Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gegroet u allen...

Ik heb een vraag waar ik eigenlijk geen antwoord op kan vinden via Google. De Picanto van m'n meissie is met zo'n Waxoyl lakpantserblabla afgeleverd, hardstikke leuk want we kregen hem gratis maar hoe onderhouden jullie dat? Ik had op 1 of ander poetsforum gelezen dat je die laag eraf moet kleien en je lak moet cleanen voor je een nieuwe waxlaag van b.v. Turtle, Meguiars of whatever erop kan smeren. Is dat onzin en kan je na een goede wasbeurt gewoon een nieuwe laag aanbrengen of doe ik daar de lak geen plezier mee?

Alvast bedankt.

Geplaatst

Als je teveel shampoo gebruikt (dus wat dubbel is voorgeschreven) is de waxoyl er zo goed als vanaf... no worries.

Daarna de hele cyclus van autopoetsen toepassen!

Geplaatst

Thanks voor de link! Ik heb hem helemaal doorgelezen maar kom er daar ook niet uit of je gewoon een nieuwe laag over die Waxoyl kan smeren. Waar iedereen incl. Remko het duidelijk wél over eens is is dat die Waxoyl er zo afgewassen wordt, ik ga dan ook maar af op de mensen hier op dit forum die er daadwerkelijk ervaring mee hebben denk ik en smeer er vanavond maar een nieuwe laag op...

Geplaatst

Thanks voor de link! Ik heb hem helemaal doorgelezen maar kom er daar ook niet uit of je gewoon een nieuwe laag over die Waxoyl kan smeren. Waar iedereen incl. Remko het duidelijk wél over eens is is dat die Waxoyl er zo afgewassen wordt, ik ga dan ook maar af op de mensen hier op dit forum die er daadwerkelijk ervaring mee hebben denk ik en smeer er vanavond maar een nieuwe laag op...

die laag is er inderdaad zo af maar je kan ten alle tijden er een nieuwe waxlaag overheen doen dat kan zeker geen kwaad en als je een goeie wax heb dan is hij zeker beter dan de wax behandeling van de dealer  maar je kan ook naar de poetsmeeting komen op 7 sept is er gezellig

poetse vanavond 

gr patrick

Geplaatst

Ik heb de auto ff goed gewassen met 2 emmers en daarna een Mequiars wax erop gesmeerd (was in de aanbieding op m'n werk) en om eerlijk te zijn is het resultaat..... helemaal nul komma nul. Ik weet niet of het komt omdat het een witte auto is of dat Waxoyl eigenlijk stiekum toch best wel goed is maar ik heb de hele ochtend voor jan lul staan boenen en poetsen want ik zie totaal geen verschil. Ik zal wel een hork zijn maar volgende keer rij ik hem zo door de wasstraat heen dan glimt hij net zo hard en met 2 uur minder werk  :wacko:

Bedankt voor je uitnodiging voor de poetsdag in ieder geval!

• Like 1
Geplaatst

Het huidje moet toch echt gladder zijn geworden dan daarvoor, anders doe je iets verkeerd. De waxoyl krijg je er trouwens ook niet zomaar met een autoshampoo vanaf zoals door sommigen wordt beweerd. het is nu ook weer geen product die er meteen zomaar afslijt. Alleen gaat dit sneller dan wordt beweerd door de producent. Je moet inderdaad de auto eerst goed kleien (dus niet op het toilet! :D) en dan daarna een goede was/wax gebruiken, bij voorkeur zonder slijpmiddel.

Geplaatst

Het huidje moet toch echt gladder zijn geworden dan daarvoor, anders doe je iets verkeerd. De waxoyl krijg je er trouwens ook niet zomaar met een autoshampoo vanaf zoals door sommigen wordt beweerd. het is nu ook weer geen product die er meteen zomaar afslijt. Alleen gaat dit sneller dan wordt beweerd door de producent. Je moet inderdaad de auto eerst goed kleien (dus niet op het toilet! :D) en dan daarna een goede was/wax gebruiken, bij voorkeur zonder slijpmiddel.

