Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Picanto als gezinswagen?

Aanbevolen Berichten

Gast velour100
Geplaatst

Hallo mede Picanto rijders,

Wij hebben in 2011 het nieuwste model Picanto gekocht. Deze auto bevalt ons prima. Maar, sinds enige tijd weten we dat we een kindje mogen verwachten.

Toch speelt het in mijn hoofd, dat onze Picanto onmogelijk kan blijven, gezien de zeer geringe kofferbak ruimte. En het feit dat, als de kleine er eenmaal is, je een hoop spullen mee gaat nemen, als je ergens heen gaat.

En wat te denken van een kinderwagen. Natuurlijk zijn er zat modellen, die je helemaal uit elkaar kunt halen. Dat is natuurlijk prachtig! Maar, ik heb zo'n vermoeden dat dit best vaak zou voorkomen. En of het dan nog leuk is om zoiets uit en in elkaar te zetten..??

Wat is jullie ervaring hiermee?

En, als je er voor zou kiezen om toch een andere auto te nemen, ruil je deze auto dan in, of ga je deze zelf verkopen. Wat brengt dan het meeste op..

Hoor graag reacties!

Geplaatst

Hallo,

Nou spannende tijd voor jullie.

Heb 2 dochters  1 van 8 en 1 van 9 maanden oud. Nu als we naar de stad gaan of ergens gaan winkelen in de buurt pakken we de picanto van me vrouw. Kinderwagen past er makkelijk in (ok je hou bijna niks meer over) uiteraard heb je ook nog kleinere modellen kinderwagens. En als je in begin de ligwagen gaat gebruiken ja dan heb je het moeilijk die neemt veeel plek in.

En als je voor een andere wil gaan kijken let wel op dat je dan wel voor een veel grotere bagageruimte ga, maar ja dan ga je verbruik, wegenbelasting ook omhoog.

Al met al een lastige keuze. Denk er goed over na en doe het waar jullie je beste bij voelen.

Geplaatst

Wil je kinderwagen, buggy, verzorgingszak enz. kunnen meenemen, ga dan voor een kofferinhoud van minimum 450 liter. Wil je jezelf het helemaal makkelijk maken, neem dan een break of een 5-deurs. Met een 4-deurs, en dus kleinere kofferopening, wordt het toch weer wat wringen. Je kan natuurlijk ook veel zaken kwijt op de achterbank naast je kind maar je wilt natuurlijk geen rondslingerende zaken tijdens een noodgeval. Idem als je je kind vooraan plaatst. Je airbag moet dan uitschakelbaar zijn en je wilt niet weten wat waar overal terechtkomt als je een ongeval doet.

Geplaatst

voor passagiers airbag is uitschakelbaar bij de picanto , zelf heb ik 2 kids van 4 en 7 jaar en we hebben de picanto gebruikt om een weekje weg te gaan , we konden onze zooi prima kwijt in de kofferbak (hoedenplank(je) was gewoon naar beneden)

de truuk is om bijv kleding etc in kleinere tasjes te doen , daardoor kan je nog best veel in de kofferbak krijgen.

Onze buggy past ingeklapt in de kofferbak , maar als je een kindje hebt zou ik hem staand achter een voorstoel neerzetten , dan hou je genoeg kofferbak ruimte over

Geplaatst

Ik denk dat de vraag niet moet zijn "Picanto als gezinswagen?" maar "Ben ik tevreden met een Picanto als gezinswagen?".

Als eerste: gefeliciteerd met de komst van jullie kleintje!

De Picanto voldoet prima als gezinswagen. Heb jij een gezin met 8 kinderen en 2 Sint Bernards dan uiteraard niet maar heb je 1 of 2 kleintjes dan voldoet dat prima. Voor z'n klasse is hij ruim en handig ingedeeld, veel veiligheidsopties, rijd goed en het verbuik vol beladen is allerzins redelijk, buiten het feit nog om dat een Picanto er best leuk uitziet. Hele volksstammen rijden in Aygo's, Twingo's en dat soort spul met hun gezinnetje dus waarom in een Picanto niet? De vraag is dan ook waar je zélf mee tevreden ben... Kijk jij met een schuin oog naar de lease Audi of Mercedes van je buurman dan waarschijnlijk niet maar ben je praktisch ingesteld en snap je de voordelen van een Picanto dan zal je dik tevreden zijn dat kan ik je beloven...

Kinderwagen past makkelijk, evenals een hoop zooi die er nog bij kan.

Suc6 met je beslissing.

• Like 1
Geplaatst

, maar als je een kindje hebt zou ik hem staand achter een voorstoel neerzetten , dan hou je genoeg kofferbak ruimte over

Yep, dat is de oplossing hahahahaha

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Hoor graag reacties!

Stel eerst de vraag hoe vaak ga je met de auto op pad met aankomende kleine.

Is dit dagelijks, weekelijks of maandelijks.

Voor je het weet heb je namelijk geen kinderwagen meer nodig.

En er is altijd wel een buggy die je wel kwijt kan. 

Mijn advies neem de spullen die passen in je Picanto.

Ik heb vroeger ook wel eens gedacht waarom heb ik geen VW bus. :-)

En toch is het altijd gelukt met een kleine Toyota Corolla KE30

Geplaatst

En als je die  bus heb denk je had ik maar een vrachtwagen..

