgierig of er al mede Picanto rijders zijn die de Pioneer F940 Avic in hun auto hebben laten zetten en wat jullie ervaringen er mee zijn.

Is het een grote verbetering ten opzichte van het standaard radio geluid en of is een extra subwoofer nog nodig.

Ben benieuwd naar de reacties,

Groeten Ab

Ik heb er van de week ook een andere in laten zetten. Niet de pioneer f940 maar de appradio 2 van pioneer(sph-da100). En ik moet zeggen het geluid is al stukken beter dan met de standaard radio. Was van plan om er andere boxen in te laten zetten , maar ben voorlopig tevreden zoals het nu is

• 2 weeks later...

Ik krijg mijn picanto vrijdag. Ook hierin zit het Pioneer systeem . Ik laat je wel weten wat ik ervaar.

Ben ook erg benieuwd.

Ze waren hem vergeten te installeren.. Donderdag wordt hij er alsnog ingezet.

Er is trouwens een onderwerp over deze pioneer bij de KIA Rio sectie.

Ben nog steeds benieuwd

Ze waren hem vergeten te installeren.. Donderdag wordt hij er alsnog ingezet.

Er is trouwens een onderwerp over deze pioneer bij de KIA Rio sectie.

Ben nog steeds benieuwd

Tja da's dan wel weer spijtig voor je; hoe kunnen ze zoiets vergeten zou je zeggen...

afijn ik wens je veel rijplezier met je nieuwe auto!

Ach, wat in het vat zit verzuurd niet toch.. :wink:

Vond het ook wel vreemd, ze zeiden dat het frame rond de pioneer nog niet binnen was.

En ik heb er nu al veel rijplezier van... Wat een heerlijk wagentje, dank je!!

Onze picanto is gelukkig wel direct voorzien van het multimedia systeem. Maar er zijn inderdaad leverproblemen met het bijbehorende 2-din inbouwframe.. Deze komen maar heel mondjesmaat binnen.. Onze picanto was inmiddels ruim een week binnen bij de dealer, maar hij wou pas afleveren als alles compleet was, iets wat ook onze voorkeur genoot. Het wachten was dus op het inbouwframe.. Uiteindelijk toch in overleg besloten de auto op donderdagavond af te leveren wel of geen navigatie! Dit omdat er geen duidelijkheid kwam over de levertijd van de frame's.

Dus wij 's avonds naar de dealer en... Waren er 2 van de ruim 30 bestelde frames binnen gekomen om 17:00 uur!! Uiteindelijk een monteur bereid gevonden om het systeem nog in te bouwen na werktijd zodat de auto compleet afgeleverd kon worden om 19:00 uur. Super service natuurlijk!

Wij zijn echt supertevreden met de pioneer, geluid is direct veel beter, telefoon via bleutooth, navigatie, app-radio enz.. Het is wel echt even wennen aangezien het apparaat meer mogelijkheden heeft dan de hele picanto bij elkaar, maar uiteindelijk is het een prettig werkend, mooi uitziend systeem..

• Like 2

Guest Jaap van Deursen

Ik heb een nieuwe Picanto 1.2 plus pack besteld bij de dealer. Die vertelde dat de actie met gratis Pioneer Nav. alleen geldt voor de voorraadmodellen. Ter compensatie krijg ik een teflon behandeling, en heb een losse tas ontvangen met was, schoonmaakmiddelen en doekjes.

Ik heb een nieuwe Picanto 1.2 plus pack besteld bij de dealer. Die vertelde dat de actie met gratis Pioneer Nav. alleen geldt voor de voorraadmodellen. Ter compensatie krijg ik een teflon behandeling, en heb een losse tas ontvangen met was, schoonmaakmiddelen en doekjes.

Vindt dit een mager aanbod ter compensatie  voor de Pioneer Nav.

Dit kan niet kloppen.. Heb die van mij nieuw besteld, vanaf de boot.. Had een beetje geluk met kleur/uitvoering vandaar vrij korte levertijd van 3 weken..

Voorwaarde van de actie was wel, zolang de vooraad sterkt mbt het navigatiesysteem weet ik..

Maar dat het alleen geldt op voorraadmodellen geloof ik niet.

Dit zegt Kia zelf:

Actie is alleen geldig voor het actuele modelprogramma van de Kia Picanto, voor kentekenaanvragen vanaf 22 maart 2013, met uiterste aankoopdatum en datum kentekenaanvraag van 1 juni 2013 en uiterste kentekenregistratiedatum van 8 juni 2013 van een nieuwe Kia Picanto. Deze actie geldt, tenzij anders vermeld, niet in combinatie met andere acties en zolang de voorraad strekt. 

Alleen op voorraadmodellen is dus niet waar. En als de actie tot 1 juni loopt zou het op z'n minst vreemd zijn als de voorraad nu al op zou zijn.

Mooi geïntegreerd !  Ik ben benieuwd welk afdekfront ze bij die van mij gaan gebruiken.

De dealer vertelde dat de startknop uitsparing er niet inzit als je het model ook niet hebt besteld.

Dus een glad stuk bij het stuur 'zonder cirkeltje'. Ik laat het weten als ik hem heb.

Mooi geïntegreerd !  Ik ben benieuwd welk afdekfront ze bij die van mij gaan gebruiken.