Teveel shampoo gebruik resulteert echt dat deze wax eraf gaat hoor smart... dat is met alle waxen zo

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik heb deze week mijn dealer gebeld met de vraag hoe ik het beste de auto (van 5 weken oud) kan wassen. Volgens hem kan ik het beste de auto normaal wassen met shampoo (normale dosering) en dan droog zemen/trekken (om vlekken/strepen tegen te gaan). Op mijn vraag of ik de auto daarna ook nog met clay moet behandelen en in de was moet zetten was zijn antwoord: "Nee dat is echt niet nodig. De waxlaag blijft met wassen zitten. In de was zetten hoeft maar 2 keer per jaar." Ik ga dus denk ik de auto maar gewoon wassen en zemen, en natuurlijk de velgen met velgenreiniger schoon maken.

Geplaatst

Pas wel op met velgenreiniger, dit is erg agressief, niet op je lak.

Wat ik altijd doe is Wheelwax erop, daarmee krijg je je velgen zonder velgenwax de volgende keer zonder problemen schoon.

Overigens kleien doe je inderdaad pas als je een nieuwe waxlaag erop doet!

Kijk uit met zemen, die krassen, gebruik bij voorkeur een droogDOEK

Hier wat spullen:

Wheelwax:

http://carclean.nl/product/WheelWax/WheelWax_256gr_WW_1201_100814

Droogdoek:

http://carclean.nl/product/Monello/Senza_Acqua_Drying_Towel_70x80cm_MSA0101_102091

Droogdoek doe je wel 2 auto's mee, voordat die vol zit, wringen en weer door :)

Voor de velgen schoonmaken, gebruik voor de schroefdoppen (gaten) gewoon een kwast (nieuwe), daarmee kom je er makkelijker bij.

Auto inderdaad wassen met goede shampoo, niet een overdosering idd!

• Like 1
Gast Warmentuuter
Geplaatst

Een droogdoek is echt een uitvinding.

Je droogt je auto in één keer en het krast niet.

De zeem heb ik weggegooid.  :-)

• 4 weken later...
Geplaatst

Waxoyl helpt in ieder geval niet tegen dennehars.

Ik ben deze zomer in Frankrijk op een camping met hoge dennebomen geweest.

Die laten wel eens hars vallen.

En die hars had op 5 plekken op het dak de lak aangetast en dus ook de waxoyl. Op één plek kan je zelfs de grondlak zien.

Dat leverde overspuiten van het hele dak als schade op.

Uitgevoerd door een professionele schadehersteller zit er nu wel weer een prachtig strakke laklaag op.

En meteen een buts in het dak van een verdwaalde kei hersteld (2 weken na levering opgelopen).

Volgend jaar maar voor vertrek eerst de boel goed in de wax zetten. 

Geplaatst

Voor dat je daar gaat staan zou ik lekker je dak plastidippen

Als je dan terug komt howf je alleen die laag er maar af te trekken

Weet niet of de boel goed in de wax zetten voldoende is voor die lekkere hars bende

Geplaatst

net wat van die plast dip filmpjes gekeken, ziet er wel leuk uit, maar om je hele auto te doen lijkt mij een enorme klus :P en trouwens een picanto past ook in een XXL condoom, dus ongeveer hetzelfde effect :P:P:P

Geplaatst

lijkt me wel wat om je alu velgen voor de pekel en andere winter rotzooi te beschermen ? iemand het al uitgeprobeerd op een vrouw ? met zo een laag worden ze vast niet ouder toch je pelt het ervan af en ze is weer 19 :P

Geplaatst

Net of je het vel van je nieuwe telefoonscherm aftrekt.

Misschien moet ik op eBay op zoek naar een passende TPU gel voor het dak.

Die heb ik ook al op m'n telefoon zitten en dat werkt prima.

post-1222-0-59253600-1379710580_thumb.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...