Creative Name Geplaatst 22 Oktober, 2013 Geplaatst 22 Oktober, 2013 Wat is niet werken zoals het hoort, iets duidelijkere omschrijving? Quote
Nieles Geplaatst 22 Oktober, 2013 Topic Starter Geplaatst 22 Oktober, 2013 AUb eigen topic maken in picanto forum om verwarring en topic vervuiling te verkomen 1 Quote
Nieles Geplaatst 24 Oktober, 2013 Topic Starter Geplaatst 24 Oktober, 2013 Nogmaals oproep, is er iemand omgeving wagening / arnhem / nijmegen die met een aangepaste drukgroep rondrijd, Ik wil nog steeds het verschil weten! Quote
Tyno Geplaatst 24 Oktober, 2013 Geplaatst 24 Oktober, 2013 Mijn auto wordt ingepland en ik zal mijn bevindingen hier melden. Quote
DTP2 Geplaatst 24 Oktober, 2013 Geplaatst 24 Oktober, 2013 Ben blij dit allemaal te lezen, want dacht dat het wel weer aan mij zou liggen. Die koppeling qua gevoelloosheid kan ik nu wel aardig mee overweg (mag ook wel na anderhalf jaar) maar dat bokken met koude motor bij wegrijden... Pfff dat gaat soms zo hard dat mensen omkijken en ik mn koppeling weer in moet trappen. Zaterdag mn nieuwe velgen oppikken bij de dealer en dan zal ik dit ook melden. Quote
DTP2 Geplaatst 31 Oktober, 2013 Geplaatst 31 Oktober, 2013 Vandaag email gehad van mn dealer dat er een gewijzigde koppeling beschikbaar is gekomen en dan ik mn auto mag binnenbrengen. Quote
Nieles Geplaatst 31 Oktober, 2013 Topic Starter Geplaatst 31 Oktober, 2013 ik mag volgens mij eigen dealer nog steeds niks hiermee, ga zaterdag even in ede langs om te vragen hoe of te wat Quote
Baggio Geplaatst 1 November, 2013 Geplaatst 1 November, 2013 Nieles, laat niets wijs maken want het is een bekend probleem. Advies, net zo lang zeuren totdat KNL erbij komt. Suc6 Quote
thefonz Geplaatst 9 November, 2013 Geplaatst 9 November, 2013 Ik heb ook last van de koppeling sinds de aanschaf(mei 2012) geen gevoel en bokken(onregelmatig aangrijpen), vooral bij koude motor. Quote
Tyno Geplaatst 10 November, 2013 Geplaatst 10 November, 2013 Mijn onderdelen, drukgroep en koppelingsplaten, zijn binnen. Nog even afspraak maken en ik weet het eventuele verschil te vertellen. Quote
qb38 Geplaatst 11 November, 2013 Geplaatst 11 November, 2013 Net ook bij de dealer geweest voor onderhoud en het probleem even aangekaart, na even kijken door een monteur was het helemaal geen probleem spul is besteld en als het binnen is monteren ze het onder garantie van Kia. Zo helemaal blij kijken of ik straks weg rij als een pro en niet alsof het je eerst rijles is. Quote
Tyno Geplaatst 11 November, 2013 Geplaatst 11 November, 2013 Wat ik eigenlijk wel vervelend vind is het feit dat ze je niet terug roepen voor dit soort zaken. Als je zelf niet goed oplet dan zal je er ook nooit achterkomen. Quote
thefonz Geplaatst 12 November, 2013 Geplaatst 12 November, 2013 Wat ik eigenlijk wel vervelend vind is het feit dat ze je niet terug roepen voor dit soort zaken. Als je zelf niet goed oplet dan zal je er ook nooit achterkomen. Nou dit probleem met het bokken van de auto valt echt wel op . Probleem is echter dat het bokken niet altijd gebeurt en je vervolgens pas serieus wordt genomen als het regent van de klachten. Ik was er ook al eerder mee terug geweest maar juist toen deed de auto het prima, zul je altijd zien. Ik heb het nu opnieuw aangekaart en de drukgroep wordt binnenkort vervangen. Quote
Creative Name Geplaatst 12 November, 2013 Geplaatst 12 November, 2013 Wat ik eigenlijk wel vervelend vind is het feit dat ze je niet terug roepen voor dit soort zaken. Als je zelf niet goed oplet dan zal je er ook nooit achterkomen. Niet alle Rio's hebben er last van. Terugroep acties worden sowieso alleen gedaan als de veiligheid in het geding komt, de rest wordt gewoon bij de eerst volgende beurt meegenomen. Quote
johnenas Geplaatst 12 November, 2013 Geplaatst 12 November, 2013 Niet alle Rio's hebben er last van. Terugroep acties worden sowieso alleen gedaan als de veiligheid in het geding komt, de rest wordt gewoon bij de eerst volgende beurt meegenomen. ik geloof niet dat mijn dealer dat bij de volgende beurt uit zich zelf zal melden,ben met div kleine dingentje teruggeweest en liet me doen of ik de eerste van nederland was. hebben div kia awords gewonnen maar denk dat dat is omdat ze het minste kiageld uitgeven.hahahaha Gr johnenas Quote
