stoeltje Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Vorige maand heb ik meegedaan aan het 4x4 evenement in Heerde, dat jaarlijks georganiseerd wordt door de Rotary-club van Oldenbroek. Nou had ik nog nooit met mijn Kia in het terrein gezeten en soms dacht ik wel, waar ben ik aan begonnen. Maar zoals het met alle dingen gaat, als je eenmaal bezig bent, leg je de lat steeds hoger. Ik was verbaast hoe goed de Kia met de standaard straatbanden het deed in het terrein. Na het eerste rondje heb ik nog wat lucht uit de banden laten lopen en toen ging het nog beter zelfs. De baan werd echter steeds slechter en het laatste rondje bestond de baan meer en meer uit modder en zodoende hele diepe sporen waardoor het chassis van de auto veel zand meeschepte. En toen kwam ik thuis... Ik heb de auto helemaal afgespoten, met de hogedrukspuit helemaal onder de auto doorgekropen en al met al (zonder overdrijven) een hele kruiwagen met zand uit alle gaten en hoeken van de carrosserie en motorruimte gehaald. Een dag later bemerkte ik wat olielekkage en wat bleek; de krukaskering was lek. Nou zei men bij de garage dat er ook veel zand was gekomen in het vliegwielhuis en dat zodoende de kering lek is geraakt (of een combinatie met het aantal kilometers dat reeds is afgelegd met mijn auto, nl 197000). Mijn vraag is of er meer mensen zijn die met de Kia Sorento flink in de blubber hebben gezeten en of er iets te doen is aan het meenemen van zoveel zand. Ik heb de auto zelf ook even bekeken op de brug en er zijn veel mogelijkheden onder de auto om zand op te pakken. Ik heb een automaat en de voorkant van de bak is niet helemaal zand-proof agesloten. Is daar wat aan te doen? Ik lees wel eens iets over bodemplaten die er voor de Sorento te krijgen zijn, maar waar kan ik die kopen? Ik heb de sorentoshop geprobeerd maar die website werkt alleen met een klantnummer en geen mogelijkheid er een aan te maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koreanbeauty Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 suv tuning kia sorento Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xychix Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Ik ben een aantal keren van de weg geweest met mensen van modderpoel.nl en heb ook een aantal keren lelijk vast gezeten. Ik ben er van overtuigd dat mijn wagen zelfs nu een half jaar later nog zand meesleept. Nog een waarschuwing, als je door diep water (dieper dan de wielnaven) bent gereden moet je de olie in beide aandrijvingsassen laten vervangen!!!!! DOEN!!!! bij mij is in duitsland bij hoge snelheid de voorste keerring eruit gesprongen. Gelukkig hoorde ik het minimale geluidsverschil en is er niet echt schade..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Ga ook eens kijken bij de '4x4 Division' van ASFIR. Voor de Kia Sorento zijn er 3 soorten platen beschikbaar. Ik heb er gekocht van Asfir en ik ben er heel tevreden over. Groeten, Alex Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts