Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Dringende vraag betreffende interieurfilter wel of niet als je geen airco hebt

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Allereerst zal ik mezelf kort even voorstellen.

Ik ben Natasja en mijn man en ik hebben sinds vorig jaar februari de Picanto in ons bezit.
Tot nu toe hebben we nog met veel plezier gereden in ons zwarte monstertje en de auto heeft net zijn 3e beurt gehad.

Er zijn echter wat onduidelijkheden opgetreden betreffende de interieurfilter in de Picanto.

We hebben een standaard 5-deurs model zonder airco. Bij de dealer waar we de auto destijds gekocht hebben, hebben ze al 2x de interieurfilter vervangen bij de kleine en de grote beurt. Nu echter bij de 3e beurt bij een andere garage is de interieurfilter op de rekening in mindering gebracht omdat we een model hebben zonder airco en dus helemaal geen interieurfilter blijken te hebben.

Wie kan mij vertellen of dit ook inderdaad zo is. Als het zo is we wel een interieurfilter hebben maar dat ze deze gewoon niet vervangen hebben dan lijkt het me vreemd dat ze zeggen dat we geen interieurfilter hebben.... Dan kunnen ze bij een volgende beurt namelijk deze ook nooit meer in rekening brengen (ik heb zwart op wit gekregen dat het bedrag in mindering is gebracht door het ontbreken van een interieurfilter.

Maar als we inderdaad geen interieurfilter in onze auto hebben dan betekend het dat de vorige garage 2x een filter in rekening gebracht heeft die we dus helemaal niet hebben. Dan wil in vanzelfsprekend verhaal gaan halen en mijn geld hiervoor terugvorderen. 

Eerlijk gezegd twijfelde ik al aan mijn vorige garage vandaar dat we dit keer ook naar een andere garage zijn gegaan. Ik ben geneigd het verhaal van deze garage te geloven maar wil wel zekerheid voordat ik verhaal ga halen bij mijn vorige garage.

De reden waarom ik al twijfelde aan mijn vorige garage is omdat we voor de grote beurt in mei daar zijn geweest. Olie zou zijn vervangen en ook het oliefilter. Echter 2 maanden later gaan we met onze auto op vakantie en bij aankomst constateren we dat het oliepeil net onder het minimum staat. Iets wat ons zeer onlogisch lijkt daar alles 2 maanden daarvoor gecheckt en vervangen zou zijn.

Volgens de garage waar ik dit keer ben geweest zag de oliefilter er dermate slecht uit dat ze eerst dachten dat we een beurt overgeslagen hadden. Helaas was de oliefilter al in de afvalbak gegooid dus deze kon ik niet meer meenemen om de andere garage hiermee te kunnen confronteren. Maar goed zodoende kwamen op het puntje interieurfilter en toen zei die jongen van de werkplaats dat ze die niet konden vervangen omdat we geen airco hadden en dus ook geen interieurfilter..... 

Als iemand me kan vertellen hoe het nu daadwerkelijk zit dan helpt ons dat zeer! Alvast super bedankt voor jullie eventuele reacties en wijsheid.

Groet Natasja

Geplaatst

Het interieurfilter zit achter het dashboard-kastje en is gemakkelijk bereikbaar (binnen 30 seconden). Je zou dus gemakkelijk zelf kunnen kijken of je echt een filter hebt op die plek.

Op deze video zie je het interieurfilter bij 2.15 min en ook hoe gemakkelijk het te vervangen is.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=zMctPHZYwxc#t=135

Geplaatst

Het interieurfilter zit achter het dashboard-kastje en is gemakkelijk bereikbaar (binnen 30 seconden). Je zou dus gemakkelijk zelf kunnen kijken of je echt een filter hebt op die plek.

Op deze video zie je het interieurfilter bij 2.15 min en ook hoe gemakkelijk het te vervangen is.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=zMctPHZYwxc#t=135

Beste Bigmac,

Dank je wel voor je reactie en het sturen van het filmpje! Net even een blik geworpen in mijn dashboardkastje en daar zit niks wat lijkt op een interieurfilter... Of de mijne moet zo klein zijn dat ik er een vergrootglas bij moet pakken maar anders heb ik er dus geen schijnbaar. Lekker dan! Deze is dus al 2x in rekening gebracht, dat gaat nog een staartje krijgen! 

Geplaatst

Beste Bigmac,

Dank je wel voor je reactie en het sturen van het filmpje! Net even een blik geworpen in mijn dashboardkastje en daar zit niks wat lijkt op een interieurfilter... Of de mijne moet zo klein zijn dat ik er een vergrootglas bij moet pakken maar anders heb ik er dus geen schijnbaar. Lekker dan! Deze is dus al 2x in rekening gebracht, dat gaat nog een staartje krijgen! 

niet IN je dashboardkastje, maar ACHTER je dashboardkastje. Als je die twee grote zwarte 'schroeven' even losdraait (links en rechts binnenin het dashboardkastje), dan kan je dasboardkastje omlaag en zie je al dan niet de plek waar je filter zit. Ik zou niet weten waarom ze dat er uit zouden hebben gelaten bij de goedkopere basis-versies, want dat is toch een soort van extra inkomsten voor de dealer bij elke beurt (ik sla graag een beurt over bij het vervangen).

Geplaatst

Ow :( Daar kan ik nu zo 1,2,3 niet bij maar ga ik morgen zeker even uitzoeken, dank je wel! Ik heb inmiddels van 2 garages vernomen dat niet alle basismodellen deze filter hebben. Modellen met Airco hebben deze standaard maar na een kentekencheck op mijn picanto is me al 2x nu gezegd dat mijn autootje deze filter niet heeft....

• 2 weken later...
Geplaatst

voor zover ik weet en ook ben tegen gekomen bij ons heeft een auto zonder airco geen interieurfilter , das mijn ervaring .( Daihatsu en universeel )

Geplaatst

Klopt, maakt niet uit of je wel of geen airco hebt. Inkomende buitenlucht wordt gefilterd (roetdeeltjes etc)

Geplaatst

Klopt, maakt niet uit of je wel of geen airco hebt. Inkomende buitenlucht wordt gefilterd (roetdeeltjes etc)

In de volksmond ook wel "pollenfilter" genoemd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...