Creative Name Geplaatst 12 November, 2013 Geplaatst 12 November, 2013 Ik snap wat je bedoelt. De andere kant is dat als een Rio eigenaar geen last van heeft van de koppeling en er niks over zegt er voor de dealer er geen aanleiding is om de drukgroep te vervangen. Zodra er wél geklaagd wordt hoort er dan wel adequaat op gereageerd te worden, maar zolang er geen klachten zijn lekker laten zitten. Zo zou jij ook denken als je dealer was anders sta je de hele dag koppelingen te vervangen voor niks... Quote
RobT Geplaatst 15 November, 2013 Geplaatst 15 November, 2013 Heb voor ik de Rio 3 weken geleden heb gekregen een proefrit met een demo gemaakt. Bij terugkomst heb ik de eigenaar van de garage er op geattendeerd dat de koppeling niet in orde was. Bokken bij voorzichtig wegrijden. Klopt,zei de beste man,had ik zelf ook gemerkt. Zegt mijn vrouw nog:ik hoop dat die van ons dat ook niet heeft. Gaat echt niet gebeuren!,zei mijn dealer. Jullie raden het al,bij koude motor is er niet mee weg te rijden op een normale manier. Wel als je flink gas geeft en de koppeling snel laat opkomen dan is er geen probleem. Monteur er mee laten rijden,maar toen was de auto warm en deed het probleem zich niet meer voor. Inspecteur van Kia is naar de demo komen kijken(volgens dealer dan)en die zei dat er niets aan de hand was. Ik heb nog even garantie dus ga het nog een tijdje aankijken. Quote
Remko .me Geplaatst 15 November, 2013 Geplaatst 15 November, 2013 het is serieus gewoon een eigenschap van de auto...... ik heb er zelf nooit problemen mee gehad Ik lees over bokken, maar dit is toch vanwege teveel gas/koppeling onvoldoende omhoog of net te laag...? Quote
Specialmade Geplaatst 15 November, 2013 Geplaatst 15 November, 2013 (P.s,waarom de hele tekst onderstreept is weet ik ook niet ) Even (links boven) op de U met de underscore klikken. Dan is het probleem waarschijnlijk opgelost. Bij "bewerk" en tekst selecteren, daarna op de U met de underscore klikken en weer "saven". Suc6 Grtz. Specialmade Quote
Sportage3 Geplaatst 18 November, 2013 Geplaatst 18 November, 2013 Het schokken cq bokken van de auto zoals hier op het forum veelvuldig valt te lezen, wordt ook wel clutch judder genoemd en doet zich ook voor bij de Sportage. Ik heb er in ieder geval ook last van en het lijkt ook erger te worden. De vraag is of KIA hier überhaupt wat mee gaat doen want volgens mij is het een structureel probleem bij meerdere modellen wat natuurlijk veel geld gaat kosten Ik heb het al een keer gemeld bij de dealer maar die doet er nog niets mee. Geen goede reclame voor KIA als dit niet adequaat wordt opgelost. Quote
Creative Name Geplaatst 19 November, 2013 Geplaatst 19 November, 2013 De vraag is of KIA hier überhaupt wat mee gaat doen want volgens mij is het een structureel probleem bij meerdere modellen wat natuurlijk veel geld gaat kosten Ik heb het al een keer gemeld bij de dealer maar die doet er nog niets mee. Geen goede reclame voor KIA als dit niet adequaat wordt opgelost. Dit geen probleem van KIA maar de regelgeving dat er geen asbest meer in de koppelingsplaat(en) mag zitten. Ik werk zelf bij BMW en we krijgen aan de lopende band deze klachten binnen, en er is gewoon geen oplossing voor. Als ik er echt niet uitkom vervang ik vliegwiel, koppeling en drukgroep maar 10K later staat dezelfde auto geheid weer in m'n planning met precies hetzelfde probleem. Er is trouwens een service bulletin uitgevaardigd door KIA betreffende de drukgroep van sommige modellen, misschien zit die van jou er ook tussen... Quote
Remko .me Geplaatst 20 November, 2013 Geplaatst 20 November, 2013 @CN en kun je dat checken ergens dan welke auto's daar binnen vallen? Quote
xtra40 Geplaatst 20 November, 2013 Geplaatst 20 November, 2013 Dat er geen asbest meer in kopelingen en remmen word en mag gebruikt worden dat is al weer heeeeeel erg lang Dat is ook en van de reden dat remmen nog wel eens piepen Maar bij het merk waar ik werk is clutchjudder niet aanwezig En zeker niet zo aanwezig als bij de kia Ik vind dit dan ook niet echt normaal Quote
janusrowie Geplaatst 20 November, 2013 Geplaatst 20 November, 2013 Vandaag druk groep vernieuwd. Ook de gastelescopen van de kofferruimte vernieuwd. Aanmerkelijk verschil met wegrijden. Een pluim voor de dealer Zoetermeer voor de aflevering de auto hebben ze ook gewassen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.