diedaaf Geplaatst 14 Januari, 2014 Geplaatst 14 Januari, 2014 Hoi, Sinds 1 week een nieuwe Rio 1.2 superpack maar het ISG werkt niet. Er staat Autostop function limited. Tevens krijg ik af en toe de melding in het beeld - Koppeling intrappen om auto te starten (eng) - maar als je dat doet gebeurt er ook niets. Schakelaar autostop staat niet op off. Heeft er iemand een idee waarom dit is? Groet, David Quote
handyman Geplaatst 14 Januari, 2014 Geplaatst 14 Januari, 2014 accu ISG moet eerst poosje opgeladen worden, door af te remmen o de motor Gebruik de zoekfuntie is al veel over geschreven Quote
Smart Geplaatst 14 Januari, 2014 Geplaatst 14 Januari, 2014 De dealer heeft ook een leaflet waarop het ISG nog eens goed wordt uitgelegd. Vraag er maar eens naar. De accu laat met deze temperaturen wat minder snel op dan in de zomermaanden, maar het is juist dat je bij het consequent afremmen op de motor en gelijktijdig gebruik van (veel) electrische systemen (echt waar!) de accu sneller oplaadt. Quote
LED-Lightning Geplaatst 14 Januari, 2014 Geplaatst 14 Januari, 2014 Ik meen dat de functie ook standaard inactief is als je de ventilatiestand volledig op de voorruit hebt staan Quote
xtra40 Geplaatst 17 Januari, 2014 Geplaatst 17 Januari, 2014 hier nogmaals wat uitleg over de isg Quote
Creative Name Geplaatst 17 Januari, 2014 Geplaatst 17 Januari, 2014 Ik vind het maar irritant dat afslaan, gebruiken jullie dat start/stop ook echt continu dan? Quote
xtra40 Geplaatst 17 Januari, 2014 Geplaatst 17 Januari, 2014 Ik moet zeggen dat ik er in het begin ook moeite mee had maar heb er nu een gewoonte van gemaakt en als het werkt dan gebruik ik het ook Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 17 Januari, 2014 Geplaatst 17 Januari, 2014 Ik vind het maar irritant dat afslaan, gebruiken jullie dat start/stop ook echt continu dan? Gebruik het zelden. Als ik bij het stoplicht kom aanrijden en ik moet wachten zet ik hem meteen in z'n eerste versnelling en de koppeling ingetrapt. Dat is ooit zo geleerd en blijf je ongemerkt doen. Behalve als voor het spoor sta de wachten dan denk ik er wel eens aan. (als het niet te koud is ) Wat ik wel leuk vind is het groene eco labeltje op de achterklep. Ben ik voor de buitenwereld toch milieubewust bezig. Quote
bigmac Geplaatst 18 Januari, 2014 Geplaatst 18 Januari, 2014 Als het licht is, zet ik mijn motor handmatig uit als ik verwacht langer dan 30 seconden te moeten stilstaan, bv Velperplein waar het stoplicht 90 seconden op rood staat. Quote
Jordan Geplaatst 18 Januari, 2014 Geplaatst 18 Januari, 2014 Eco labels....ze bestaan nog! Ik heb hem ook nog Smart Quote
Bardje-x Geplaatst 20 Januari, 2014 Geplaatst 20 Januari, 2014 Ik heb zelf ook het probleem dat het de laatste tijd niet werkt. Maar waarschijnlijk komt dat omdat ik de ventilatie niet op AUTO heb staan. dus toch maar even in de handleiding gekeken en voila: https://www.dropbox.com/s/zqjhn4ym3bv7xd8/ISG%20Voorwaarden.jpg Quote
Jack_z Geplaatst 20 Januari, 2014 Geplaatst 20 Januari, 2014 ik heb hetzelfde als meneer Tuuter, koppeling in en alvast in zijn eerste versnelling zodat ik bij groen op mijn achterwielen er vandoor kan altijd zo een lekker gevoel als de neus van de pica dan van de grond komt Quote
Ki'aad Geplaatst 20 Januari, 2014 Geplaatst 20 Januari, 2014 Gevloelsmatig hep ik geen goed gevoel bij dat start/stop systeem, alhoewel t zou meer eco zou zijn. Maarruh...dr zit in de oto dan wel een zwaardere startmotor in en een grotere accu. Das dus al meer grondstoffeverbruik en die plestik ecolabel achterop is op zich al minder eco; weer meer plestik gebruikt. Zoals vele zet ik m pas uit als tie warm is en de brug staat open, bijvoorbeeld. Das pas geld verdienen, dus eco. 1 Quote
Jack_z Geplaatst 20 Januari, 2014 Geplaatst 20 Januari, 2014 Gevloelsmatig hep ik geen goed gevoel bij dat start/stop systeem, alhoewel t zou meer eco zou zijn. Maarruh...dr zit in de oto dan wel een zwaardere startmotor in en een grotere accu. Das dus al meer grondstoffeverbruik en die plestik ecolabel achterop is op zich al minder eco; weer meer plestik gebruikt. Zoals vele zet ik m pas uit als tie warm is en de brug staat open, bijvoorbeeld. Das pas geld verdienen, dus eco. jij type eco Quote
handyman Geplaatst 20 Januari, 2014 Geplaatst 20 Januari, 2014 ik heb hetzelfde als meneer Tuuter, koppeling in en alvast in zijn eerste versnelling zodat ik bij groen op mijn achterwielen er vandoor kan altijd zo een lekker gevoel als de neus van de pica dan van de grond komt Gaat met die dikke kont niet lukken hoor of zit je op de achterbank? 1 Quote
Ki'aad Geplaatst 20 Januari, 2014 Geplaatst 20 Januari, 2014 Persoonlijke aanval: waarschuwingspunte!!!!! :lol: 1 Quote
Jack_z Geplaatst 20 Januari, 2014 Geplaatst 20 Januari, 2014 Gaat met die dikke kont niet lukken hoor of zit je op de achterbank? zo jammer he dit antwoord, ik ben dit jaar alweer 22 gram afgevallen hoor 2 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.