Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Officieel bericht Kia Motors Nederland n.a.v. overleg d.d. 06-12-2013!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Onderstaand een officieel bericht van Kia Motors Nederland (KMNL) n.a.v. het gesprek dat wij als Kia Contact Groep (KCG) hadden met de directie van Kia Nederland op vrijdag 6 december 2013. Het betreft de definitieve beantwoording op door ons ingebrachte agendapunten.

1. Kia Internationale Wegenhulpgarantie (KIW): er is sprake van een basis- en een uitgebreide dekking, echter zonder verdere uitleg door Kia Nederland en/of de dealer.
    Antwoord KMNL: Kia Motors Nederland zal het dealernetwerk er nogmaals op wijzen dat duidelijk aan de klant moet worden uitgelegd wat het verschil is tussen KIW basis en KIW uitgebreid. De reeds hiervoor ontwikkelde brochure zal een toegevoegde waarde hebben. Deze brochure is ook terug te vinden op www.kia.nl.

2. Het aangrijpen van de koppeling bij de Kia Rio IV bemoeilijkt het soepel wegrijden. Trillende koppeling o.a. bekend bij de Rio, maar ook bij de Sportage (zgn. clutch judder). 
    Antwoord KMNL: Kia Motors Nederland is bekend met de klacht en kan dit vanuit technisch oogpunt niet oplossen. Het is een zogenaamde karaktereigenschap, wat in elke Rio van dit model kan voorkomen.

3. Een loszittend lager in de versnellingsbak van de nieuwe Kia Cee'd?
    Antwoord KMNL:  Kia Motors Nederland is bekend met de klacht en kan dit vanuit garantie laten herstellen.

4. Er zijn problemen met het navigatiegedeelte van het Pioneer model nr. F550BT. Daarnaast, sommigen Kia eigenaren krijgen direct na klagen een F940BT. De aanschafprijs van beide apparaten is exact gelijk (€ 1.295,00).
    Antwoord KMNL: Zoals de type-aanduiding al aangeeft, gaat het hier om twee verschillende toestellen. De Kia dealer kan zelfstandig besluiten om een klantklacht op te lossen. Indien er echter kwaliteitsproblemen zijn, kunnen deze via de Kia dealer worden opgelost.

5. Het valt ons op dat er steeds vaker een radio/cd-navigatiesysteem van het merk Pioneer wordt ingebouwd. Bij de Picanto en de Rio krijg je die er zelfs gratis bij. Dat is natuurlijk fantastisch, maar je hebt op deze apparaten geen recht op die 7 jaar gratis kaartupdates.
    Antwoord KMNL: de 7 jaar kaartupdates zijn inderdaad alleen op navigatiesystemen van LG van toepassing. Kia Motors Nederland zal dit nogmaals beter en duidelijker op haar site communiceren. 

6. Nogmaals:  Loslaten ‘vaste’ reparatie- en onderhoudstarieven dealers. Bij Kia houden wij niet van onaangename verrassingen!  De klant zeker niet! Is hier sprake van druk door de dealers? De KCG constateert dat voor dezelfde vaste onderhoudsbeurt verschillende rekeningen worden gepresenteerd aan klanten. Dit is onacceptabel en weerspreekt de gedachte die erachter zit.
    Antwoord KMNL: Kia Motors Nederland gaat de mogelijkheden onderzoeken om tijdens het offerte-aanvraagproces op www.mijnkia.nl, een duidelijke uitleg te geven over eventuele extra vervangingen. 

7. Wat is de stand van zaken m.b.t. de te verwachtte levertijden van de klantauto? Door KMNL is reeds in 2011 aan de KCG toegezegd dat de dealers de beschikking krijgen over een dealersysteem, waarbij vrij nauwkeurig is vast te stellen wanneer welke klantauto geleverd gaat worden.
    Antwoord KMNL: voor de overgrote meerderheid van de orders kan op dit moment de juiste levertijd worden bepaald. Er zal altijd een klein percentage (speciale) orders blijven, waarvan de doorlooptijd niet of moeilijk kan worden bepaald. Hoewel Kia Motors Nederland begrijpt dat dit niet wenselijk is, kan dit niet worden aangepast. 

Namens de KCG,

Specialmade

Warmentuuter

Mika Kjelld

Smart

• Like 1
Geplaatst

Ik ben met name ontevreden over het antwoord over de koppeling want het blijft een uitermate frusterend iets! 

Geplaatst

Bedankt voor jullie inzet,

top dat jullie je tijd hiervoor inzetten!!

Jammer dat punt 6 niet gewoon beter is beantwoord, daar ze om de vraag heen kijken en niet to the point werken.

Geplaatst

Er is weer een hoop werk gedaan achter de schermen, bedankt hier voor prettig uiteinde allemaal  :-P

Geplaatst

Bedankt voor jullie inzet,

top dat jullie je tijd hiervoor inzetten!!

Jammer dat punt 6 niet gewoon beter is beantwoord, daar ze om de vraag heen kijken en niet to the point werken.

Toch is punt 6 verder uitgewerkt als dat er hier staat. Er komt echt een betere uitwerking

voor de grote en/of kleine beurt maar dan beter uitgelegd. Ons inziens is niet iedere Kia rijder

volledig op de hoogte van de onderdelen welke vervangen moeten worden bij welke beurt.

