Jump to content

Welke USB stick gebruiken

jojovenga

Recommended Posts

HOI : Ik ben nu in het bezit van een mooie Venga (nieuw) waar ik goed over te spreken ben . Ik wil mijn muziek op een  USB  stick zetten om van dat gerammel van cd.doosjes af te zijn . Wat is aan te raden wbt. de gigabites op de stick. is 4 gb voldoende of wordt  meer aangeraden. Wie heeft tips. Mvg John.

Dat ligt er natuurlijk aan hoeveel muziek je hebt en hoeveel je mee wilt nemen.

Maar je kunt dit redelijk aanhouden bij 192 bitrate MP3's

4GB - 1000

8Gb - 2000
16Gb - 4000
32Gb - 7000
64Gb - 16000

HOI : Ik ben nu in het bezit van een mooie Venga (nieuw) waar ik goed over te spreken ben . Ik wil mijn muziek op een  USB  stick zetten om van dat gerammel van cd.doosjes af te zijn . Wat is aan te raden wbt. de gigabites op de stick. is 4 gb voldoende of wordt  meer aangeraden. Wie heeft tips. Mvg John.

Ik gebruik nu een 16 Gb stick en dat werkt nog redelijk snel bij het starten van de radio.

Een grotere stick werkt ook.

Overigens werkt de radio ook prima met een externe HDD mits deze niet meer dan 500 mA nodig heeft om op gang te komen.

Ik heb er ook eens een Samsung HDD van 250 Gb aan gekoppeld met een FAT32 partitie van 120 Gb en die werd prima gelezen/geïnventariseerd (in +- 1  minuut).

En ik kon ook de muziek er van afspelen. Lezen van de 16 Gb stick kost max 10 sec.

Bedenk wel dat er een technisch maximum (10.000) zit aan het aantal mappen/files dat gelezen kan worden. Zie blz 50 van de navigatie handleiding

Dit geldt ook van de playlist functie; als je veel nummers hebt werkt deze niet meer en kun je niet meer op artiest of genre selecteren maar allen nog op map.

Het is ook handig om je bestanden/mappen op de stick of HDD  te sorteren m.b.v het freeware programma DriveSort.

Zie http://www.anerty.net/software/file/DriveSort/

De grootte van de stick is inderdaad afhankelijk van hoeveel muziek je kwijt wil. Dit is dus een persoonlijke keuze.

Ikzelf zou, ook voor een usb stick voor in de auto, kiezen voor een stick die redelijke lees/schrijfsnelheden heeft. Ik heb gemerkt dat het heel vervelend is als de stick zo traag is dat het laden (bij het erin steken) ontzettend lang duurt.