1500vulcano Geplaatst 1 April, 2014 Geplaatst 1 April, 2014 leuk dat je ook doorgeeft hoe het is afgelopen een ander zou er wat van kunnen leren 1 Quote
John Kanon Geplaatst 1 April, 2014 Geplaatst 1 April, 2014 Omdat het deze winter niet echt koud is geweest,ben ik er niet meer mee terug geweest. Toevallig deed het probleem zich gisteravond in lichte vorm weer voor,maar dat heeft iedereen waarschijnlijk wel eens. De laatste 3 maand bijna geen last van gehad. Komende winter,als we die krijgen,maar eens weer kijken. Quote
Joyce2 Geplaatst 6 November, 2014 Geplaatst 6 November, 2014 Hallo John, Ben jij inmiddels al net je auto hiervoor bij de garage terug geweest? Mijn auto heeft dit ook (picanto design editie uit 11-2012) en het is gewoon levensgevaarlijk, helemaal bij gladheid en sneeuw. Mijn auto moet einde van de maand voor een beurt, en dan mogen ze hier ook naar kijken/oplossen. Quote
Bakkerbart Geplaatst 7 November, 2014 Geplaatst 7 November, 2014 Omdat het deze winter niet echt koud is geweest,ben ik er niet meer mee terug geweest. Toevallig deed het probleem zich gisteravond in lichte vorm weer voor,maar dat heeft iedereen waarschijnlijk wel eens. De laatste 3 maand bijna geen last van gehad. Komende winter,als we die krijgen,maar eens weer kijken. ik snap niet dat jij na maanden er nog steeds NIKS aan hebt laten doen??? levensgevaarlijk!!! en wij hebben er GEEN ;last van. want dat hoort niet zo te zijn en ook niet af en toe Quote
John Kanon Geplaatst 7 November, 2014 Geplaatst 7 November, 2014 Als het me lukt om morgen naar de Kia testdag te gaan,dan geef ik het nog wel even aan,moet naar een andere vestiging,Enschede zit sinds kort dicht. Het is op zich niet ongewoon,mijn vorige auto had het ook,maar niet zo erg. Als je het merkt,even de koppeling intrappen. Zelf denk ik dat het wel simpel op te lossen is,maar dan moet de monteur niet kijken of hij water ziet branden Desnoods laat ik hem een dag achter,kunnen ze het met koude start bekijken,dan doet ie het hoofdzakelijk,maar alleen met lage temperaturen,sinds april niets meer van gemerkt. Quote
Joyce2 Geplaatst 7 November, 2014 Geplaatst 7 November, 2014 Ik begin, nu het wat kouder is, weer te merken dat mijn auto ervandoor gaat. Ben vanmorgen bij de garage geweest, monteur wilde even met mij meerijden, maar zoals ik al zei tegen hem, nu doet ie het niet meer, is alleen met een koude motor. Monteur dacht dat ik te vroeg schakelde, ik denk toch echt van niet. Enige optie is dat mijn auto daar een nachtje gaat slapen, en dat ze er dan 's ochtends zelf mee gaan rijden. Binnenkort dus even een afspraak plannen wanneer het goed koud is. Quote
bigmac Geplaatst 8 November, 2014 Geplaatst 8 November, 2014 Het zou handig zijn het toerental te vermelden dat je Picanto dan maakt bij een koude start. Mijn auto rijdt zo'n 20-25 kmh zonder gas te geven in de derde.1100-1200 toeren. Daar is goed mee te rijden. Quote
John Kanon Geplaatst 8 November, 2014 Geplaatst 8 November, 2014 Het zou handig zijn het toerental te vermelden dat je Picanto dan maakt bij een koude start. Mijn auto rijdt zo'n 20-25 kmh zonder gas te geven in de derde.1100-1200 toeren. Daar is goed mee te rijden. Dat is wel te doen,maar als ie er in z´n 1 als een haas vandoor wil vanaf de parkeerplaats,wordt het een ander verhaal,dat heb ik dus en ik rij 50+ in z´n 5 zonder gasgeven. Ik hoef alleen maar te schakelen,gasgeven doet ie zelf. Een omgekeerde automaat zeg maar Quote
Bakkerbart Geplaatst 8 November, 2014 Geplaatst 8 November, 2014 JA en je laat er al maanden niks aan doen? dat snap ik even niet net of het je niks interesserd om dadelijk eens in de sneeuw / gladheid tegen een boom aan te knallen Quote
John Kanon Geplaatst 8 November, 2014 Geplaatst 8 November, 2014 Vandaag bij de nieuwe vestiging geweest en het aangekaart,binnenkort even brengen,kan tegelijk met de bandenwissel,maar dan moet ie het op dat moment wel doen,anders lastig zoeken. Zoals ik al eerder melde,sinds april geen last meer van gehad,dus de bomen zijn veilig. Koppeling paar seconden intrappen en het is over. Quote
1500vulcano Geplaatst 4 Februari, 2015 Topic Starter Geplaatst 4 Februari, 2015 Het zou handig zijn het toerental te vermelden dat je Picanto dan maakt bij een koude start. Mijn auto rijdt zo'n 20-25 kmh zonder gas te geven in de derde.1100-1200 toeren. Daar is goed mee te rijden. nee hoor volgens ts is een toerenteller het meest overbodigge ding in een auto Quote
bigmac Geplaatst 5 Februari, 2015 Geplaatst 5 Februari, 2015 nee hoor volgens ts is een toerenteller het meest overbodigge ding in een auto Het is in dit geval wel handig, om te weten hoe hoog het toerental is bij de koude start waarbij de auto dan 35 km/h gaat zonder gas te geven. Lijkt me wel tenminste. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.