• Like 1
Gast velour100
Geplaatst

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie tips en reacties! Ja, zoals een van de laatste al schrijft over de VW bus enz., dat is natuurlijk ook een gevaar. Dat je steeds maar meer wilt en dus groter gaat, terwijl het misschien helemaal niet nodig is. Stof tot nadenken in ieder geval!

De optie om het kind staande achter de voorstoel te zetten, zal ik zeker ter harte nemen!  :lol:

Nogmaals, bedankt iedereen!

Geplaatst

De optie om het kind staande achter de voorstoel te zetten, zal ik zeker ter harte nemen!  :lol:

Volgens mij bedoelde Eugen om de buggy staand achter de voorstoel te zetten. :wink:

Grtz.

Specialmade

• Like 3
Geplaatst

En als je die  bus heb denk je had ik maar een vrachtwagen..

Ik HAD zo'n bus XL in Chevy vorm en die zat richting Frankrijk met 2 kinderen mudvol.

Wij keken op de peage poortjes neer op de stakkers in hun kadet station met 3 kinderen op de achterbank.

Bleken diezelfde mensen (bij wijze van spreken) naast ons te staan op dezelfde camping en die waren beslist niet ongelukkiger dan wij, haha !

Het gaat dus nergens over.

• Like 2
  • 3 weken later...
Geplaatst

Wij hebben een Picanto gekocht, toen we nog met z'n tweeën waren. Sinds vorig jaar juli is er een kleine bijgekomen. Ik moet zeggen dat het in het begin nog best ging hoor, met de ruimte in de Picanto. Maar inmiddels worden we het schipperen toch een beetje beu en kijken uit naar een grotere auto. Waarschijnlijk de nieuwe Dacia Sandero Stepway. Hoor ik positieve geluiden over. Niet te duur en ruim.

Dus onze Picanto 1.0 CVVT met interior en exterior pack (22500 km) staat te koop. 

Geplaatst

Qua prijs kun je voor het geld van een Stepway ook wel een leuke Rio aanschaffen, of heb ik dat mis (ik heb zelf het eerste model Stepway gereden)? Is qua ruimte vergelijkbaar maar luxer en toch net wat degelijker

Geplaatst

Wij hebben een Picanto gekocht, toen we nog met z'n tweeën waren. Sinds vorig jaar juli is er een kleine bijgekomen. Ik moet zeggen dat het in het begin nog best ging hoor, met de ruimte in de Picanto. Maar inmiddels worden we het schipperen toch een beetje beu en kijken uit naar een grotere auto. Waarschijnlijk de nieuwe Dacia Sandero Stepway. Hoor ik positieve geluiden over. Niet te duur en ruim.

Dus onze Picanto 1.0 CVVT met interior en exterior pack (22500 km) staat te koop. 

Serieus? Van alle auto's zou ik zeker geen Dacia nemen, 15 jaar oude Renault onderdelen en consistent bovenin de lijst met auto's die het meeste problemen hebben ( lees garagebezoeken). M'n overbuurman heeft zo'n bordeauxrode Stepway en die heeft spijt als haren op z'n hoofd dat hij die gekocht heeft, het blijft een Renault uit de jaren 90 met een vers jasje aan...

Geplaatst

Volgens mij staan de Dacia's juist bekend om de beperkte garagebezoeken (om een voorbeeld te noemen: http://www.autokanaal.be/nieuws/aid1105718/dacia-is-betrouwbaarste-automerk.aspx)... waar haal je deze gegevens vandaan?

Maandagochtend auto's zitten er bij ieder merk tussen helaas.

Ik heb het nog even uitgezocht:

De Dacia Sandero Stepway doet 13.990 Euro in de goedkoopste versie, zonder extra opties. Daarvoor heb je ook een Kia Rio 1.2 CVVT Comfort Pack en die is mijns inziens een stuk beter afgewerkt en rijdt ook beter en ik verwacht dat de laatste ook een hogere restwaarde zal hebben. Maar wie weet krijgt Molenland bij de Dacia een mooie deal of vindt deze forumgebruiker de Stepway gewoon mooier, gelukkig heeft iedereen een andere smaak :wink:

• Like 1
Geplaatst

De Dacia Sandero scoort al jaren hoog als het om betrouwbaarheid gaat. Gek genoeg hoger dan moederbedrijf Renault zelf. Ik denk dat dit komt omdat de gebruikte techniek al lekker is doorontwikkeld. 

Maar goed, dit topic ging erom of de Picanto geschikt zou zijn als volwaardige gezinsauto en ik denk van niet. Ik spreek uit ervaring, één kleintje meenemen met alle toeters en bellen is al lastig, laat staan meer.

Vandaar mijn eventuele overstap naar een grotere auto. 

Geplaatst

Vaag, dan zal ik wel in de war zijn met een andere auto. Ik dacht echt zoiets gelezen te hebben in zo'n blaadje op m'n werk maar dan lul ik dus uit m'n nek.

Je koopt met zo'n Sandero idd wel een hoop auto voor je geld als ik kijk op hun site en het ziet er nog lekker vlot uit ook dus waarom niet, heb je in ieder geval lekker de ruimte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...