Heb er alle vertrouwen in dat KMNL hier mee aan de slag gaat / is.

Grtz.

Specialmade

• Like 2
Geplaatst

Dank voor de inzet, heren.

Ik blijf het opmerkelijk vinden dat een zo'n groot autoconcern moeite heeft om de basisdingen zoals sturen, koppelen en schakelen goed onder de knie te krijgen.

Dan een vraag; krijgen jullie bij die bijeenkomsten ook nieuwe ontwikkelingen te horen ? en kan/mag dat ook hier gemeld worden ?

Ik denk aan LPG, Hybride, acties etc.

Geplaatst

Heren van de KCG

jullie hebben weer een mooi stukje werk verricht mag ik wel zeggen 

daarvoor wederom bedankt

alleen jammer dat sommige probleemen zo maar door KIA aan de kant worden geschoven (altans daar lijkt het op )

verder weer een mooi verslag waar je wat aan hebt  :-)  :-)

• Like 1
Geplaatst

ik sluit mij aan bij de rest, dankzij jullie inzet wordt er in ieder geval iets bereikt, en je kan niet alles naar je hand zetten dus iedere stap voorwaarts is winst !

• Like 1
Geplaatst

Dank voor de inzet, heren.

Ik blijf het opmerkelijk vinden dat een zo'n groot autoconcern moeite heeft om de basisdingen zoals sturen, koppelen en schakelen goed onder de knie te krijgen.

Dan een vraag; krijgen jullie bij die bijeenkomsten ook nieuwe ontwikkelingen te horen ? en kan/mag dat ook hier gemeld worden ?

Ik denk aan LPG, Hybride, acties etc.

bw

wij hebben niks gehoord over nieuwe ontwikkelingen maar als die er zijn dan krijgen we daar een bericht van die dan op het forum gezet  

wij kunnen/mogen niet zomaar dingen op het forum zetten die wij eventueel horen  dat gaat allemaal via KMNL

Geplaatst

wij kunnen/mogen niet zomaar dingen op het forum zetten die wij eventueel horen  dat gaat allemaal via KMNL

Eigenlijk jammer hè ?

Iets bijteriger mag wel hoor :wink:

Balans opzoeken enzoo..

Geplaatst

Mannen bedankt voor de gedane moeite het afgelopen jaar.

Sommige antwoorden vind ik wel erg makkelijk en kort door de bocht (bv slechte koppeling als karakter eigenschap bestempelen) maar dat is jullie niet te verwijten.

Geplaatst

Ik ben met name ontevreden over het antwoord over de koppeling want het blijft een uitermate frusterend iets! 

Wel even een beetje meer restecpt voor de KIA directie, die hebben met zijn allen 4 weken lopen brainstormen op deze antwoorden :wink:

Geplaatst

De samenwerking met KMNL zal uiteraard ook in 2014 worden gecontinueerd. Wij zullen ons blijvend inzetten voor een (nog) helder en duidelijk standpunt door KMNL.

Dat dit niet altijd leidt tot een bevredigend antwoord, is ook voor ons niet altijd te prettig. Het is vaak ook iets van de lange adem en telkens weer onder de aandacht

blijven brengen van de algemene problematiek van de Kia rijder.

Terugkijkend op het jaar 2013, zijn er toch behoorlijk wat agendapunten door de KCG ingebracht, behandeld en naar onze tevredenheid opgepakt door KMNL. Wat van

wezenlijke invloed is geweest was ook de wisseling van het management en het aan elkaar moeten wennen. Nu de contacten zodanig zijn verstevigd, is het goed om met

wederzijds respect te komen tot meer slag- en daadkracht. Dit zal zich ook moeten vertalen naar (nog meer) duidelijk uitgesproken oplossingen c.q. antwoorden.

• Like 4
Geplaatst

Maar wel bedankt voor deze moeite jongens!

Helpt het als jullie het gevalletje koppeling blijven aankaarten aangezien er zoveel mensen last van hebben en houden, en er na wisseling toch wel echt verbetering inzit.?

Geplaatst

misschien heb ik onder een steen geslapen?

Maar het verschil tussen uitgebreid en basis voor KIW = ?

bij uitgebreid heb je b.v ook woonplaats service, of als je de sleutel in de auto heb laten zitten dan hoef je niet bij te betalen, er is een brochure van, lees die er maar op na

Geplaatst

dump... dat wordt de auto uit je woonplaats rollen... of je dealer bellen, die komt ook wel langs hoor.. :P dus eigenlijk overbodig..

bij ons Rio's is dat niet in de auto te laten, dan gaat die niet op slot de auto.. :o

en die brochure is toch echt WEGGESTOPT op de site?

en waar heb je recht op bij een nieuwe auto dan?

Geplaatst

Mooie antwoorden, over sommige dingen wordt wel erg makkelijk gedacht.

De term "karaktereigenschap" m.b.t. De koppeling vindt ik onacceptabel mede omdat heel veel rijders er last van hebben.

Wat betreft ce navigatie, ik ben blij dat ik af fabriek besteld heb, 11 janauri mag ik mijn nieuwe Rio halen.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...