xtra40 Geplaatst 5 Februari, 2014 Geplaatst 5 Februari, 2014 Klop helemaal daar is ook dat rode draadje voor welke bij die gele tulp stekkers uit komt van je camera kabel zo dat je geen extra draad hoeft te leggen Quote
Picawhite Geplaatst 5 Februari, 2014 Geplaatst 5 Februari, 2014 en dat rode draadje incl tullip heb ik dus niet (heb alleen een tullip) zou dus draad moeten trekken, niet in de radio stekker(origineel) Quote
xtra40 Geplaatst 5 Februari, 2014 Geplaatst 5 Februari, 2014 ja daar komt het wel op neer zo als je zelf al aangaf heb je een extra stekker met een blauwe draad met camera of back up er op staan daar moet je dus ook een plus signaal op krijgen en deze zit niet in je orginele radio stekker Quote
Picawhite Geplaatst 5 Februari, 2014 Geplaatst 5 Februari, 2014 Het werkt ,achteruit inschakelen en beeld , heb hem wel weer van de aux afgehaald want daar werkte ie niet zit nu dus weer op de cam aansluiting waar ik hem in eerste instantie had zitten . De tweede signaal draad heb ik in de bruine 16polige stekker achter zekeringenkast vandaan gehaald tw de groene draad positie 3 vanaf de hoek, hier de blauwe draad van de unit op gezet en klaar . 4 Quote
Jack_z Geplaatst 5 Februari, 2014 Geplaatst 5 Februari, 2014 gaan we binnenkort maar eens een achteruitrijcamera inbouw dag bij Picawhite houden want die van mij moet ook nog Quote
joniek55 Geplaatst 9 Juni, 2014 Geplaatst 9 Juni, 2014 Ik heb de camera in mijn kentekenverlichting van de Picanto ingebouwd. Deze is ook te koop voor de Rio maar op de doos staat Hyundai I30.Te koop bij http://www.navaudio.nl/products/Kia-Rio-achteruitrij-camera.htmlDe spiegel http://www.navaudio.nl/products/Kia-binnenspiegel-met-video-monitor-%28type-2%29.html is klein maar te doen.Persoonlijk vind ik die camera nogal naar beneden gericht en de groene, gele en rode lijn dus ook. Deze lijnen staan op de wielen gericht en daardoor kan ik ergmoeilijk de afstand van het bumper van de auto achter mij inschatten. Wie weet een oplossing voor dit probleem? Wanneer en waar is zo'n "Picantodag" ? Ik blijf het jammer vinden dat je met die camera niet zo zeker kunt parkeren. Oefenen op een andere auto is lastig want boem is ho! Ik ben wel bezig geweest met een grote doos met strepen erop maar ik heb die doos al aangeraakt voordat ik de gele strepen gepasseerd ben. Ook is de afstand tussen de strepen, wellicht omdat ze zo schuin staan, nog geen 30 cm buiten in de praktijk. Bij mijn vorige auto had ik die problemen helemaal niet. Help, wie reageer eens? Quote
Big AL Geplaatst 12 Februari, 2015 Geplaatst 12 Februari, 2015 Even een bestaand topic kapen voor mijn eerste officiële post Ik heb dus de Picanto Businessline Navigator uit december 2014, en die heeft als navi de Pioneer F8430BT. Nou zat ik laatst door de accessoires lijst op de Kia site te kijken en daar vielen me 2 dingen op. Ten eerste dat alle accessoires ineens volgens mij per 1 januari duurder zijn geworden. Maar da's offtopic. Ten tweede zag ik dat er een achteruitrijcamera tussen stond. Dit is een camera die in de nummerplaatomlijsting zit. Deze kost € 349,00 incl. inbouw. Wat vinden jullie van deze "aanbieding"? Is dit een goeie om te laten plaatsen door de dealer? Er staan geen specs bij. Ik weet dus niet hoe het beeld is, of en hoe de richtlijnen eruit zien, en of er nachtzicht in zit. Ook weet ik niet of deze compatibel is met de F8430BT, en weet ik niet of de kabel boom achterin de radio zit. Hiervoor ga ik morgen naar de dealer en laat de radio er even uithalen. Als de kabel er niet inzit, moet ik deze alsnog aanschaffen en komen de kosten hiervan dus nog bovenop de kosten van de camera. Of, is het beter en goedkoper om een aftermarket camera te kopen, en een afspraak maken met de legendarische Pimpmasters, zodat die hem professioneel kunnen inbouwen. Quote
Murcielaygo Geplaatst 12 Februari, 2015 Geplaatst 12 Februari, 2015 Ik zou gaan voor optie twee als je dit niet zelf kunt. Dan ben je geheel klaar voor stukken minder dan die camera bij de dealer kost... Quote
Gast Stief Geplaatst 12 Februari, 2015 Geplaatst 12 Februari, 2015 Yep!!wat Murcielaygo zegt! Zal je een hoop besparen. Quote
Towerom Geplaatst 13 Februari, 2015 Geplaatst 13 Februari, 2015 De Pimpmasters hebben mij destijds ook geholpen naar volle tevredenheid geholpen met mijn camera in nummerplaathouder, tegen zeer acceptabele kosten: Voor foto's zie: https://www.facebook.com/pimpmasters.kiario/media_set?set=a.258177587672443.1073741893.100004406111111&type=1 Quote
Arie D Geplaatst 16 Februari, 2015 Geplaatst 16 Februari, 2015 Hi, Mijn camera zit in het 3e remlicht (veel werk !) Is een camera van Witson. Aansluiting voor de camerasturing is te vinden bij de draadbundel naar het linker achterlicht (achter in), daar vandaan loopt een dunnere bundel naar het rechter achterlicht. In die bundel moet je de groene draad hebben ! Quote
Chielio Geplaatst 2 Juli, 2023 Geplaatst 2 Juli, 2023 Hallo allemaal. Ik wil ook een camera in de kenteken verlichting plaatsen .. ben er al achter dat achter de modder klep de achteruitrijverlichting te bereiken is. Mijn vraag is hoe ik de kabels van de camera de auto intrek? Nylon trekveer hoorde ik al, maar waar komen de draden de auto binnen? Mijn dank is groot voor het verlossende antwoord! Groetjes van Chielio Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.