Jump to content

waarom zo weinig over de Venga

vengafan

Recommended Posts

Nog steeds zoekende naar leuke dingen voor de Venga raak is soms gefrustreerd dat er zoveel dingen voor andere Kia modellen zijn te vinden

Is de Venga soms meer voor de Europese markt ontworpen en niet wereldwijd?

Als je naast de auto kijkt zie je -als je goed kijkt- ook dat hij een zijwaarts-uitklappend-bed heeft waar je comfortabel op kan rusten, je moet immers na elke 2 uur rijden ook even rust nemen.. Zeer goed over nagedacht deze uitvoering.

• Like 2

Jack_z, op 14 Feb 2014 - 23:38, zei:is dit wat ? een kofferbak open houder voor de venga ?

Jarno Hams belde al. Hij was bezig met de Sterkste Man competitie, en ze kunnen het onderdeel "Stones of Strenght" niet doen, ze missen een steentje.

• Like 3

• 1 month later...

Mijn Venga, nu een jaar in het bezit. Wat mij betreft is het nogal logisch dat het zo rustig is op dit forum, want wat een probleemloze auto is dit. Behept met een handgeschakelde 1.6 ltr motor en alle elektronische toestanden werkt alles zonder een krimp te geven. Geen gerammel of rare geluidjes. Het ISG systeem werk vaak niet maar na een lange rit weer wel een een poosje. Nog geen deukje achter door die handige camera achterop die alles laat zien. We begeven ons best redelijk vlot door het verkeer en op de snelweg ben ik best wel nog iets vlotter en vaak nog vlotter. Een gemiddeld verbruik van 1 op 14 lijkt me dan wel acceptabel. De stoelen blijf ik van een hoog niveau vinden. Praktisch blijf ik hem vinden, een hoge instap, de bank achter snel om te klappen, best wel ruime en diepe kofferbak. De motor is soepel maar voor het echte werk moet je hem de toeren injagen (met het nodige motor lawaai). Net de eerste beurt gehad, gratis een vervangende auto gekregen (moest er wel om vragen), alles in orde en dus het vaste bedrag betaald. Kortom, een ideale auto. Oh ja, die A stijl blijf ik een probleem vinden.

• Like 3

Herkenbaar verhaal, zeker ook wat de A-stijl betreft. Je wordt bij het naderen van een zijweg of rotonde nog weleens verrast op nog een medeweggebruiker.....

Veel plezier met de sjees!

• 2 months later...

Gisteren(vrijdag) stond in utrecht overvecht een vrij nieuwe venga, op mijn gemak eens goed bekeken, was een

automaat, vandaar mijn belangstelling. Is toch best  een mooie auto.

• Like 1

• 1 month later...

JopioV goede keuze hoor.

Standaard zit er een alarm op.

En die kan je proberen door je auto af te sluiten met de afstandbediening want dan activeer je ook je alarm.

Draai deze dan maar eens open met de sleutel, open je portier dan moet deze afgaan.

Je alarm weer uit zetten doe je door op de ontgrendeltoets (slotje open) te druk op je afstandsbediening.

Of je armleuningen op ongelijke hoogte zitten is me nog eerder opgevallen.

Zal er eens naar kijken.

Volgens mij kan je ze ook niet verstellen.

Alleen omhoog weg klappen.

hallo  ik denk dat er standaard geen alarm opzit  ik heb het bovenstaande geprobeerd maar er gaat geen alarm af  ik heb de venga nu 4 weken,ik zal eens even mailen naar de dealer 

gr john

hallo  ik denk dat er standaard geen alarm opzit  ik heb het bovenstaande geprobeerd maar er gaat geen alarm af  ik heb de venga nu 4 weken,ik zal eens even mailen naar de dealer 

gr john

je moet wel even een minuutje wachten of zo het systeem moet zich wel even op scherp zetten dat duurt wel even 

maar je kan onder je motor kap zo zien of je het alarm systeem hebt 

als je onder je motor kap nog een extra klein toetertje hebt hangen dan heb je het systeem wel

Guest GreyGriffin

Aangemoedigd door bovenstaande discussie ben ik even gaan proberen of er op mijn Venga een alarm zit. Ik heb netjes de procedure gevolgd zoals die door Warmentuuter werd beschreven. Op het moment dat ik het portier open trek, komt er een fikse bak herrie. Goed dat Warmentuuter er ook bij had gezet hoe je die decibels weer kunt uitschakelen! Opnieuw wat geleerd via het Kiaforum.

• 1 year later...

Heb meer geleerd over de Venga sinds ik op forum kom (sinds 2 weken) dan in een jaar door het instructie boekje lezen.

Nu hou ik van uit proberen en inderdaad wat je hier nu leest vind je nergens terug.

Ook valt mij op dat forum zo lekker rustig en beheerst is in het schrijven.

Groetjes :-)

• 5 months later...

Er wordt inderdaad weinig over de Venga geschreven, dus daarom mijn reactie.

Negatief is voor mij maar één ding en dat is de A-stijl. Die heeft mij, vooral op rotondes,

al een paar keer flink doen schrikken.

Ik denk dat ik alleen hierom geen Venga meer zal kopen.

Verder is mijn Venga 1.6 aut van 2011 en ruim 70000 km gereden, een probleemloze auto.

Het verbruik zit rond de 1 op 14/14.5. Lijkt mij redelijk.

Ik houd de komst van de nieuwe Rio in de gaten, maar ben bang dat het trekgewicht te laag is,

dat zal niet meer als ongeveer 800 kg zijn.

Guest Warmentuuter
Op 14-12-2016 om 19:57 zei moto:

Er wordt inderdaad weinig over de Venga geschreven, dus daarom mijn reactie.

De Venga heeft al meerder prijzen in de wacht gesleept o.a bij onder oosterburen als de meest betrouwbare Kia. 
Dan hoef je er ook niet veel negatiefs over te schrijven toch.
De A stijl is wel een punt toch raakte ik daar wel aan gewend.

Positieve dingen zijn er wel geschreven over de Venga.
Hierbij de link  (Er zijn zelfs films gemaakt met de Venga) :-) 

• 1 month later...
Op Saturday, August 02, 2014 om 16:53 zei xtra40:

je moet wel even een minuutje wachten of zo het systeem moet zich wel even op scherp zetten dat duurt wel even 

maar je kan onder je motor kap zo zien of je het alarm systeem hebt 

als je onder je motor kap nog een extra klein toetertje hebt hangen dan heb je het systeem wel

Guest Warmentuuter
29 minuten geleden zei de jean:

ik blijf het een zuipschuit vinden !

Vaak is je rechtervoet de schuldige.
De Venga is niet de zuinigste Kia maar ik wist het gemiddelde verbruik op de 1 op 14,5 te houden.
En met de langere rit gaf de verbruiksmeter tussen de 5 a 6 liter op de 100 kilometer aan met een snelheid tussen de 100 - 110.
Vond ik acceptabel.

Hierbij een link om zuinig te rijden met de Venga

Hopelijk heb je hier wat aan. 

dank voor de link, wordt hier allemaal al toegepast ...

niemand rijdt hier met een zware voet, wel worden veel ritten gedaan van om & bij de 10 km, en zomaar ff 2.8 liter meerverbruik

tov mijn peugeot 208 benzine ( dat is 50 % ! ) vind ik wat overdreven, op de snelweg aan 120 geeft het reële verbruik tss de 8 en 8.5 liter/100 km aan, veel te veel !

Het verbruik over 16000 km komt op 1 op 12.80.