kweenie Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Heeft er iemand ervaring met het kromtrekken van remschijven. Ik heb de originele schijven aan de voorzijde met een kleine beurt laten vervangen. De nieuwe set was binnen no time krom en het volgende setje ook. Heb nu natuurlijk een discussie met de garage, want er zijn geen klachten bekend met de vervangssetjes: ik zou teveel remmen.......zucht Ik had als 1 van de eersten een sportage zo vanaf september 2010. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timo0103 Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Ik ga er van uit dat men de blokken ook vervangen heeft? Heb het met mijn vorige auto ook gehad. Hoop gezeik terwijl ik er niets aan kon doen. Meestal als je er een niet origineel blokkensetje op zet is het probleem verholpen. Een te hard remblok is vaak de boosdoener van kromme schijven. Of je moet na een lange periode van remmen ( bergwegen ed ) met de voet op de rem blijven staan voor het stoplicht. Of na het uitremmen van de snelweg met de voet op de rem blijven staan als je stilstaat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Major Case Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Dat kan een heel eind kloppen wat Timo schrijft, als je dan ook nog met een automaat rijdt is het verhaal helemaal rond. Wanneer je bij bijvoorbeeld bij een stevige rijstijl, moet afremmen en stilstaan moet je het rempedaal ingetrapt houden waardoor er warmte overdracht plaatsvindt tussen de remblokken en de remschijf..Dus wat Timo schrijft is best wel mogelijk. Aan de remschijven of remblokken zal het niet liggen, denk ik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pipercub Posted June 7, 2013 Share Posted June 7, 2013 Ook niet na flink remmen door een plas rijden, dit kan ook kromtrekken van de schijf veroorzaken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timo0103 Posted June 7, 2013 Share Posted June 7, 2013 Ook niet na flink remmen door een plas rijden, dit kan ook kromtrekken van de schijf veroorzaken. Tja dat zou kunnen maar als het 2x gebeurt is het niet aannemelijk. Bij een automaat moet je echt aanleren om bij iedere scheet de handrem aan te trekken voor het verkeerslicht anders blijf je met je poot op de rem staan wat weer resulteert in kromme schijven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted June 7, 2013 Share Posted June 7, 2013 Maar als je rondom schijven hebt, werkt daar de handrem dan ook niet op!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bemio Posted June 7, 2013 Share Posted June 7, 2013 Of je moet na een lange periode van remmen ( bergwegen ed ) met de voet op de rem blijven staan voor het stoplicht.Of na het uitremmen van de snelweg met de voet op de rem blijven staan als je stilstaat. Iets dergelijks hadden wij jaren geleden met een Lada Samara Baltic. Het bleek dat de remslangen onder spanning te stonden. Als je de remde voor een bocht en in de bocht de rem losliet bleef de remvloeistof onder druk te staan. Daardoor bleven de blokken tegen de schijven gedrukt en trokken ze uiteindelijk krom. Bij ons gingen de schijven slechts 3000 km mee. De dealer heeft de spanning op de remslangen verholpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timo0103 Posted June 7, 2013 Share Posted June 7, 2013 Aan de achterzijde worden de remmen nauwelijks heet omdat daar maar 25% van de remkracht naar toe gaat ongeveer. De grootste belasting zit op de voorschijven en deze zijn ook voorzien van luchtkoeling, achter zijn ze massief. Je hoort ook nooit van kromme schijven achter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ysie Posted June 8, 2013 Share Posted June 8, 2013 Mijn vorige wagen was ook een automaat. Nooit problemen mee gehad. Als je veel bruusk remt vb. voor een rood licht, niet tijdig afremt maar sportief rijd kan ik daar inkomen dat ze heel warm komen en in combinatie van de rem vast te houden dat ze krom trekken. Laat je tijdig uitbollen en rem niet altijd op de laatste knip . Rij je niet altijd zo dan is er toch iets niet juist. Handrem vasthouden als je aan een rood licht staat of in een file lijkt me toch wat drastisch. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alaskan4x4 Posted June 8, 2013 Share Posted June 8, 2013 andere oorzaak kan zijn dat de wielnaaf niet goed gereinigd/ontroest is waardoor de schijven scheef gemonteerd worden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timo0103 Posted June 9, 2013 Share Posted June 9, 2013 andere oorzaak kan zijn dat de wielnaaf niet goed gereinigd/ontroest is waardoor de schijven scheef gemonteerd worden? Als je een oude brik rijdt misschien, onze auto's zijn daar veel te nieuw voor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kaysem Posted June 9, 2013 Share Posted June 9, 2013 Is er een optie om geperforeerde schijven te nemen ivm warmteafvoer? Heb het probleem nog niet met de Carens gehad maar wel met de motor en daar de schijven vervangen door geperforeerde schijven en iets zachtere remblokken. Misschien een optie? succes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Major Case Posted June 9, 2013 Share Posted June 9, 2013 Ik kan me nog 1 oorzaak bedenken en dat is dat de remblokken niet geheel los komen van de remschijf. De oorzaak moet dan ook volgens mij gezocht worden in de remcylinders. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.