bigwade Geplaatst 3 September, 2013 Geplaatst 3 September, 2013 Na een zeer genoegelijke middag met medelid Gé in Willemstad (incl. Frietkot en Koffie ervaring) kreeg ik een nazorg mailtje dat één van mijn koplampen defect was. Daar had ik nou net een maandje of wat best dure Philips Night Vision in zitten. Gé wees me ook op een ebay adres waar H7 Led lampen worden verkocht. http://tinyurl.com/lgkpcce W.B duurzaamheid en licht opbrengst lijkt me dit eigenlijk prima. Maarrr... Wat zijn de valkuilen en wat mag er wettelijk. Ik hoef geen blauwe dingetjes maar gewoon goed zicht, de lampen staan bij mij dag en nacht aan. Wat moet het zijn w.b. lumen en hoe is dat te vertalen vanuit 55W lampen. Ik hoor het graag ! Kosten zijn niet eens zó belangrijk als ze het maar heeeeeeeeeel lang en goed doen. Hoi ! 1 Quote
xtra40 Geplaatst 3 September, 2013 Geplaatst 3 September, 2013 led lampen geven nog niet zo veel licht als een gewone halogen lamp of xenon lamp er zijn wel sets met led verlichting net zo als xenon maar die zijn wel een paar honderd euro terwijl xenon een paar tientjes is Quote
bigwade Geplaatst 3 September, 2013 Topic Starter Geplaatst 3 September, 2013 Dank voor je snelle antwoord. Ik was al even aan het googelen en voor 1500+ lumen heb je toch wat andere lampjes nodig dan die van 5,99 Quote
xtra40 Geplaatst 3 September, 2013 Geplaatst 3 September, 2013 ja dat is even schrikken he als je dan die prijzen ziet ps de toeter al binnen ?? Quote
bigwade Geplaatst 3 September, 2013 Topic Starter Geplaatst 3 September, 2013 Ben even niet op de zaak geweest, en ik verwacht flessenpost tempo, maar heb jij al binnen ? w.b. techniek Kun je die H7 (1600+lumen) led lampen er zo indraaien of moet ook daar net als met Xenon startersets oid voor monteren ? Quote
xtra40 Geplaatst 3 September, 2013 Geplaatst 3 September, 2013 ik heb de toeter vrijdag binnen gehad die special led lampen hebben net als xenon een starter ja Quote
bigwade Geplaatst 3 September, 2013 Topic Starter Geplaatst 3 September, 2013 Nwgein ligt 2 dagen verder met flessenpost vanaf schiphol. Ik kijk het even aan... Vanwaar die starters set voor die lampen ? Heeft dat met het vermogen te maken ? Quote
Murcielaygo Geplaatst 4 September, 2013 Geplaatst 4 September, 2013 Zijn geen starters, maar drivers. Die sturen de LEDs met pulsen aan, waardoor ze feller kunnen oplichten en er minder energie verloren gaat dan bij een simpele LED (of serie LEDs) met een weerstand in serie en dat eventueel meerdere (sets) parrallel. De DRL-LEDs op bijv. mijn Picanto worden ook met een driver aangestuurd, daarmee kunnen ze ze ook dimmen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.