Jump to content

waarborg : lachertje?

wurre

Recommended Posts

Even een update over de afhandeling van de afgebroken sleutel; de garage heeft me een rekening gestuurd van 136 euro, waarop ik een boze mail heb gestuurd naar de garage en naar kia nl. Deze laatste reageerde met de mededeling dat kia een procedure heeft mbt sleutels van een Kia en dat ze hierover de garage hebben aangeschreven. Deze moet nu de factuur aanpassen conform deze instructie. Afwachten maar.

Hoi bigmac, welke procedure volgt Kia m.b.t. de afgebroken sleutel(s)? Weet jij hoe dit is/wordt opgelost in soortgelijke gevallen?

Kia stuurt een garantiecheck waarmee de klant de nota van de garage kan betalen.

Die was in mij geval eerst naar mijn overbuurman gestuurd, die het ding weggegooid had. Na een hoop mails uiteindelijk de check door kia direct naar de dealer gestuurd. Ik heb er dus niets voor betaald uiteindelijk.

• Like 1

Bedankt voor de uitleg. Dus als ik het goed begrijp wordt in zulk soort gevallen door KMNL een cheque opgestuurd die de kosten van de

geleden schade aan de dealer vergoeden? In mijn ogen wel vreemd dat de dealer dan in dit soort gevallen zelf deze actie niet pleegt naar KMNL.

Het zou voor de klant niet moeten uitmaken hoe de garantieaanspraak wordt opgelost, maar blijkbaar erkent KMNL hiermee indirect dat zij dit

toch voor de klant een ongewenste situatie vind.