BarneyRubble Geplaatst 16 November, 2013 Geplaatst 16 November, 2013 Ik las ergens bij toeval dat je ook de gevoeligheid van de regensensor anders kan instellen, hoe doe je dit precies? Ik weet dat het ergens in het onderhouds boekje staat maar wil het voor diegene die hier ook niet van weten in de aandacht brengen. Eric H Quote
Specialmade Geplaatst 16 November, 2013 Geplaatst 16 November, 2013 Ik las ergens bij toeval dat je ook de gevoeligheid van de regensensor anders kan instellen, hoe doe je dit precies? Ik weet dat het ergens in het onderhouds boekje staat maar wil het voor diegene die hier ook niet van weten in de aandacht brengen. Eric H Op je ruitenwisser (handel) zit een stelmechanisme om de gevoeligheid van de ruitenwissersensor in te stellen. Dit wordt aangegeven door een (dubbele) streep die steeds breder wordt. Gelijkwaardig aan de interval schakeling. Grtz. Specialmade Quote
BarneyRubble Geplaatst 23 November, 2013 Topic Starter Geplaatst 23 November, 2013 Bedankt Specialmade. Ik zal eens met die hendel en instellingen gaan testen. Groeten Eric Quote
Neo Geplaatst 23 November, 2013 Geplaatst 23 November, 2013 Hoe breder de streep, hoe gevoeliger ( lees: hoe vaker/sneller ze wissen ) 1 Quote
Creative Name Geplaatst 24 November, 2013 Geplaatst 24 November, 2013 Dat lijkt mij gewoon de interval stand van je ruitenwisser die je aanpast, een verstelbare regensensor heb ik echt nog nooit van gehoord…. Quote
Neo Geplaatst 24 November, 2013 Geplaatst 24 November, 2013 Dat lijkt mij gewoon de interval stand van je ruitenwisser die je aanpast, een verstelbare regensensor heb ik echt nog nooit van gehoord…. Klopt, maar bij automatische wissers stel je daarmee de gevoeligheid in. Quote
Creative Name Geplaatst 24 November, 2013 Geplaatst 24 November, 2013 Maar het moment de de sensor de ruitenwissers activeert/deactiveert blijft toch hetzelfde, in welke stand dan ook? Quote
Neo Geplaatst 24 November, 2013 Geplaatst 24 November, 2013 Volgens mij regel je hiermee de hoeveelheid neerslag nodig om de wissers te activeren. In de gevoelige stand zal er minder neerslag nodig zijn om ze in werking te stellen. Quote
Specialmade Geplaatst 24 November, 2013 Geplaatst 24 November, 2013 @Creatieve Name, Je hebt gelijk, zie onderstaande tekst, uit de handleiding van de SP3. De regensensor is niet te beïnvloeden, dat gaat automatisch. De andere mogelijkheid is het gebruik van de intervalschakeling en die is wel te beïnvloeden door het veranderen van de (draai)knop. Grtz. Specialmade Quote
BarneyRubble Geplaatst 24 November, 2013 Topic Starter Geplaatst 24 November, 2013 Het was vandaag een perfect dagje om eens te testen. Het maakte bij mij niets uit in welke stand de interval staat, de regensensor doet alles op eigen houtje en werkt snel of langzaam aan de hand hoeveel regen er gemeten wordt. Ik dacht toch echt dat ik het eerder ergens gelezen had dat hij wat gevoeligheid betreft in gesteld kan worden. maar dit blijkt toch niet zo te zijn. In ieder geval bedankt voor alle reactie's, Eric Quote
BarneyRubble Geplaatst 29 November, 2013 Topic Starter Geplaatst 29 November, 2013 Goedendag, Ik kom hier toch nog even op terug. De ruitenwisser hendel heeft de volgende standen. Betreft de bediening van de voorruit. Vanaf de 0 stand. 1 stand omhoog is Automatisch 2 standen omhoog is normale ruitenwisser stand 3 standen omhoog is snelle ruitenwisser stand Vanaf de 0 stand. 1 stand omlaag is snel 1 x wissen De hendel naar je toe is sproeien en enkele keren wissen. Wanner ik in alle bovenstaande standen de draaiknop van de interval van breed naar smal of andersom draai, ik zie geen enkel effect in welke stand ook. Heb dit nog nooit meegemaakt en krijg de interval dus niet geactiveerd. (In de handleiding staat dat je iets naar een streepje moet instellen maar dit lukt alleen in de achter ruitenwisser stand !) Wie weet hier meer van, Mvg, Eric Quote
dnoize Geplaatst 29 November, 2013 Geplaatst 29 November, 2013 Volgens mij is het zo dat in de "auto" stand de ruitewissers automatisch gaan als de ring ook op "auto" staat, maar maak je er een handmatige interval van als je de ring 1 of 2 standen doordraait. Het is dan geen dynamische regenafhankelijke interval meer. Quote
BarneyRubble Geplaatst 1 December, 2013 Topic Starter Geplaatst 1 December, 2013 Dnoize, Ik was net van plan om mijn bevindingen te vertellen. Ik ben vrijdag in de regen gaan rijden en zette de stand op automatisch. Onder het rijden draaide ik dus de ring naar breder streepje en smaller streepje en ! Inderdaad bij de zelfde hoeveel heid regen reageerde de stand auromatisch eerder of later. Ik had voorheen vaak het gevoel dat de regen sensor soms wat laat reageerde bij neerslag eer hij ging wissen. Met deze draai interval knop kan je dus inderdaad de wissers in automatische stand net iets eerder of later laten pakken. In mijn opinie heeft forum genoot Neo dus wel gelijk. Groeten, Eric 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.