De dealer vertelde dat de startknop uitsparing er niet inzit als je het model ook niet hebt besteld.

Dus een glad stuk bij het stuur 'zonder cirkeltje'. Ik laat het weten als ik hem heb.

Ik heb nu meerdere picanto s gezien waarbij het ingebouwd is en allemaal met zo rond dingetje.. Vind dit toch wel een kleine doorn in het oog als ik straks ga vervangen voor een witson maarja daar moet ik maar aan wennen denk ik. :)

• Like 1

Dit zegt Kia zelf:

Actie is alleen geldig voor het actuele modelprogramma van de Kia Picanto, voor kentekenaanvragen vanaf 22 maart 2013, met uiterste aankoopdatum en datum kentekenaanvraag van 1 juni 2013 en uiterste kentekenregistratiedatum van 8 juni 2013 van een nieuwe Kia Picanto. Deze actie geldt, tenzij anders vermeld, niet in combinatie met andere acties en zolang de voorraad strekt. 

Alleen op voorraadmodellen is dus niet waar. En als de actie tot 1 juni loopt zou het op z'n minst vreemd zijn als de voorraad nu al op zou zijn.

Ik geloof ook niet dat het de voorraad auto's betreft. 

Je ziet het vaak zo rond pasen dat automerken gaan stunten met acties om zo hun kwartaalcijfer een boost te geven.

Veel Kia's hebben een behoorlijke levertijd dus het kan haast niet anders dat de actie is zoals hier wordt geciteerd. 

Hij is vandaag geïnstalleerd en ben onder de indruk van het geluid en de mogelijkheden.

Er komt nu veel meer power uit de boxen.

Zal bij langer gebruik mijn ervaringen delen.

Ziet er prima uit en goed om te lezen dat er een beter geluid uit komt.

Denk je trouwens nog aan een extra subwoofer?

Er zat een beschrijving bij voor de installatie voor de KIA monteur en hierbij stonden ook foto's bij van de frame met cirkeltje.

Moet eerlijk zeggen dat ik dat wel een beetje jammer vind.

Verder ziet het er gelikt uit..

Een extra subswoofer zal ik niet installeren. Ik ben wel benieuwd of de boxen het zullen houden...

Hou jullie op de hoogte..

Zo... ff en update.

Navigatie: Goed en duidelijk.

Muziek: Er komt een goed geluid uit de boxen en er is (voor mij tenminste) genoeg bass aanwezig.

Radio: Weet alleen nog niet hoe ik op een duidelijke en normale manier voorkeuze zender voor mijn radio aan kan maken. Krijg nu elke keer de volledige lijst met alle zender te zien en dat is voor mij niet overzichtelijk. Als iemand mij hiermee kan helpen graag.

enige minpuntje is dat er bij het systeem geen opberghoesje voor het afneembare frontje wordt meegeleverd. Als je overal in de handleidingen vermeld dat er voorzichtig mee omgegaan moet worden is zo'n opbergdoosje misschien wel handig.

Verders een aanwinst voor de toch al luxe uitgevoerde picanto..

Zo... ff en update.

Navigatie: Goed en duidelijk.

Muziek: Er komt een goed geluid uit de boxen en er is (voor mij tenminste) genoeg bass aanwezig.

Radio: Weet alleen nog niet hoe ik op een duidelijke en normale manier voorkeuze zender voor mijn radio aan kan maken. Krijg nu elke keer de volledige lijst met alle zender te zien en dat is voor mij niet overzichtelijk. Als iemand mij hiermee kan helpen graag.

enige minpuntje is dat er bij het systeem geen opberghoesje voor het afneembare frontje wordt meegeleverd. Als je overal in de handleidingen vermeld dat er voorzichtig mee omgegaan moet worden is zo'n opbergdoosje misschien wel handig.

Verders een aanwinst voor de toch al luxe uitgevoerde picanto..

Voor de voorkeur zenders in te stellen moet je in het scherm zitten waar je ook de radio zenders zoekt.

Als je dan een zender hebt gevonden die je wil bewaren doe je het volgende.

Druk op het gedeelte (iets boven het midden) waar de freq staan en hou dat even vast.

Dan gaat hij naar een lijst waar dat de voorkeur zenders staan.

het zijn er zes die je te zien krijgt.

Kies een van de zes mogelijkheden en hou die ingedrukt tot je een signaal hoor en dan is hij opgeslagen in het geheugen.

En zo ga je door tot je alle zenders heb die je hebben wil.

sucses er mee.

• 2 weeks later...

Voor de voorkeur zenders in te stellen moet je in het scherm zitten waar je ook de radio zenders zoekt.

Als je dan een zender hebt gevonden die je wil bewaren doe je het volgende.

Druk op het gedeelte (iets boven het midden) waar de freq staan en hou dat even vast.

Dan gaat hij naar een lijst waar dat de voorkeur zenders staan.

het zijn er zes die je te zien krijgt.

Kies een van de zes mogelijkheden en hou die ingedrukt tot je een signaal hoor en dan is hij opgeslagen in het geheugen.

En zo ga je door tot je alle zenders heb die je hebben wil.

sucses er mee.

Klosjos, bedankt. Ik ben net terug van vakantie en ga het gelijk proberen.