Jump to content

Navigatie

tenere

Recommended Posts

Ik zou graag een navigatie inbouwen in mijn Sorento. Het idee gaat uit naar een dubbel din systeem waarin alle vormen van media zitten. Met name radio, navigatie en bluetooth voor de telefoon zijn belangrijk. Ik zou graag weten wat de mogelijkheden voor deze inbouw zijn. Kan ik zondermeer een dubbel din installatie plaatsen in het dashbord of moet ik daar nog iets extra's (buiten het systeem) voor aaschaffen. De auto is van 2005-6 type Adventure.

Greetzzzz

Ton

hallo,

ik heb een dubbel-DIN mulitmedia-systeem van Clarion erin zitten (Sorento van 2005). Clarion heeft voor deze systemen speciale adaptor-kadertjes en beugels. Ik meen zelfs dat deze gratis zijn indien aangekocht samen met een 2-din systeem.

Mijn navi-computer is een aparte "black-box", maar er bestaan ook modellen met de navi in de 2-din.

Het monteren is een beetje zoeken want de foto's van de montage-handleiding zijn niet erg duidelijk, maar het is haalbaar om het zelf te doen.

Bedankt voor de info tot zover, maar is het nu zo dat er zonder verdere aanpassingen een 2 din systeem in kan of moet ik de "boel" aanpassen. Met andere woorden kan ik de 1 din radio uitbouwen, en een 2 din radio inbouwen (natuurlijk met de nodige onderdelen)

Greetzzzz

Ton

Hoi Ton,

Ik heb even een 2006 dash-plaatje op autoweek opgezocht.

Bij de sportage zag dat er tot 2008 ook ongeveer zo uit.

Daar zit nu een Din2 in en dus moet dat bij jou ook makkelijk passen/gaan zonder breekwerk.

Roco geeft een tip op http://www.kiaclub.nl/sportage/1277-radio-uitbouwen-hoe-2.html

nl: www.kiatechinfo.com voor technische info online.

Ik zou ook nog even de reaktie van Peter de Grote lezen op:

http://www.kiaclub.nl/sportage/373-alarm.html

aandachtspuntje, de steekwagen voor het front :-)

Bij een Sorento zit zo'n unit wel heel erg in het zicht :-)

grtz!

heb zelf een perfecte pioneer avic hd1bt, niet meer leverbaar overigens

het is hetzelfde met alle electronica zoals je weet, na een half jaar hebben we weer wat anders...(net weer een andere computer)

't is een 2din systeem, echt perfect, maar....een nadeel de (bluetooth) verbinding met je mobiel is echt heel omslachtig en niet alle telefoons kunnen worden aangemeld

In een andere auto hebben we gewoon een parrot, geweldig systeem en een aparte tomtom 930 maar dat is een ander verhaal

voor het overige zeer happy met de pioneer in de sorento (van 10.06); wel oppassen want bij het dievengilde gewild, heb je dat weer...

succes!

Ik probeer mij vooraf zo breed mogelijk te orienteren want er is zeer veel te koop. Inmiddels heb ik op de Duitse Kia site een lijst gevonden met systemen die zouden moeten passen. Overigens verder lezend op die site, zijn er weer anderen die systemen hebben ingebouwd die niet van de bekende merken zijn. Naar mijn idee zou het handig zijn om inbouw maten te hebben van dergelijke apparatuur. Ik plaats de opgaaf hieronder. De lijst komt voort uit ervaringen met inbouw door leden van dat forum.

Greetzzzzz

Ton

Da es immer wieder fragen hinsichtlich der ger

• 3 weeks later...

Hoi Kostas,

De keuze is best wel lastig. Ga ik voor een duur nieuw model, een model van een onbekend merk maar wel met alles "aan boord" of een kort gebruikt systeem. Ik twijfel op dit moment erg tussen de 2e en 3e optie. In het laatste geval vind ik de Pioneer HD3BT, de JVC 7200 en de Kenwood 7000 goede opties. Met name de JVC heeft een afneembaar front en dat is misschien wel handig (ivm boevengilde).

Ik ga op korte termijn beslissen en dan laat ik weten wat ik uiteindelijk heb gekocht.

Greetzzzzz

Ton

Weet niet of de Poneer HD3BT is verbeterd voor wat betreft Bluetooth aansluiting voor je mobiel alsook of je type telefoon herkend en derhalve aangemeld kan worden.

Mijn HD1BT systeem is echt gewedig maar met een uitzondering: de Bluetooth verbinding is nml. heel omslachtig, aanleiding tot veel irritatie.

Zou zeker even kijken of de HD3BT t.o.v. de HD1BT op dit gebied is verbeterd/veranderd

Succes!

Heb net een paar weken een nieuwe Sorento Van met een pioneer 2 din AVIC-F700BT entertainment systeem. Navigatie, handsfree bellen, ipod/iphone mogelijkheden, SD kaart, USB-mogelijkheden enz. Heb er ook direct een CD-IU230V iPod Video kabellaten aansluiten. Daarnaast heb ik een elektrische antenne laten monteren, die ook via de pioneerinstallatie op 2 standen werkt.

• 3 weeks later...

Inmiddels een navigatiesysteem in laten bouwen. Ik heb een Pioneer D3 BT gekocht. Het is een syteem waar de routeplanner van een CD de navigatie laadt en zo de route bepaald. Wanneer de route is bepaald dan staat die route in het geheugen en wordt die weergegeven. Het geheel staat erg mooi in het dashbord vind ik en vooral ook het geluid van de radio is goed te noemen. Bij het systeem zit een BT en ook dat apparaat werkt naar tevredenheid. Ik hoor de contactpersoon goed en volgens zeggen ben ook ik goed te verstaan. De microfoon zit bij de binnenverlichting. Mijn telefoon (nokia E90) verbindt goed en meestal direct bij het instappen. Soms moet de telefoon opnieuw verbonden worden(eenmalig). Ook het adresboek is correct in het systeem geladen. Kort gezegd ben ik tot nu toe tevreden.

Misschien nog meer ervaringen met een soortgelijk systeem op het forum???